Killing med Giardia

Hej alle sammen.

Jeg har en killing der er i behandling for giardia. Men jeg synes stadig hans mave er oppustet, og har fået at vide det kan skyldes giardiaen.
Men jeg er stadig bekymret og begynder og frygte om det kan være FIP.
Men killingen (Findus) er glad spiser og drikker og leger.

Han er behandlet 1 gang med 5. Dages panacur. 5 dages pause og så 5 igen.

Nu er vi igang med 2 omgang panacur.

Hans afføring er stadig gul, men kan skånekosten være skyld i farven også?

Har jer, som har haft en kat med giardia oplevet at maven var oppustet også?

Mvh Anne-Mai

Giardia er noget rigtigt møg :wink: og medicinen kan være hård mod maven. Der kan sagtens gå noget tid før din kats mave kommer i orden igen. Diarré under og nogen tid efter et giardiaforløb behøver ikke st betyde, at medicinen ikke virker. :slight_smile: Og ja, oppustet mave og påvirkning af afføringens farve og form kan også sagtens forekomme.

Har dyrlægen husket at informere dig om den omfattende rengøring?

Tusind tak for jeres beskeder.
Det gør mig lidt mere rolig nu. :slight_smile:

Ja er informeret om rengøringen :slight_smile:

Jeg har 6 katte ialt + 1 hund. Og den første behandling blev alle dyrene behandlet.

Dene omgang er det kun Findus.
Jeg har svært ved at finde ud af hvordan ift smitten. For nogle steder står der at dyrene har deres egne varianter, men det er hvis vi mennesker smitter dyret, at de kan smitte tilbage igen.

Men jeg har også fået at vide, at når dyret ikke har symptomer længere er det ikke nødvendigt at teste igen, eftersom de kan vise falsk positiv længe efter. Men synes det er svært at vurderer når hans afføring stadig er gullig. Og derfor blev jeg også enig med dyrlægen om en behandling kun til ham.

Men tænker bare på hvor lang tid der vil gå før hans mave ikke er oppustet mere?