Killing med kylling

Vi afprøvede en kylle i går :høhø:

Ingen af dem ville spise den, men de havde stor morskab ud af kræet.
Missebarnet kastede rundt med den, Laksen knurrede som om han var en kæææmpe tiger og ikke en lille 14 ugers killing og Katla legede lidt med den. Killingerne har virkelig mod på kyller, de kunne bare ikke helt finde ud af at få hul på den.

Jeg har bestilt 10 kyller mere, jeg er sikker på at de nok skal lære at spise dem når de var så intersserede i går.

Missebarnet danser med en kylle

Laksen med kylle

Katla og kylle

Leges skal der.

Det er utroligt at tænke sig at de store hankatte spiser dem i 3 mundfulde. Tyk tyk tyk, pist så er den kylling væk.

Hunkattene bider hovederne af og gemmer resten til killingerne.

De første 3 uger klippede jeg dem i stykker - ellers var kattene ikke interesseret.

Nu har jeg fodret hver dag i 2½ mdr.
Nu bliver de spist hele. :slight_smile:

De starter altid med hovedet…

Lille Elvis, der flyttede ind for 7 dage siden, spiser også kyller.
Til ham bliver de klipper i stykker. :slight_smile:

Sikke nogle farlige jægere :tihi: Det er altså sjovt at se når de bare leger med maden… Og flotte billeder :slight_smile:

Dejlige billeder! Ih hvor de hygger sig:hjertehop:

Jeg bliver nød til at spørge, hvor bestiller man sådanne kyller ?
Har ikke set dem i butikkerne eller dyrebutikkerne. Er jeg blind? :S
Og det kunne da være sjovt at se hvad kattene siger til det, da de ellers aldrig får fjerkræ.

Og så ser det ud til dine rigtigt hygger sig.

[quote=Henriette;419246]Jeg bliver nød til at spørge, hvor bestiller man sådanne kyller ?
Har ikke set dem i butikkerne eller dyrebutikkerne. Er jeg blind? :S
Og det kunne da være sjovt at se hvad kattene siger til det, da de ellers aldrig får fjerkræ.

Og så ser det ud til dine rigtigt hygger sig.[/quote]

Rigtig Kattemad har dem i mindre portioner, hvis du lige vil prøve om dine katte gider. Ellers kan man købe større mængder ad gangen hos et rugeri.

Her kan du finde en Rigtig Kattemad-forhandler i dit område: http://www.rigtigkattemad.dk/pages/webside.asp?articleGuid=56480

Et rugeri hvor du bor, ved jeg ikke, men der kommer sikkert nogle midtjyder på banen lige om lidt. :slight_smile:

Så lykkedes det mig at finde nogle. Og så synes jeg selv prisen er okay.

Top æg Aps i viborg sælger på bestilling. 0,25kr pr. stk. fersk eller frosne.
Kan allerede hente onsdag :smiley:

Bliver spændende at se om de vil have, har bestilt 50 så de har bare at spise op.

Hvor er det nogle fine billeder :thumbup::thumbup::thumbup:

[quote=Henriette;419246]Jeg bliver nød til at spørge, hvor bestiller man sådanne kyller ?
Har ikke set dem i butikkerne eller dyrebutikkerne. Er jeg blind? :S
Og det kunne da være sjovt at se hvad kattene siger til det, da de ellers aldrig får fjerkræ.

Og så ser det ud til dine rigtigt hygger sig.[/quote]

Jeg køber dem hos Triova i Tybjerg. www.triova.dk Det kan bedst betale sig at købe store partier. Jeg plejer at hente 3 kasser af gangen. Da jeg et sted mellem 34 og 45 stk dagligt varer de så ment ikke særlig længe.

Forsøger somme tider at købe i fællesskab med andre men det løber hurtigt ud i sandet.

jeg tror også nok de skal få det lært,det handler bare om at prøve mange gange nok,til de får hul og smager at det også er blomme i mange af dem.

Det er absolut den min capricon går efter…

Kh
Anja

Det er bare nogle super gode billeder af misserne :smiley:
De skal nok få det lært, hvis de er SÅ interesserede i det :slight_smile:
Og Katla får også rå kylling her - Bare kyllingefileter… :slight_smile:

Nå, det bliver ikke hele kyllinger de får at lege med, men hakkede - leverandøreren havde ikke hele på lager.

Så i morgen henter vi kyllingehalse og hakkede kyllinger.
Hvor makabert! :smiley: