Killing nyser

Tak, det var bare fordi var kastration proppet oveni i det killingen i forvejen var udsat for inden for meget kort tid - så ville “læsset” vælte for de fleste.

Jeg forstår stadig ikke helt hvornår jeg skal skylle efter? pillen eller canikur?
indtil videre har han fået vådfoder bagefter som en slags “undskyld” for at proppe pillen i ham. Men det har så også været det rigtige at gøre?
Han er helt vild med det der canikur. Når jeg tager den frem løber han op og sætter sig på mit skød og åbner ligesom munden når jeg putter den i munden på ham og så slikker han helt vildt på den bagefter. :øhmm: meget skør kat. :smiley:
Han har jo slet ikke været syg på den måde…han har jo løbet rundt og leget og slet ikke ændret sig mht det og han spiser jo også. Så på den måde ser jeg ingen ændring fordi der simpelhen ikke er noget galt der.
Men han nyser stadig, men faktisk ikke ligeså meget.

Jeg er dog lidt bekymret fordi han har kastet op og jeg er ikke helt sikker på hvornår, da han havde været så dygtig at gøre det i kattebakken.
Så hvad så med pillen? kan han have kastet den op?

Det er efter Ronaxan der skal skylles efter - gives vådmad, så ma er sikker på den ikke sidder i halsen.

Det kommer an på hvor lang tid efter du har givet pillen han kaster op om den har effekt - pillen kommer næppe hel op med mindre han gør det lige den er proppet ned.
Er du et par dage henne i forløbet er det ikke lige så kritisk som i starten at der kastes op.

okay, jamen det er jo ikke så godt fordi det var jo kun anden gang han fik pillen… det kan jo også være at det er senere han har kastet op og at det er fordi han har lidt ondt i maven eller at han har spist for hurtigt.
Men der er ikke noget at gøre ved det, vel?

[quote=Kylesa;382669]okay, jamen det er jo ikke så godt fordi det var jo kun anden gang han fik pillen… det kan jo også være at det er senere han har kastet op og at det er fordi han har lidt ondt i maven eller at han har spist for hurtigt.
Men der er ikke noget at gøre ved det, vel?[/quote]

Du fortsætter med at pillegive på det tidspunkt du plejer

Valentin havde lidt infektion i luftvejene i vinters. Jeg fik også Ronaxan til ham og fik at vide, at han helst skulle have lidt at spise sammen med, da det kunne være hårdt ved maven. Så han fik sin pille og fik lidt vådfoder bagefter. Mener også han fik noget steroid af en art…? :øhmm: I hvert fald gik det fint, efter en uge var han fit for fight igen.

God bedring til lille Gismo :slight_smile:

nu fik han sin tredje pille og det gik meget nemt og så canikur bagefter og så gik vi hen til vandskålen hvor jeg plaskede lidt i vandet med en finger og så drak han en masse. :thumbup:
lige nu står han også med hele hovedet nede i et vandglas og drikker.
Og han har hoppet rundt hele dagen og lavet ballade så han er ikke sløj. :slight_smile:

Dejligt at høre at han er i bedring :thumbup:

Han skal nok blive helt fit for fight igen, han lyder da i hvert fald ikke syg :wink:

[quote=Kylesa;382726]nu fik han sin tredje pille og det gik meget nemt og så canikur bagefter og så gik vi hen til vandskålen hvor jeg plaskede lidt i vandet med en finger og så drak han en masse. :thumbup:
lige nu står han også med hele hovedet nede i et vandglas og drikker.
Og han har hoppet rundt hele dagen og lavet ballade så han er ikke sløj. :)[/quote]

Et godt råd…Køb en engangssprøjte på apoteket, sug lidt vand op i sprøjten, og hav den klar, når du giver piller - Så snart pillen er sunket, så sæt sprøjten ind lige efter hjørnetænderne, og giv et let tryk - På denne måde skyller jeg altid efter når jeg giver mine misser piller :slight_smile:

Øhm, mine katte der er sunde og raske får også brune klatter ved øjnene (i hvert fald brunt når de tørrer), lige som jeg også selv får “søvn” til at sidde.
og deres bussemænd er også sorte. På mine sort tabby ses det slet ikke, men på min røde ses bussemændene tydeligt.
Så ud fra den beskrivelse ved jeg egentlig ikke om katten er syg, eller om det bare er lidt helt naturligt øjenvæske (eller hvad man nu skal kalde det( og skidt og snavs, der sætter sig som bussemænd.

[quote=Eife;383035]Øhm, mine katte der er sunde og raske får også brune klatter ved øjnene (i hvert fald brunt når de tørrer), lige som jeg også selv får “søvn” til at sidde.
og deres bussemænd er også sorte. På mine sort tabby ses det slet ikke, men på min røde ses bussemændene tydeligt.
Så ud fra den beskrivelse ved jeg egentlig ikke om katten er syg, eller om det bare er lidt helt naturligt øjenvæske (eller hvad man nu skal kalde det( og skidt og snavs, der sætter sig som bussemænd.[/quote]

Birmaerne får altså også både bussemænd og sorte klatter i øjnene…især hos killingerne er de tydeligt. Og det er altså ikke sygdom.

jeg tænker bare at bussemændene OG nysen og øjne som snasker ikke er en god blandning… heller en gang til dyrlæge end en gang for lidt. :slight_smile:

jeg tænker bare at bussemændene OG nysen og øjne som snasker ikke er en god blandning… heller en gang for meget til dyrlæge end en gang for lidt. :slight_smile:

Jamen, hvor meget nyser han da?
Hele tiden? altså flere gange i timen… Eller to tre gange på en dag? eller bare en gang? Flere gange lige efter hinanden?

Virker hans vejrtrækning besværet?

Hvornår er der snask i hans øjne? Lige når han er vågnet? kommer det med det samme efter at du har renset af? løber øjnene?

Når han nyser, kommer der så snot ud af næsen? Sådan noget lækkert sejt grøngult stads? eller er der et konstant tyndt flåd fra næseborene?

Jeg må indrømme, at det meget for mig lyder som om han intet fejler længere…

Mine katte får alle lidt snask i øjenkrogene - især efter en god lang middagssøvn… Det er iltningen af den klare tårevæske som betyder at den farves brun… øjenbetændelse er et tykt gulligt flåd eller et klart tyndt flåd. Og det vil være tykke gule klatter der sidder i øjenkrogen…
Mine kan også nyse ganske gevaldigt nogen gange… også uden at være spor syge!
Og endelig bussemænd (som jeg virkelig finder ækle!)… to af mine får dem… store vamle sorte klatter i næseborene… for at føje spot til skade, så er det mine to sorte katte, som får klatterne - okay, jeg har sværere ved at se dem, men også sværere ved at fjerne dem… bvadr

Men hvis du føler dig tryggere ved det, så tag ham endelig med til dyrlæge igen :slight_smile:

[quote=Ann K;384964]Jamen, hvor meget nyser han da?
Hele tiden? altså flere gange i timen… Eller to tre gange på en dag? eller bare en gang? Flere gange lige efter hinanden?

Virker hans vejrtrækning besværet?

Hvornår er der snask i hans øjne? Lige når han er vågnet? kommer det med det samme efter at du har renset af? løber øjnene?

Når han nyser, kommer der så snot ud af næsen? Sådan noget lækkert sejt grøngult stads? eller er der et konstant tyndt flåd fra næseborene?

Jeg må indrømme, at det meget for mig lyder som om han intet fejler længere…

Mine katte får alle lidt snask i øjenkrogene - især efter en god lang middagssøvn… Det er iltningen af den klare tårevæske som betyder at den farves brun… øjenbetændelse er et tykt gulligt flåd eller et klart tyndt flåd. Og det vil være tykke gule klatter der sidder i øjenkrogen…
Mine kan også nyse ganske gevaldigt nogen gange… også uden at være spor syge!
Og endelig bussemænd (som jeg virkelig finder ækle!)… to af mine får dem… store vamle sorte klatter i næseborene… for at føje spot til skade, så er det mine to sorte katte, som får klatterne - okay, jeg har sværere ved at se dem, men også sværere ved at fjerne dem… bvadr

Men hvis du føler dig tryggere ved det, så tag ham endelig med til dyrlæge igen :)[/quote]

Han nyste flere gange i timen og fik en slags anfald hvor han hostede og nyste. Han havde snask om øjnene og ud af dem det meste af dagen og når han nyste kom der sådan noget vådt slim ud. Så jeg er sikker på at han var syg. Jeg har haft dyr hele livet og har ret godt styr på når dyr trænger til dyrlæge og mener bestemt ikke at jeg har været derover forgæves.

Ville forresten lige sige at lille Gizmo er rask nu!! Han nyser stadig et par gange om dagen, men det kan jo ligeså godt være støv eller sådan noget. og hans øjne er flotte og klare nu. Han har også taget flot på og er ved at blive en rigtig kat :smiley:
I får lige et billede (mit lækre spejlrefleks ligger desværre på mit arbejde så I får lige et webcam billede) :slight_smile: