Killing og frost?

På mandag henter vi vores Meyer killing. Han skal jo være inde til at starte med.
På et tidspunkt skal han ud, meeeen må han det når han stadig er så lille?
Jeg mener er der nogen retningslinier man skal følge i forhold til killinger og kulde?
Jeg mener de har jo ikke så meget sul på kroppen og så kan det hurtigt blive meget koldt for dem.
Skal vi vente til det bliver lunere i vejret? Jeg har ikke haft killing på den her årstid før :slight_smile:

[QUOTE=Puttehønen;994464]På mandag henter vi vores Meyer killing. Han skal jo være inde til at starte med.
På et tidspunkt skal han ud, meeeen må han det når han stadig er så lille?
Jeg mener er der nogen retningslinier man skal følge i forhold til killinger og kulde?
Jeg mener de har jo ikke så meget sul på kroppen og så kan det hurtigt blive meget koldt for dem.
Skal vi vente til det bliver lunere i vejret? Jeg har ikke haft killing på den her årstid før :)[/QUOTE]

Nu ved jeg ikke, om du mener ud som ud at løbe frit eller ud som ud i løbegård eller snor eller lignende? Hvis du mener løbe frit, er det nok ikke smart at lade killingen gøre det, før den er i hvert fald et halvt år. Så den ved, hvor den hører til, og kan kan finde hjem igen.

Mht. kulde tror jeg ikke, det er et problem. Især ikke, da din kat ser ud til at være godt “klædt på” med en tyk, vamset pels. Så længe den bare kan komme ind, når den selv vil.

:slight_smile: Jeg ville starte med at tage ham med ud OG ind igen :slight_smile: Altså så I følges af, og han finder ud af at han ikke skal stikke af, men blive hos dig :slight_smile: Jeg vil aldrig lade en killing blive alene ude i det her vejr :slight_smile: Det er for koldt :slight_smile:

Jeg ville slet ikke lukke en killing ud i det fri.
Og slet ikke i sne og frost.

[QUOTE=PiaR;994500]Jeg ville slet ikke lukke en killing ud i det fri.
Og slet ikke i sne og frost.[/QUOTE]

:slight_smile: Jeg vil mene det i høj grad kommer an på, killingens opvækst :slight_smile: For er det en huskat, men alt, hvad det indebærer, så er det ok at vise den livet udenfor i 5 minutter :slight_smile: (synes jeg :slight_smile: ) Men naturligvis hverken hele eller halve timer :slight_smile:

[QUOTE=PiaR;994500]Jeg ville slet ikke lukke en killing ud i det fri.
Og slet ikke i sne og frost.[/QUOTE]
Enig - Og heller ikke, før den er helt fortrolig med sit nye hjem og familie.
Jeg ville vente til det lune forår, hvor I kan have den dør stående åben, hvor han skal ud og ind.

Jeg ville slet ikke lade en killing rende frit hvad enten det er frost eller varme.
Mine killinger render ud og ind som de vil…frost eller ej, men det er i en lukket kattegård.:slight_smile:

Det vil også være godt killingen er vaccineret og kastreret inden den lukkes ud til foråret

Kattens værn anbefalede 1 år gammel da jeg hentede min kat hos dem :slight_smile:

Luk ham ud når du lukker din kanariefugl ud, og dine kaniner, og dine fisk ud i søer og sådan. :ok:

[QUOTE=Coon Danica;994515]Jeg ville slet ikke lade en killing rende frit hvad enten det er frost eller varme.
Mine killinger render ud og ind som de vil…frost eller ej, men det er i en lukket kattegård.:)[/QUOTE]

Og ikke for at åbne friløberdiskussionen i denne tråd, men jeg vil da godt reklamere for disse links. Der er masser af inspiration at finde… :slight_smile:

jeg ville aldrig lukke en killing ud før tidligst 6 md…

men en ting du kan have in mente. En kat der aldrig har været ude har ikke BRUG for at komme ud… du er i den heldige situation at du har en fin lille indekat!! - der er absolut ingen grund til at lukke ham ud!!

jeg har 7 katte der aldrig har været ude - og de kunne ikke drømme om at gå ud - hverken af hoveddøren eller altandøren.

Så hold misling inde :slight_smile: det er meget bedre både for mislings sundhed og for dine nerver når han pludselig ikke kommer hjem igen

:kram: