Killing og køn

jeg har fået en lille killing hjem, som efter sigende skulle være en hankat. Men min gamle kat på 1,5 år der er kastereret opfører sig, som om han vil parre den lille. Han lægger sig oven på den og bider den i nakken og halsen, det virker ikke som leg og den lille skriger også indtil den store trækker sig. de virker ellers til at have acceteret hinanden så, syntes det er en underlig adfærd den store har. Jeg har prøvet at tage billeder af den lille for at høre om i kan se kønnet, for er i tvivl om det er en hankat. Hvis det er en hankat er der så andre der har oplevet denne adfærd med deres katte? håber i kan hjælpe :confused:

Hvis du ikke kan se at det er en hankilling i den alder (12 uger) vil jeg tro det er en hun, de 12 ugers killinger jeg har fået kunne man tydeligt se på at det var hanner sååå …

Der er mange hankillinger der er ligeglad med køn, en af mine veninders 2 hankatte parrer også hinanden. :slight_smile:
kan desværre ikke udtale mig om køn ud fra billedet da jeg ikke har særlig stor forstand på det.

Jeg tror nu bare din ældste kat viser dominans - At det er ham der bestemmer, så jeg tror ikke det har noget med parring at gøre, selvom det godt kunne se sådan ud :slight_smile:

Mine ældste hankastrat parrede også altid min 9 mdr yngre hankastrat :slight_smile:
Og det ligner nu sådan nogenlunde en hankilling på billederne (de er ret slørede) :slight_smile:

Vores to gamle kastrerede hankatte “parrede” osse hinanden med jævne mellemrum. Og der var ikke engang en fast “top” der. Det var sådan lidt efter hvem der lige flte sig ovenpå. Du ville forresten ikke ha’ man kiggede på dem imens, så holdt de op og gik hver til sit L

tak for svarene har skrevet med en dyrelæge og han mener det er en dominans adfærd. Men den lille skriger når den store napper den i nakke og hals, og kan ikke finde ud af om jeg skal blande mig eller håbe på han holder op igen.?? er der nogen der har erfaringer for dette, stopper det automatisk eller vil den store blive ved med at overfalde den lille, for pt gør han det næsten konstant! Har nu skilt dem ad hvor den store er kommet på badeværelset når jeg ikke er hjemme og døren står på klem så de kan se hinanden (og det altså med en klump i halsen han sidder derude det har jeg det godt nok dårligt med). Men kan bare ikke se hvordan dette skulle hjælpe på om han dominerer den lille når de bliver sat sammen igen??? håber i kan hjælpe :confused:

Hvis den store bider så hårdt at den lille skriger, så ville jeg aflede den store, når du ser han er på vej til at gentage …Vis du er over-katten i hjemmet, og det er dig der bestemmer. Gå imellem dem, når du ser den store er ude på rævestreger. Du kan osse aflede ved at klappe højt i hænderne, eller aflede den dominanse adfærd ved at opfordre til leg. Jeg tror det kun er en periode, hvor den store har ekstra brug for at vise, at det er ham der var der først og ham der bestemmer …Jeg synes det er super at du skiller dem ad, når du ikke kan have opsyn med dem, han har såmæn ingen skade af at sidde på toilettet i kortere tidsrum. Hold øje med, at den store ikke bider hul i nakken på den lille …Et åbent sår, udvikler sig let til en byld.