Killingeflip + bid (hjælp)

Puma hun har et par killingeflip om dagen, og det er som sårn ikke noget problem. Hun får bare lov til at fise rundt og få brændt krudtet af.

Men ofte så er hendes flip så vilde at hun halser og er meeeget forpustet og pulsen helt oppe, gør det noget?

Men det store problem er :S
Når hun har sårn nogle flip bliver hun nogen gange rigtig vild, hun bider sig fast på mig (Og det er virkelig at bide sig fast, og man alle kløerne i også)

Det gør afsindig ondt og jeg har så mange sår og rifter… Og jeg aner ikke hvad jeg skal stille op når hun gør det? :frowning:

Det er kun på mig hun gør det, ikke min kæreste eller noget.

Hun er ellers meget glad for mig, hver nat sommer hun på min mave og hun er ellers en meget kælen og sød kat, men hun får bare sådan nogen vilde flip engang imellem :frowning:

Hvad skal/kan jeg gøre?! Håber i kan hjælpe mig…

Jeg tror simpelthen, det er hendes leg :wink:
Da hun ikke har nogle andre misser at lege med, har hun udset dig som sin legekammerat :wink:

Når hun bider dig eller sætter klørene i, så må du klart og tydeligt sige NEJ eller hvæse, så hun ved, at det er forkert…

Det med at halse, kan jeg ikke rigtigt svare på, for det gør mine aldrig…
Mine tøser har også disse tonse ture 1-2 gange om dagen, hvor de ræser hele huset igennem, men de har jo hinanden at lege med, så der er ingen problemer med, at de overfalder os :tihi:

Hvis det overhovedet er muligt så giv hende en katteveninde. det er det hun savner

Det lyder som en killingeleg der opstår pga kedsomhed, så hvis du har mulighed for det, så anskaf dig en kat mere…som regel når killinger han den tendens når den er lille, så kan det godt udvikle sig til problemadfærd når den bliver større.

[QUOTE=xanniesofie;639030]Puma hun har et par killingeflip om dagen, og det er som sårn ikke noget problem. Hun får bare lov til at fise rundt og få brændt krudtet af.
Killingeflip er noget af det kæreste. Især når de løber rundt med en usynlig forfølger :tihi:

Men ofte så er hendes flip så vilde at hun halser og er meeeget forpustet og pulsen helt oppe, gør det noget?
Hvis du er med i legen, så vil jeg anbefale ikke at lege så voldsomt, at katten kommer til at halse af det.
Hvis den selv leger så vildt at den kommer til at halse, og er katten sund og rask - så vil jeg ikke bekymre mig.

Men det store problem er :S
Når hun har sårn nogle flip bliver hun nogen gange rigtig vild, hun bider sig fast på mig (Og det er virkelig at bide sig fast, og man alle kløerne i også)

Det gør afsindig ondt og jeg har så mange sår og rifter… Og jeg aner ikke hvad jeg skal stille op når hun gør det? :frowning:

Det er kun på mig hun gør det, ikke min kæreste eller noget.

Hun er ellers meget glad for mig, hver nat sommer hun på min mave og hun er ellers en meget kælen og sød kat, men hun får bare sådan nogen vilde flip engang imellem :frowning:

Hvad skal/kan jeg gøre?! Håber i kan hjælpe mig…[/QUOTE]
Hvor gammel er Puma, hvor længe har du haft hende og hvor gammel var hun da du fik hende?

Uanset hvad … Din kat skal ikke bide hårdt og sætte kløerne i dig :thumbdown:

Gør den det spontant - altså leger på gulvet og hopper op og bider dig?
Leger du med den og så kammer det over for katten?

Under alle omstændigheder skal du med hård stemme, kort sige NEJ (eller et andet ord) eller hvæse ad katten som en kattemor vil gøre ad sin killing.
Hvis katten har angrebet din hånd, så hold hånden i ro til katten slipper - herefter sætter du katten bestemt ned på gulvet = legen er SLUT.

[QUOTE=Lindvig;639176]Hvor gammel er Puma, hvor længe har du haft hende og hvor gammel var hun da du fik hende?

Uanset hvad … Din kat skal ikke bide hårdt og sætte kløerne i dig :thumbdown:

Gør den det spontant - altså leger på gulvet og hopper op og bider dig?
Leger du med den og så kammer det over for katten?

Under alle omstændigheder skal du med hård stemme, kort sige NEJ (eller et andet ord) eller hvæse ad katten som en kattemor vil gøre ad sin killing.
Hvis katten har angrebet din hånd, så hold hånden i ro til katten slipper - herefter sætter du katten bestemt ned på gulvet = legen er SLUT.[/QUOTE]

Puma er kun 14 uger, og jeg fik hende da hun var 12 uger. Så har haft hende i små 14 dage.
Hun leger selv vildt, og jeg er ikke med i legen. Hvis hun selv har de flip hvor hun bare styrter rundt og jeg f.eks sidder og ser tv eller er på computeren, så “angriber” hun mig pludselig og bider sig fast i mig, jeg siger NEJ og når hun slipper så sætter jeg hende ned på gulvet.

Og efter 5 min hvor hun har haft sit flip, så kommer hun hen, slikker mig på hånden, spinder og vil putte. Så det er “kun” når hun har de flip dér :frowning:

Tillykke du har en rigtig dejlig krudtugle af en killing :høhø: der gerne vil inddrage dig i sin herlige leg.

MEN - du skal blive ved med at være konsekvent, når hun “angriber” dig.
Sig nej el. hvæs ad hende og sæt hende ned på jorden.
På den måde lærer hun, at det ikke er ok at bide/kradse dig.

Hvis hun har små legebolde, mus, sølvpapirskugler el. lign. så smid det på gulvet, så hun kan jage dem, når hun får sine killingeflip.
Når hun er færdig med at lege, så saml det hele op, for katte gider sjældent lege med de ting, der “bare” ligger.
Dermed er tingene lige så interessante næste gang i skal lege.

Rigtig god fornøjelse :thumbup:

[QUOTE=Lindvig;639196]Tillykke du har en rigtig dejlig krudtugle af en killing :høhø: der gerne vil inddrage dig i sin herlige leg.

MEN - du skal blive ved med at være konsekvent, når hun “angriber” dig.
Sig nej el. hvæs ad hende og sæt hende ned på jorden.
På den måde lærer hun, at det ikke er ok at bide/kradse dig.

Hvis hun har små legebolde, mus, sølvpapirskugler el. lign. så smid det på gulvet, så hun kan jage dem, når hun får sine killingeflip.
Når hun er færdig med at lege, så saml det hele op, for katte gider sjældent lege med de ting, der “bare” ligger.
Dermed er tingene lige så interessante næste gang i skal lege.

Rigtig god fornøjelse :thumbup:[/QUOTE]

Mange tak for dine gode råd :slight_smile: Det vil jeg gøre…

Ja, det er vigtigt alt holde, armen/benet i ro når hun angriber. Jo mere du bevæger dig, jo mere vil hun bide, for at “dræbe byttede”…
hehe det skal nok blive bedre!!! Held og Lykke

og så kan du evt. så længe hun er inde, lige klippe spidsen af klørne så er de nemmer at inorere;-)

Oliver har/havde også den tildens… Især hvis han synes jeg havde ligget lidt for længe i sengen og snuet den om morgenen… Så blev mine ben angrebet på vej i bad… Af en eller anden grund (som jeg ikke ved) forstår han ikke et nej, når han er i den lege tilstand… Så selvom jeg sagde nej og skubbede ham væk, så fløj han da bare tilbage på mine ben (AV!:S)…

Efter tons vis af rifter (nu ar) spurgte jeg om hjælp herinde… og fik det fantastiske råd at prøve at klikketræne ham… :smiley: Jeg gik straks igang, og hold da op en forbedring…:thumbup: Med kyndig vejledning fra Helle Lenshow, bøger og søgning af tråde herinde, klikker vi nu hver eneste dag… Og han elsker det… :slight_smile: Han får stadig sine lege flip indimellem hvor han bider, men før klikker træning var det næsten hver dag jeg blev bidt… Nu er jeg holdt op med tælle dagene for der går så lang tid imellem dem… :smiley:

Derudover er jeg holdt fuldstændig op med at lege bryde kampe med hans tøjdyr sammen med ham… Dette kunne nemlig forstærke hans lyst til at bide, og han har måske ikke kunne kende forskel på mine hænder også tøjdyret (for det var jo iorden at han gav tøjdyret en ordenlig omgang når vi legede, og der holdt jeg det jo)…

Som første gangs katteejer har jeg helst sikkert begået nogle fejl der, men de kan rettes op… Det går langsomt men vi tager et skridt i den rigtige retning hver dag… :slight_smile:

Helle har nok en anelse travlt med killinger lige pt, men brug søge funktionen herinde og find en masse gode råd… Du kan også finde min tråd “Han bider mig hver eneste dag” og min opdate…

Håber du kan bruge rådene… Det er aldrig for tidligt at begynde at klikketræne :smiley:

Du skal stoppe legen øjeblikkeligt og aldrig acceptere, at du bliver angrebet.

Løsningen er forholdsvis ligetil: Skaf en legekammerat - så ser man sjældent den type angreb :slight_smile: