Killingen bider

For en måned siden købte min mor 2 killinger (søskende) på lige knap et halvt år.
De er søde og kælne, og de faldt ret hurtigt til.

Men hunkatten bliver så vild når hun leger, og hun angriber éns ben/fødder konstant.
Det gør ret ondt, og vi vil gerne vænne hende af med det hvis det er muligt.
Vi har prøvet at give et piv fra os, når hun gør det. Og vi holder benene /fødderne helt i ro når hun angriber dem, i et forsøg på at gøre dem lidt mindre interessante. Men intet hjælper.

Vi ved godt, at hun jo bare er en legesyg killing, men det kunne være rart om hun lagde den vane fra sig meget snart.
Har I nogle forslag til, hvad vi kan gøre?

Hun bliver leget meget med, og har sin bror - og et stort hus at være i.
Så hun burde vel ikke være understimuleret…?
Og snart får de lov at komme lidt ud i haven.

Mvh.
Camilla

Min 3 år gamle kat gør det med mellemrum. For mig er det mest effektive, at hvæse af ham. Det er kattenes måde at sige fra på.

Jeg foreslår at I først hvæser af hende, og fortsætter hun, så skubber i hende væk, samtidig med at I siger en “hård” arh-lyd (det er svært at beskrive men sådan en advarende lyd). Hvis hun er stædig kan det tage en del forsøg, men det er vigtigt at hun lærer at det er JER der bestemmer hvor langt hun må gå.
Det hjalp på Theo´s teenage-oprør, og nu kan jeg nøjes med at sige “nej” hvis han bliver for ivrig :slight_smile:
Jeg har nemlig ikke lyst til at have en 6-7 kilo´s Norsk Skovkatte-han der tror at det er sjov og hygge med det bideri:thumbdown:

Tak for jeres svar :slight_smile:
Det må vi afprøve!