Killinger, Missemor og fodermængde

Mine 6 killinger er nu præcis en måned gamle. De tumler rundt nu, der er fuld fart på. Kommer væltende så snart vi kommer ind i rummet. De sutter jo stadig hos mor, men i løbet af den sidste uge er de også begyndt at spise fast føde.
Mormissen har -før hun fødte - kun villet have tørfoder, og har ikke rørt vådfoder når der blev tilbudt, hvadenten det var de der megadyre gourmet-nogen til 8000 kroner kiloet, dyrere dåsefoder fra dyrehandlen eller whiskas-poser. Hun har været meget glad for den Royal Canin Mother And Baby Cat hun har fået efter hun fødte -men jeg synes at hun tabte sig noget mens killingerne sugede alt krudtet ud af hende, så jeg tilbød hende igen vådfoder forleden, hvilket hun nu kastede sig over. Lige pt er det Kitekat og Whiskas jeg har i huset -og killingerne er fuldstændigt desperate med det også. De spiser også Mother and Baby foderet dagligt.

Mormissen skal vel bare have alt det krudt hun kan spise, men hvad med killingerne? Regulerer de selv? De sidste dage har jeg givet 2 poser om morgenen og igen 2 poser når jeg er kommet hjem (Herudover er der altid fyldt op med tørfoder og frisk vand), men her i fridagene har hun tigget helt vildt når jeg er kommet ind, og idag har jeg fx givet 4 x 2 poser og det er VÆK når jeg kommer ind et par timer efter.

Er der evt andet med ekstra krudt i jeg kan give hende?

Silke, Ronja og Bendix hygger.

Killinger og deres mor skal have alt, hvad de kan spise! 6 killinger spiser meget :slight_smile: Har du overvejet råt kød:? daggamle kyllinger:?

Jeg har faktisk tænkt på råt kød… har haft købt et par kasser økologisk højlandskvæg i forskellige udskæringer, og selvom det er luksus kvali, så er jeg ikke selv den vilde kødæder, og får ikke rigtigt brugt det hele… så mon de små skal have rå roastbeef i tern i morgen aften?

Hov, hvad med rå fisk? Kan jeg fx købe rå fiskefiletter eller rejer og give dem?

Rå fisk er fint…rejer ville jeg ikke give dem :slight_smile:

:S Gaah, jeg HADER selv fisk… Rører det ALDRIG! Men kan vel godt ofre mig med klemme på næsen og gummihandsker og beskyttelsesdragt på :høhø:

Rå kyllingefilet er også fint som supplement. Men ja, bare giv dem bare alt hvad de kan spise :slight_smile: Især også mormis, de tager godt fra hos hende i denne alder :slight_smile:

Man overraskes over, hvor meget foder der går til med et kuld raske killinger… De ikke bare spiser, de ÆDER :smiley:
Giv den gas med al slags mad, de skal have noget at gro af og mormis skal bruge rigtigt meget for at holde mælkebaren i sving, uden at blive for udmagret selv :slight_smile:

Aye aye captain! :stuck_out_tongue:
Operation voldfodring er forstået og vil blive iværksat ASAP.

TUSIND tak :hjerte: for altid lynhurtig hjælp herinde! Det er guld!

Husk at rå fisk skal fryses ned i 24 timer før kattene får det.

mine har aldrig været specielt glade for fisk, så hvis du hader fisk, så lad være.
kan du finde fx dato kød, så tilbered det, så behøver du ikke bekymre dig om baktusser. og sådan en gang 18 % brunet oksekød incl fedt/ kødsat er guf. mine er også glade for koteletter i tern, brunet hakket svinekød etc.
jeg har været uheldig med råt, så mine får tilberedt :slight_smile:

vil mormis have det, så prøv med fuldfed cremefraische- nogen vil, andre vil ikke. du kan også få laktosefri piskefløde, det har jeg brugt at røre en smule af op i vådfoderet- det batter på fedt kontoen.

en af grundene til hun nok også har smag for vådmad er at det indeholder væske og det er nemmere for hende end at drikke. min ellers temmelig ligeglade hunkat spiste også rå mængder vådkost mens hun ammede.

har du en aldi i nærheden, så se om killingerne ( og hende) vil have lux. det er til at betale og mange kan lide det- og det indeholder hverken sukker eller korn. kunne forestille mig sådan 6 banditter godt kunne dele en dåse.

vil krææene helst have mad fra brev - så er lidl’s mærke udemærket og til en ok pris. deres foliebakker med pate/ragouut har mine også spist og det er samme kg pris.

Den her tid bruger jeg også kaffefløde i rå mængder :slight_smile: Det er godt at blande i det våde, så synes de små det er sååååååå lækkert mad :slight_smile:

Uh, tak for alle tips, som jeg læste forleden fra min mobil, og så kom fra at svare på da jeg sad logget ind ved pc’en senere…

Hvad med en rå æggeblomme, må de få det ind i mellem, fx en gang ugentligt?