Killinger og voksenfoder

Plejekillingerne vil meget gerne spise af de voksnes foder… må de det?

De har stadigvæk fri adgang til deres eget foder, men det virker som om det er knap så interessant, når der er åbent ud til de voksnes.

De voksne får neutered young male fra RC og Orijen.

Jeg ville give alle kattene almindeligt voksenfoder med killingefoderet blandet i. KIllinger klarer sig ganske fint på et godt voksenfoder.

TAk for svaret :slight_smile:

Jeg er i den grad usikker pt på hvad jeg kan og ikke kan med de killinger :)… så godt at I er så gode til at hjælpe herinde :slight_smile:

Ja, da. Der findes jo heller ikke “voksen katte-mus” eller “killinge-mus” i naturen. Og kan de spise de store kroketter, jamen så ville jeg ikke være bekymret, så længe, at foderet er af en ordentlig kvalitet.

[QUOTE=Vipstøsen;943582]TAk for svaret :slight_smile:

Jeg er i den grad usikker pt på hvad jeg kan og ikke kan med de killinger :)… så godt at I er så gode til at hjælpe herinde :)[/QUOTE]

Jeg havde på et tidspunkt et kuld, der gik direkte fra modermælken i de voksnes tørfoder. Ingen af de killingefodre, jeg diskede op med, faldt i smag. De trivedes fint uden killingefoder:ok:
Da jeg først startede opdræt, fandtes killingefoder slet ikke:olding: Der fandtes kattemad med forskellig smag ganske vist og fra forskellige producenter. Det var først senere, at foderproducenterne begyndte at lave mad til forskellige alderstrin og racer osv. Nu bruger jeg ren killingefoder, indtil de begynder at spise af voksenfoderet - til den tid blander jeg de to fodertyper, indtil der ikke er mere killingefoder. De ser ud til at trives fint med den ordning:)

Herhjemme køres der på en 50/50 blanding af killing og voksen… og jeg har en på 14 måneder og en på 5 måneder…

Jeg fodrer også med en blanding af voksen- og killingefoder (mine katte er hhv 3 år og 4 måneder). Så længe foderet er af en god kvalitet, og kattene ser ud til at trives, så vil jeg mene det er helt fint :slight_smile:

Jeg kan da lige tilføje at mine virker til at trives ganske udemærket så jeg ændre altså ikke på noget før Coop skal køres 100% over på voksenfoder…

Tak for alle tilbagemeldingerne… så er jeg lidt mere rolig :slight_smile: