Killinger på QXL

http://www.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=541555612

Jeg har spurgt til alderen på killingerne og har fået det svar, at de er 9 uger nu, men sælgeren har valgt ikke at vise mit svar. Er det ikke blevet sådan, at QXL har lavet reglerne, så killinger skal være 12 uger før de må sælges på auktion?

Der er nogle “skumle” auktioner i øjeblikket, som jeg har skrevet på. Bl.a. nogle persere med stamtavler.

det skulle simpelt hent forbydes at man solgte dyr gennem en internet-auktion.
i min verden er det nedværdigelse af dyr.
personligt kunne jeg aldrig finde på at handle på den måde og jeg fatter ikke folk der gør det.
jeg kunne heller aldrig finde på at gi en opdrætter et bud på en kat, den pris opdrætteren vil ha for sin kat er den pris opdrætteren får.
udover det kender jeg ikke qxls regler for den slags, men jeg ved dba har strammet op på ders regler vedr det

Fandt lige ud af, at der ikke står noget med alder på killinger, der sælges på auktion, men at hundehvalpe f.eks. skal være 8 uger. Øv da. Har skrevet til sælgeren igen.

Forstår slet ikke at folk køber katte på den måde, og forstår slet ikke dem som sælger deres katte på den måde -brækkesig

Man kan altid anmelde auktionen på baggrund af killingernes alder og så bliver den lukket. Det er gjort før ved jeg

Enig -thumbs

Skriv til QXL at killingerne er under 12 uger.

Puha, blev virkelig chokeret. Var slet ikke klar over, at man kunne sælge kæledyr på auktion.
Jeg er virkelig rystet. Det skulle simpelthen ikke være muligt. Der er jo ingen der ved, hvor de stakkels
dyr havner. Dem der sælger på denne måde, har vist ikke de store følelser fremme og er åbenbart ligeglade
med deres dyr.
Tak fordi I bragte det frem her i forum.

Jeg må ærligt indrømme, at jeg synes det er forkasteligt at det overhovedet kan lade sig gøre at sælge nogen som helst former for levende væsner på en auktion. :frowning:

Stakkels katte !

Ja, det er rystende. Jeg skriver til QXL. Her er min korrespondance med sælgeren. Mollers er mig:

10/7/2008 14:36 Spørgsmål fra mollers (1392)
Du skriver at forældrene er ægte. Hvad er deres stamtavlenavne? Hvor gammel er killingerne?

10/7/2008 16:17 Svar fra Body-Repair (40)
Killingerne er nu 9 uger.

10/7/2008 16:27 Spørgsmål fra mollers (1392)
Husk at killinger skal være 12 uger, før de må komme fra sin mor. Jeg fik ikke oplyst stamtavle navnene på forældrene. Det vil jeg meget gerne have.

10/7/2008 17:56 Svar fra Body-Repair (40)
Spar mig dine lektioner. Du skal ikke byde på nogen killing, og der svares ikke på flere af dine spørgsmål.

Tak for kaffe -øøøvvvs

jeg håber du har skrevet til qxl og meldt denne auktion

jeg håber du har skrevet til qxl og meldt denne auktion[/quote]

Jeps det har jeg og med begrundelsen at killingerne ikke er 12 uger - og jeg har vedhæftet mine spørgsmål og sælgerens svar, for dem har sælger (selvfølgelig) valgt ikke at vise, så alle kan se dem.

Så har QXL lukket auktionen -thumbs

Det er da dejligt :smiley: Så kan man bare håbe at de selv snart finder ud af hvor grotesk det er at tillade salg af levende dyr på en auktion.

Jeg har for lang tid siden skrevet til QXL og bedt dem om i den røde rubrik foroven at tilføje “og killinger 12 uger” efter hundehvalpes alder.

Fik aldrig noget svar :frowning: men det kan være, det nytter, hvis der er flere, der gør det.

Har lige skrevet til dem igen!

Har allerede fået svar fra QXL:

Hej

Tak for din mail.

JEg har videresendt det til vores tekniske afdeling til rettelse.

Med venlig hilsen

Claus

Sejt May-Britt -thumbs

Det var også på tide de rettede det -thumbs

Sådan -thumbs