Killinger - Ud af fødekassen - Hvornår?

Hvornår mener I at killinger ca. er klar til at tage næste skridt ud i den store verden?
Altså ud af fødekassen og ud i et mindre afspærret område???

Jeg tænker lidt… Hvis de skal tilbydes fast føde og bakke fra de er ca. 4 uger, er det så dér? Eller er det fra 3 uger, eller…?!
For der er altså ikke plads til bakken og det i kassen :tihi:

[QUOTE=Lotte F;593441]Hvornår mener I at killinger ca. er klar til at tage næste skridt ud i den store verden?
Altså ud af fødekassen og ud i et mindre afspærret område???

Jeg tænker lidt… Hvis de skal tilbydes fast føde og bakke fra de er ca. 4 uger, er det så dér? Eller er det fra 3 uger, eller…?!
For der er altså ikke plads til bakken og det i kassen :tihi:[/QUOTE]

Mine kommer ud i den lidt store verden, når de selv begynder at vil ud af fødekassen og det vil de omkring 3-4 ugers alderen, så åbner jeg mere for fødekassen så de bare kan hoppe i den og putte lidt, men den bliver fjernet helt omkring 6-7 ugers alderen
Ja vores fødekasser bliver først fj

De første 2 uger er killingerne og mormis i vores soveværelse på 1. salen.

Herefter flyttes fødekassen (med indhold :tihi:) ned i stuen, hvor jeg samtidig sætter kravlegården op omkring.
Kattebakke, foder og vand sættes i kravlegården, når den sættes op.

Når killingerne er omring 3 uger, åbner jeg lidt mere for fødekassen, og ligger en pude/tæppe foran.
Så kan killingerne selv kravle ud/ind som de lyster.

Mine killinger er aldrig blevet i fødekassen til de er 4 uger:høhø:

Cats og Conni

Mine killinger bliver 3 uger på onsdag…
Har overvejet om jeg skal lave en lille udskæring i kassen snart, så de kan begynde at komme lidt omkring…
De vil i hvert fald gerne, ser det ud til :tihi:

Vi har en lille hvid vatkugle som nu er blevet 3 uger… Vi har flyttet hende og mormis over i et dobbeltbur - så der er mere plads til at bruge på motorikken og se sig om. Om en lille uges tid bliver kravlegården sat op og så er det med mad og kattebakke og masser af plads til at boltre sig i… :slight_smile: