Killingers vægt

Man kan også bruge en sprøjte - selvfølgelig uden nål… hvad hedder sådan en tingest egentlig ??

Ikke en sprøjte - sådan en plastic-dims, man kan købe på apoteket - hedder det en pipette ?? nej…

Nå, men sådan én som lægerne bruger, når de tager blodprøver - sådan én kan du bruge til at made dem… :)[/QUOTE]

En engangssprøjte :slight_smile:

Jeg feder min egen killing op med torskerogn rørt med enten kaffefløde eller cremefraish, konsistensen kan du selv lege lidt med…

Rå fisk er ikke specielt godt for killinger da fisk kan indeholde orm. Men dampet fisk er en rigtig god ide.

[QUOTE=Helene;614307]Jeg feder min egen killing op med torskerogn rørt med enten kaffefløde eller cremefraish, konsistensen kan du selv lege lidt med…

Rå fisk er ikke specielt godt for killinger da fisk kan indeholde orm. Men dampet fisk er en rigtig god ide.[/QUOTE]

Rå fisk kan godt gives til killinger, bare fisken har været frosset godt ned i mindst et døgn - Så er evt. orm dræbt. Jeg giver aldrig rå fisk til mine medmindre de har været frosset i mindst et døgn.

[QUOTE=Alice;614310]Rå fisk kan godt gives til killinger, bare fisken har været frosset godt ned i mindst et døgn - Så er evt. orm dræbt. Jeg giver aldrig rå fisk til mine medmindre de har været frosset i mindst et døgn.[/QUOTE]Ja, jeg har også altid givet kattene fisk på sushi-måden. Men godt lige at få det penslet ud, så der ikke sidder nogen og læser med og drøner lige ned i fiskehandleren og køber fisk til katten, fordi de mangler den vigtigste del af tilberedningen…

Jeg køber engang i mellem frosset fisk fra sushi-pusheren fra Christianshavn til kattene.

[QUOTE=Helene;614315]Ja, jeg har også altid givet kattene fisk på sushi-måden. Men godt lige at få det penslet ud, så der ikke sidder nogen og læser med og drøner lige ned i fiskehandleren og køber fisk til katten, fordi de mangler den vigtigste del af tilberedningen…

Jeg køber engang i mellem frosset fisk fra sushi-pusheren fra Christianshavn til kattene.[/QUOTE]

Jamen det har du ret i Helene …Vi skal huske at fortælle at rå fisk absolut ikke skader, men det SKAL ha’ været frosset i mindst et døgn. :slight_smile:

[QUOTE=Alice;614323]Jamen det har du ret i Helene …Vi skal huske at fortælle at rå fisk absolut ikke skader, men det SKAL ha’ været frosset i mindst et døgn. :-)[/QUOTE]Nemlig, men jeg kunne ikke huske hvor længe man skulle fryse fisken, så jeg turde ikke komme med et bud. Jeg køber det nemlig altid frisk-optøet og kan gå lige hjem og fodre kattene med det.

fisk skal være frosset ca 18 timer, så er “sildeormen” død :slight_smile:

(hilsen hende som lige har været oppe i hygiejne)

Og torskerogn indeholder alt for meget salt til overhovedet at give på ugentlig basis efter min mening :slight_smile:

Vel ikke den rigtige/friske/hvad vi nu skal kalde den? :?

Tea - Nej, men det er ikke den folk plejer at give :slight_smile: Selvom nogle måske gør :slight_smile:

Tak for svar. Den ene killinger har tabt sig, men skal til dyrlæge med dem på tirsdag. Så de kan få et tjek og en ormekur. Lige nu får de baby cat tørfoder, science plan vådkost til killinger og modermælksersratning i et lille skål. Og noget kød, når jeg kan få det i den. Jeg kommer lige med en tilbagemelding efter besøget hos dyrlægen :slight_smile:

  • jeg er så en af dem der køber torskebukser jeg selv koger til kattene, synes selv det smager skøøønt. Hader rogn på dåse og så engang en udsendelse hvor der slet ikke var tale om rogn, men om små plastikkugler med fiskesmag, føøøj da. Husker ikke hvilket mærke der var tale om, men siden den gang har jeg kun handlet hos fiskehandleren.

tillykke med killingerne - det lyder slet ikke så tosset hvad du har gang i - så fortsæt du med rådene herfra listen.

Måske skrev en det, men begrundelse for at katte ikke må få mælk er, at der er laktose i, som mange katte ikke kan klare i maverne - mælkesukker.

Syntes det er fine vægte de har, og det skal nok blive flotte og lækre med tiden

Hilsen Heidi

Som flere har været inde på i forhold til torskerogn på dåse, da er det fyldt med salt. Det indeholder også ofte alverdens E-nummere. Er du så heldig, at du bor i nærheden af, en fiskevogn eller fiskebutik, så køb rognen frisk her - og kog den selv :slight_smile:

Jeg køber selv hos fiskebilen ved den lokale brugs. I starten havde de aldrig rogn. Men efter en lille snak så har de hver gang noget med til mig og mine katte. Det er guld for mine katte - de elsker det simpelhen! Og det gør jeg og min dreng egentlig også:-)

Knus Gitte

I dag har jeg været hos dyrlægen, og de små tager langsomt på :slight_smile: nu har fået ormekur, og skal have mere i løbet af de næste par dage. Ellers er de sunde og raske. Der mangler bare lidt sul på kroppen :slight_smile: dyrlægen forvirrede mig dog lidt ved at sige, at det ikke var nødvendigt med tørkost til katte. At kvalitets vådkost var nok i sig selv. Hvad skal man tænke om det?

Tørkost er mest opfundet til dovne mennesker… :0) Så jeg er helt enig med dyrlægen.

Fornuftig dyrlæge som jeg synes har HELT ret ! :slight_smile: …Tørkost er vist opfundet for at det er let for os tobenede, jeg tror ikke det gør noget godt for katten. Den nok ‘sundeste’ af mine katte, har ALDRIG haft en bid tørkost i munden :slight_smile:

Status er nu, at den ene killing tager fint på, og er blevet godt madglad. Men den anden killing vil stadig ikke spise. Har prøvet tørkost, vådkost, modermælkserstatning, makrel i tomat, torskerogn, kippers, tun og forskelligt kød. Den virker ikke specielt interessset i noget af det. Nogle få gange er det lykkedes mig, at få noget bacon i ham, men i dag er han heller ikke interesseret i det. Han spiser altså minimalt, og han er meget tynd. Hvad kan det skyldes, og hvad kan jeg gøre?