Killingestatistik

Man siger kønnene er nogenlunde fifty-fifty ( i antal)… kønsmæssigt, men så må jeg konstaterer mit opdræt af indtil nu 93 mislinger er helt ude af proportioner for så skulle der være sådan ca 46-47 mislinger af hvert køn med stamnavnet Kamikaze, men sådan er virkeligheden slet ikke.
Her er født 32 hunner OG…61 hanner…altså næsten dobbelt så mange hanner.:uha:
Hvordan ser Jeres mislingestatisik ud?
Ydermere fødte Nana 11 hanner før den første hun så dagens lys…hun ville splintre enhver statistik til atomer :wehuu::tihi:

8 ud af 23 killinger har været drenge… 15 har derfor været piger

Jeg elsker at få drenge, fordi vi føler at vi sjældent får dem… Jeg jublede her den anden dag, da jeg blev sikker på at 2 af de 6 i mit kuld nu er drenge…

Jeg har ingen statistik - men ved at der er noget linebestemt også. En opdrætter jeg kender sendte sin han til USA - betalingen skulle være afkom af hunkøn. Han parrede tre hunner - der ialt leverede 13 tror jeg det var hanner - ikke en eneste hun …

Her har der ud af 61 killinger været 35 drenge og 26 piger.

Så her er drengene også i flertal :slight_smile:

he he jeg har ikke haft mange kuld, men jeg kan godt lide at vide at få bestemte ting af vide om mine linjer. Det er hvad dag de føder, hvor mange der er i kuldet og så tjekker jeg køn.

Jeg har fundet ud af at mormor, mor og datter har født på samme dag, fået samme antal killinger (± 2), og nogenlunde ens kuld i forhold til køn.
Dette finder jeg meget interessant… (jeg har hørt om en importeret siameser linje der i 2-3 generationer leverede 10 levende killinger før linjen blev lukket)

Her er statistiken af 8 kuld, 17 hanner og 17 hunner , så det er meget lige fordelt:thumbup:

Jeg kan prale af en 50 % fordeling med 29 piger og 29 drenge Slå den :thumbup:

Jeg har ikke så meget at byde ind med, med kun 3 kuld indtil videre, men i får dem alliwl:

Ud af de 15 killinger var 8 drenge og 7 piger, så det er også meget lige fordelt.

Min statistik giver vist ikke meget til opklaringen, da jeg kun har haft 2 kuld med ialt 9 killinger.
5 drenge
4 piger
Så næsten 50/50

Her hos os ser det pt. sådan her ud: 10 piger og 14 drenge

18 han killinger og 9 hun killinger.

På 7 kuld er her kommet

11 drenge og 15 piger

Ligesom hos mennesker, er det hunnen, der bestemmer antallet (heldigt - ellers fik vi et par tusinde i hvert kuld :tihi:) og hannen, der afgør kønnet.

Jeg har ikke ført statistik, undtagen på min første hunkat. Hun fik 8 killinger, kun én af dem var hunkøn.

Jeg har haft i alt 8 piger og 11 drenge fordelt på 7 kuld.

Her siger optegnelserne 40 hankillinger og 33 hunkillinger - og så har der været 3-4 dødfødte, som jeg ikke har checket køn på …

32 drenge g 25 piger.
Hilsen Lisbeth

Vi har haft 4 kuld - 16 killinger

11 drenge og 5 piger :cool:

Her har vi haft 2 piger og 3 drenge - på et kuld -tihi

Eva - den dersens lille fnisende smiley -LOL

Lindvig - den er goooo’ :smiley: også bare lyden man skriver - tihi