Killingevægt

sidder her og bliver helt øv…min killing er underernæret så…hun er 11 uger og vejede 78g da hun blev født…nu vejer hun 1096g…det hænger ikke sammen med 100g pr uge…tager jeg 12 X 78 giver det 936g…så den regel bruger jeg

hun ser heldigvis ikke ud til at mangle noget

[QUOTE=haneben;923895]sidder her og bliver helt øv…min killing er underernæret så…hun er 11 uger og vejede 78g da hun blev født…nu vejer hun 1096g

hun ser heldigvis ikke ud til at mangle noget[/QUOTE]

Årh, husk nu det er en tommelfingerregel :slight_smile: Ingen grund til panik, og tager man reglen for fødselsvægten om ugen så er hun i virkeligheden 13 uger :wink: Eller sagt på en anden måde at så er hun over den forventede vægt…

Og ja, det vigtigste af det hele er jo at kigge på killingen og se om den trives eller ej, og gør den det, så pyt med vægten :slight_smile:

Arh underernæret er hun da ikke. Måske ikke den største, men det er jo mere en rettesnor. Hun er jo også en pige, og fx. med Theo og Milou er der en forskel i vægten. Han ligger foran med et par hundrede gram.

[QUOTE=Eife;923897]Årh, husk nu det er en tommelfingerregel :slight_smile: Ingen grund til panik, og tager man reglen for fødselsvægten om ugen så er hun i virkeligheden 13 uger :wink: Eller sagt på en anden måde at så er hun over den forventede vægt…

Og ja, det vigtigste af det hele er jo at kigge på killingen og se om den trives eller ej, og gør den det, så pyt med vægten :)[/QUOTE]

hun trives fint og er fræk som hun skal være…men hun er jo heller ikke hverken MCO eller NFO…det er svært at få persere til at passe på de gigantiske vægte de store racer kommer op på