Killings første måltid

Hvad giver i jeres killinger som deres første måltid?
Nu er der jo et par uger til endnu eller hvertfald mindst en uge til mine dejlige killinger skal præssenteres for “rigtig” mad for første gang, og derfor kunne jeg godt tænke mig at høre hvad i bruger og hvorfor:)

Jeg ved jeg har skrevet dette før, men gør det nu igen :tihi:
Mine 20 kuld har fået som første måltid (eller i hvert tilfælde næste 20…kan ikke huske om de første fik…mig og min hullede huskebrik :ups:) Men…altså
du tager en gryde, kommer lys fisk (sej, torsk) i den i mindre stykker. Lader vandet koge ganske svagt og maser fisken ud i vandet. Når det er afkølet en smule kommer du (altafhængig af hvor meget fisk du koger) KMR modermælkserstatning i fiskegrøden og til sidst kommer du en smule havregryn for at samle det. Det kaldes her fiskeKMRhavregrød og jeg har ALDRIG hafe så meget såm bare 1 lille mislingemave der har fejlet noget når de skulle gå fra ren babsemælk til begge dele.
Man kan sagtens lave en stor portion og så fryse den ned i mindre portioner. Det gør jeg og det er dejligt at have i fryseren hvis man har en travl hverdag.
Uden at kunne dokumenterer vil jeg påstå fiskeKMRhavregrød er en mere lempelig overgang end eksempelvis vådfoder.
Mine 88 mislinger har i hvert tilfælde været både glade for den OG fungeret optimalt. Mødrene og resten af huset er forøvrigt enige :rock:

Super. Men havregrynen koges altså ikke med fisken så?

Det allerførste de får i munden når de skal over på fast føde er en lille stribe Probiocin. Så er floraen i orden til at modtage noget nyt og ukendt

Hjemmekogt torskerogn med lidt vitaminpasta og gedemælk startes gerne på her.