Kl 22.00...kuller ?

Hver aften henad 22.00 får Rumle et kuller anfald, han stormer rundt og vil lege vildt, efter at han resten af aftenen har sovet trygt og godt, vi er ikke helt enige om det sjove ved det …tips ?

Nu har jeg haft siatalere i 10 år og har lært at leve med midnatsrally :slight_smile: Jeg har aldrig haft held af at køre dem trætte til sengetid så jeg har lært at leve med det :grin:

Vær glad for at han ikke går i gang kl 02? :rofl:

Lyder som en helt normal kat. Bedste råd: vent med at gå i seng til kl. 23 :tihi: Ej, seriøst så er kan det være godt at lege lidt med ham der, f.eks. kaste bolde han kan løbe efter. Bagefter jan du så give ham lidt vådfoder, så er chancen for at du får lov at faldeni søvn i fred større :slight_smile:kursiv skrift

Passer det med at det er der du starter med at gå i seng, eller? :slight_smile:

Vi leger også med ALT ved den tid, som regel midt i en film jeg gerne vil se.

Nej, det er mindst en time før jeg går i seng, jeg hører ham ikke om natten, der sover han ok fint :slight_smile:

Ja, det er vel bare killing kuller :wink:

Håbet er lysegrønt…

:rofl:

Dette indlæg er blevet markert af fællesskabet, og er midlertidigt skjult.

Så har du bare fået dig en 100% funktionel misling der gør nøjagtig som han skal :wink::grin:

Tjaa. Killingekuller? :joy: Hos mig var mine 13 årige gamle katte også sådan og min nu 5 årige og snart 1 årige gør det ikke kun kl 22, men også kl midt om natten. Og om morgenen. Og flere gange i løbet af dagen. Sådan er det at have katte :joy: De er vanvittige. Og vi BLIVER vanvittige :joy:

Vi har lukket døren til soveværelset, så må indrømme, at jeg ikke aner, om vores gør sådan :slight_smile: Men jeg sover så let, at jeg næsten burde have opdaget, hvis de gjorde…

De gider jo ikke, når de ikke kan galopere rundt på deres mennesker. :tihi:

Vores den ene gør det desværre stadigvæk… men de andre blev mere rolig med tiden… så man kan håbe på, det måske ændrer sig :slight_smile:

Vi har også fræs fast hver aften inde i stuen (3 orientalere). I køkkenet og soveværelset (1 orientaler og 1 bimse) er det lidt forskelligt hvornår fræs tiden indtræffer, men det er som regel efter vådfodring uanset hvornår på dagen denne falder. I dont get it. Men jo fræserj, det gør de også selvom de er voksne. Men det er rimelig normalt ift. orientalere. Bimserne har været roligere hvad det angår

Nu er det noget tid siden, jeg har haft en killing, men jeg mindes dog også tydeligt, at der var fast aftenfræs.

Det kunne måske hænge sammen med, at katte er skumringsdyr. Så måske er de bare programmeret til at være mest vågne på den tid af aftenen? Når så engang killingekrudtet har fortaget sig, så er de måske nemmere at vænne til mennesketilstande. Bortset fra orientalere, åbenbart :slight_smile:

Mine katte er fritløbere. Hen på aftenen vil de ofte gerne ud. Det passer jo meget godt med at indekatte får energi hen på aftenen. :heart_eyes_cat: