Klager man også over julegaverne?

Måske en lidt mærkelig overskrift, men jeg kunne ikke lige finde på noget andet :slight_smile:

Jeg sidder jo lidt “udsat” på JYRAK´s udstillinger…forstå det nu ikke negativt, det er smadderhyggeligt at tale med udstillere og publikum i 99,99% af gangene og så er der så lige de der gerne lige vil klage over de der bitte små præmier der kan fåes hvis man nu er så heldig at vinde på scenen.

Ja så er det altså jeg bliver en liiiiiiille smule negativ og tænker…sig mig klager du også over de julegaver du får?

Man har altså IKKE ret til at få noget som helst udleveret på scenen…de gaver man får er ren og skær “flødeskum”.
Det er jo ikke sådan at udstillerne har betalt en del til gaverne med deres udstillingsgebyr…de gaver der bliver uddelt er sponseret og i dagens Danmark skal vi være meget glade for, at nogen vil påtage sig den omkostning det er at være sponsor :slight_smile:

Bare lige en tanke jeg ville dele med jer :smiley:

Ærligt, hvis man brokker sig over “sidegevinsterne” ved en BIS eller BOX, så har man nok fået mindst en for meget af slagsen!

Kan kun give dig ret :ok:
Man kan ikke tillade sig at klage over noget som er en gave - Vi skal jo alle være super glade for alle de skønne sponsorer, der er villige til at give gaver ud store som små :wink:

Hvis man brokker over gaver, så kan man vælge at donere dem til Hittekat og ellers holde sin dertil indrettede mund (KÆFT!) End of story

Jeg synes det er helt fantastiske gaver, der bliver givet på Jyraks udstillinger. Faktisk er jeg imponeret over, hvor meget man får for de 250,- det koster i gebyr og fatter slet ikke det kan lade sig gøre: udenlandske dommere der skal transporteres fra nær og fjern, indkvarteres og bespises må jo koste formuer, så er der halleje, bure, dyrlæger, rosetter (undskyld kokarder ;-)) og sikkert hundrede andre ting, man ikke lige tænker over. Bunker af flotte sponsorgaver på rad og række, står klar når man kommer om morgenen.
Jeg har prøvet at tælle værdien sammen af de ting, jeg har fået for en BIS - og er endt på ca. 700 kroner!!

I noget der føles som et tidligere liv, red jeg dressur på konkurrenceplan - og var med til at arrangere distriktsstævner. Der var man ovenud lykkelig for en ærespræmie - som var en sponsorpræmie til 1. pladsen. Der var også en præmiecheck, men den var nu næsten af symbolsk værdi. Mht. ærespræmien var det god tone, at skrive til sponsoren og takke for gaven. Dommerne var kun fra Danmark og helst ikke for langt væk fra, for det kunne kørepengebudgettet ikke holde til. Så med den baggrund er jeg helt overvældet over, hvad man egentlig får ved en katteudstilling, BIS-vinder eller ej.

Den der ene 0,01 % der klager over en præmie, dem skal vi nok bare have ondt af, for det er da synd de ikke har evnen til at glæde sig over en gave … og høflighed nok til at sige tak …

Ja, hvis man brokker sig over hvad man får i gave for at vinde, så kan man bare aflevere den til mig :engel2: Jeg tager gerne imod

Hvis det virkelig kun er 0,01%, du hører klager fra, Lone, så er du enten meget høflig eller meget heldig…

Jeg synes godt nok tit, man hører brok over, at så er det den forkerte slags RC foder, man får eller så er der nogen, der også får en pose grus eller så er der nogen, der får en pose foder på 5 kg i modsætning til de 2 kg, man selv får.

Reality check, guys: Klubberne får de sponsorpræmier, de får og det kan betyde f.eks. 6 poser grus til fordeling blandt samtlige BIS! Og hvis RC gerne vil af med en bestemt type foder, så sender de altså x antal poser af det uden hensyntagen til racer, aldersklasser eller hvad folk ellers kan synes, de skal indrette sig efter.

Hvis det ikke passer, så sælg det eller forær det væk!! Der er altid nogen, der godt kan bruge enten foder eller grus eller hvad man ellers kan være så “uheldig” at modtage som præmie…

Personligt, vile jeg skamme mig, hvis man åbenlyst brokker over en gave. Jeg ryger direkte i det røde felt faktisk. Vil man ikke modtage gave med tak, så fortjener man ingen gave/premie.

Hehe… jeg har også en lille mistanke om, at Lone er meget høflig. Min erfaring er i hvert fald, at den slags frivilligt arbejde skal bære lønnen i sig selv - og man gerne må være lidt hårdhudet og helst også i besiddelse af en pæn portion humoristisk sans :slight_smile:

Humoristisk sans, det har Lone i hvert fald også :smiley:

Vil give dig fulsstændig ret Lone.

Kan ikke forstå at man ikke kan være glad for de gaver man får. Og hvis man ikke syntes om det man får, kan man jo bare sige nej tak.:grrrr:

Og jeg elsker Lones humoristiske sans og sorte humor. Dette kan være nødvendigt for at overleve engang imellem :lol:

Jeg sidder her helt i chok, at nogen overhovedet vil være så pisse højrøvet og brokke sig over en præmie man vinder … jeg er rystet :besvimer:

Næste gang så giver du dem bare jobbet med selv at skaffe præmier til næste show.

I Tyskland har man ikke det luksus problem, man klarer det hele selv ned fra scenen: Kat, pokal og 250 gram foder:-)

Det er ikke mere end et par år siden, at jeg overhørte nogle med en kat på JYRAKs topkatteliste brokke sig højlydt over det ur, der fulgte med som præmie. Mage til utaknemlighed - men så kan man jo bare lade være med at melde sin kat til, så er man helt fri for at modtage de rædselsfulde præmier :wink:

[QUOTE=Quivive;722907]

Næste gang så giver du dem bare jobbet med selv at skaffe præmier til næste show.[/QUOTE]

…det er humor på et højt plan :cool:

Det ender jo med, at man er fuldstændig desperat :uha: og råwer til manden:
Øh, skat - de der flasker vin, du fik på arbejdet, og årgangs-whisky’en fra onkel
Harry, den uåbnede æske med chokolade, bogen, du fik af din mor, men som
ikke er pakket ud endnu, gavekortet til centeret, som du har vundet, dine nye sko,
dit ubrugte klippekort og æsken med Panodil - skal du bruge det, eller kan jeg
ikke lige snuppe det til nogle præmier, og tror du, at naboen vil savne sin
havenisse eller trailer??? :bebe:

Vi får et super raffle i næste weekend :høhø:

[QUOTE=Charlotte Oeh.;722954]
Det ender jo med, at man er fuldstændig desperat :uha: og råwer til manden:
Øh, skat - de der flasker vin, du fik på arbejdet, og årgangs-whisky’en fra onkel
Harry, den uåbnede æske med chokolade, bogen, du fik af din mor, men som
ikke er pakket ud endnu, gavekortet til centeret, som du har vundet, dine nye sko,
dit ubrugte klippekort og æsken med Panodil - skal du bruge det, eller kan jeg
ikke lige snuppe det til nogle præmier, og tror du, at naboen vil savne sin
havenisse eller trailer??? :bebe:[/QUOTE]

:lol:

Ih jamen folk brokker sig osse over julegaver. Vi har - indtil i år, hvor Riget Fattes Penge™ fået ret flotte julegaver fra firmaet. Og HVER ÅR er der nogen der brokker sig fordi de ikke lige kunne li’ Rosendahl karafler eller whatever. Jeg synes de er PINLIGE!

Et år fik vi et gavekort til Hjemis efter en hård sommer med masser af forsinkelser (tro mig, det er MINDST ligeså træls for personalet), og igen var der nogen der øffede over at “det var jo til fløøøøøødeis og de er usunde, hvorfor får vi ikke noget sundt?!”

Men når man så opfordrede dem til at sende deres gavekort til os andre der faktisk GERNE ville ha’ is… så blev der sjovt stille…

“Folk” er nogle forvænte pattebørn sommetider!

En anden ting er så at jeg ikke var klar over at gaverne til en udstilling er rene sponsorpræmier. Så er det da ekstra flot at der er så meget :slight_smile:

ja Lone, det er svært at tilfredsstille alle udstilleres forventninger…ihhh sikke en god ide du lige gav mig…SURPRISE…vi ses i Vorbasse

ja Lone, det er svært at tilfredsstille alle udstilleres forventninger…ihhh sikke en god ide du lige gav mig…SURPRISE…vi ses i Vorbasse

ej altså fisk…kan ikke slette den ene af dobbeltpost…skod…men tro nu ikke i får flere gaver af den grund…lol

[QUOTE=Charlotte Oeh.;722954]…det er humor på et højt plan :cool:

Det ender jo med, at man er fuldstændig desperat :uha: og råwer til manden:
Øh, skat - de der flasker vin, du fik på arbejdet, og årgangs-whisky’en fra onkel
Harry, den uåbnede æske med chokolade, bogen, du fik af din mor, men som
ikke er pakket ud endnu, gavekortet til centeret, som du har vundet, dine nye sko,
dit ubrugte klippekort og æsken med Panodil - skal du bruge det, eller kan jeg
ikke lige snuppe det til nogle præmier, og tror du, at naboen vil savne sin
havenisse eller trailer??? :bebe:

Vi får et super raffle i næste weekend :høhø:[/QUOTE]

:klapper: