Klargøring til fremvisning

Hej alle i søde kattegale! :ok:

Jeg har været så heldig endelig at finde en måde at vise min han-bimse Tenzii frem på!
Simpelthen en fremvisning i Egå :slight_smile: og jeg glæder miiiig! :wehu:

Der er en sød kattegal der har tilbudt mig at låne burgardiner+tilbehør - SÅ sødt af hende! Tak!

Men nu spørger jeg så lige igen - for har aldrig prøvet noget lignende før …
Skal han vaskes og gøres klar som skulle han til udstilling?
Eller skal han komme “natural”, selvfølgelig børstet og fin :stuck_out_tongue:

Personligt ville jeg klargøre min kat som til show, dvs. som minimum vaske en langhårskat :slight_smile: Det kan godt være, din kat ikke bliver bedømt af en dommer, men den fungerer som en ambassadør for racen og det gør den altså bedst, når den udseendemæssigt er på toppen :slight_smile:

Ja det er selvfølgelig rigtigt! :slight_smile:

Og hvis det viser sig, at den synes, det er hyggeligt at være på “udstilling”, kan det jo være, du skal forsøge dig med den ægte vare - og så vil det være god øvelse for dig :slight_smile:

Enig. Fremvisninger er en rigtig god udstillingsøvelse, både for katten OG for en selv :slight_smile: Dejligt ustressende, og katten SKAL ikke ud og ind af buret hvis ikke den selv vil :slight_smile:

Ja I har nok begge to ret i at det er en god måde at få prøvet det af på :smiley:
Glæder mig!

Jeg vælger selv ikke at bade mine langhår når det er. De bliver selvfølgelig børstet godt igennem og sat op. For nok er jeg der for at reklamere for racen, men det skader ikke at folk også får et realistisk indblik i hvordan racen ser ud til daglig.

Nå, jeg ville lige have sat et par billeder ind, men det er ikke til fra ipad’en, så kommer lige tilbage og redigerer, når jeg er kommet over på en computer :høhø:

[QUOTE=Eife;910543]Jeg vælger selv ikke at bade mine langhår når det er. De bliver selvfølgelig børstet godt igennem og sat op. For nok er jeg der for at reklamere for racen, men det skader ikke at folk også får et realistisk indblik i hvordan racen ser ud til daglig.

Nå, jeg ville lige have sat et par billeder ind, men det er ikke til fra ipad’en, så kommer lige tilbage og redigerer, når jeg er kommet over på en computer :høhø:[/QUOTE]

Sat op?! :stuck_out_tongue:

Puffet op vil jeg tro :slight_smile: Man børster jo langhårskatte nedefra så de fylder godt :slight_smile:

(tror jeg nok… det ser sådan ud når jeg har været forbi i langhårsenklaverne på udstillinger L - mine skal bare ha’ en tur med en børste og en fugtig engangsklud L)

Nå, det blev et nyt indlæg, da jeg lige skulle en hel masse inden :tihi:

Her er der forresten et billede fra sidste gang vi var i Plantorama Egå

Og her er der et album, fra en ret stor racefremvisning ved Frijsenborg Explorer 2009. Det er Tina Gizzemissen’s album, så jeg håber I kan se billederne :slight_smile:

Ja, med sat op, så mener jeg børstet godt igennem og ja… sat op :tihi: Altså netop det med at pelsen puffes op og det yderste så lige lægges ned, så pelsen har fylde, men stadig den rigtige form osv. :slight_smile:

[QUOTE=Eife;910543]Jeg vælger selv ikke at bade mine langhår når det er. De bliver selvfølgelig børstet godt igennem og sat op. For nok er jeg der for at reklamere for racen, men det skader ikke at folk også får et realistisk indblik i hvordan racen ser ud til daglig.
[/QUOTE]

Sidste år på Roskilde dyrskue deltog jeg med Brian og Inge/cæsar havde Yaba og Cæsar med…
Brian var showvasket med ALT, hvad det indebærer af klargøring og fluffen op - stylet og pudset, så han lignede en halv mllion (og med en lille musketerhat på :wink: )
Yaba og Cæser var grundigt gennembørstede, lidt pudder for at få pelsen redt ordentlig igennem, men så heller ikke mere - de så ud, som de også ville gøre hjemme efter en ordentlig omgang gennemkæmning (som jeg fx gøre en gang ugentligt med Brian)…
Man kunne ligefrem HØRE og SE folks lettelse, når de, efter at have stået og sukket over Brians “fantastiske udseende” og det store arbejde, der naturligvis ligger i at holde en showperser, blev henvist til næste række, hvor dagligdagsudseendet var repræsenteret. :slight_smile:

Hvis det viser sig at jeg (også) skal have persere med til Hillerød-fremvisningen, så regner jeg med at lille Emil vil være showgroomet, mens at Brian “bare” vil være gennemkæmmet :slight_smile: Netop for at vise forskellen…