Klassisk musik

Jeg nyder meget at høre klassisk musik, og har helt klart mine favoritter.

Beethoven Piano Sonata nr 14 MoonLight- Fantastisk stykke musik

[ame=“Moonlight Sonata - YouTube”]YouTube - Moonlight Sonata[/ame]

[COLOR=navy]Mozart - Piano Concerto No. 21 - Andante- [/COLOR]SMUKT

[ame=“Wolfgang Amadeus Mozart - Piano Concerto No. 21 - Andante - YouTube”]YouTube - Wolfgang Amadeus Mozart - Piano Concerto No. 21 - Andante[/ame]

Mozart: Clarinet Concerto: II. Adagio - Også et fantastisk stykke

[ame=“Mozart: Clarinet Concerto: II. Adagio (Audio Only) - YouTube”]YouTube - Mozart: Clarinet Concerto: II. Adagio (Audio Only)[/ame]

Der er ikke så mange i min omgangskreds der er vild med klassisk musik, så jeg høre det for det meste alene eller med min mor når hun er på besøg.

Hvilket stykker holder i af? :slight_smile:

Mozarts 21. klaverkoncert, 2. sats er simpelthent det lækreste. :slight_smile: - Bedre en sex - jeg er ellers ikke typen som siger den slags.

Jaaaa jeg er helt enig. FANTASTISK stykke :thumbup:og ja man kan blive lige så høj af det musik som sex :tihi: :ups:

Deler I ikke et link med en singlepige ??

:klapper::klapper::klapper:

[quote=Skattekat;264706]Deler I ikke et link med en singlepige ??

:klapper::klapper::klapper:[/quote]
Jow, det er den midterste youtube video i Sines første indlæg. Jeg ved dog at der findes en superspænstig version fra Berliner Philharmonikerne, men jeg kan ikke finde den. Seriøst, den er øm! :rock:

Kan kun tilslutte mig de nævnte.

Denne er også fantastisk

[ame=“- YouTube”]YouTube - Beethoven Violin Romance No.2[/ame]

Beethoven - Fur Elise

[ame=“Beethoven - Für Elise - YouTube”]YouTube - Beethoven - Fur elise[/ame]

Mozart " Eine kleine Nachtmusik" Allegro

[ame=“Mozart "Eine kleine Nachtmusik" I. Allegro - YouTube”]YouTube - Mozart " Eine kleine Nachtmusik" Allegro[/ame]

Tchaikovsky - Sleeping Beauty - Waltz

[ame=“RUSSIA -- Tchaikovsky - Sleeping Beauty - Waltz - YouTube”]YouTube - RUSSIA – Tchaikovsky - Sleeping Beauty - Waltz[/ame]

Strauss - Radetzky March - Herbert von Karajan

[ame=“Strauss - Radetzky March - Karajan - YouTube”]YouTube - Strauss - Radetzky March - Karajan[/ame]

Herbert von Karajan conducts The Blue Danube Waltz

[ame=“Herbert von Karajan conducts The Blue Danube Waltz - YouTube”]YouTube - Herbert von Karajan conducts The Blue Danube Waltz[/ame]

Må vist hellere stoppe her, for jeg kan blive ved :cool:

Har lige lyttet til 2 videoer, den i midten med mozart var bare fantastisk, jeg føler mig heeelt afslappet nu :tihi:

Birthe de er også bare dejlige og Fur Elise ER nu noget helt særligt :slight_smile:

[quote=Skattekat;264706]Deler I ikke et link med en singlepige ??

:klapper::klapper::klapper:[/quote]

-LOL uhaa vil vi nu også ud med hemligheden??:S :tihi::fløjte:

Dvorak - New World Symphony

[ame=“Dvorak - New World Symphony - Part One: 4th Movement, Dublin Philharmonic, Conductor Derek Gleeson - YouTube”]YouTube - Dvorak - New World Symphony - 4th Movement[/ame]

fra dramatisk og stort til sådan nærmest let og legende - en af mine favoritter

Suuuuk, hvorfor har jeg hele huset fyldt med håndværkere, så jeg ikke kan nyde musikken.
Jeg elsker klassisk musik og er helt væk når jeg hører flere af de ovennævnte stykker.

Knus Elin

[quote=Musashi;264774]Dvorak - New World Symphony

YouTube - Dvorak - New World Symphony - 4th Movement

fra dramatisk og stort til sådan nærmest let og legende - en af mine favoritter[/quote]

Den er også dejlig :smiley:

[quote=Leopolds mor;264780]Suuuuk, hvorfor har jeg hele huset fyldt med håndværkere, så jeg ikke kan nyde musikken.
Jeg elsker klassisk musik og er helt væk når jeg hører flere af de ovennævnte stykker.

Knus Elin[/quote]

Høretelefoner Elin høretelefoner:thumbup::thumbup:

[quote=birtheras;264717]Herbert von Karajan conducts The Blue Danube Waltz

YouTube - Herbert von Karajan conducts The Blue Danube Waltz

Må vist hellere stoppe her, for jeg kan blive ved :cool:[/quote]

ÅÅÅÅH min absolutte favorit :tak:

Debussy - Clair de Lune - ren afslapning:

[ame=“Debussy, Clair de lune (piano music) - YouTube”]YouTube - Debussy, Clair de lune (Twilight soundtrack? piano music)[/ame]

:hjerte::hjerte:

Her er mit absolutte favoritnummer :

[ame=“Bach, Air ("on the G string", string orchestra) - YouTube”]YouTube - Bach, Air on the G string (Air on a G string, string orchestra)[/ame]

:hjerte::hjerte:

-surrender-surrender-surrender

Og har lige hørt, hvordan man ødelægger en klassiker :

[ame=“Air J.S.Bach - YouTube”]YouTube - Air J.S.Bach[/ame]

:uha::uha::uha::uha:

Håber, at det er rigtigt at øvelse gør mester.

:høhø:

Min absolute favorit som jeg har elsket siden min musiklærer introducerede det for klassen i 2.G.:

Johann Sebastian Bach: BWV 1043 - I - Vivace (Koncert for 2 violiner) - spillet af 2 legender
[ame=“Itzhak Perlman and Isaac Stern play Bach Double Concerto (1) - YouTube”]YouTube - Itzhak Perlman and Isaac Stern play Bach Double Concerto (1)[/ame]

Og samme i et noget mere heftigt tempo spillet af endnu en legende
[ame=“- YouTube”]YouTube - Nigel Kennedy - Bach - BWV 1043 - I - Vivace[/ame]

Samuel Barber: Agnus Dei (Adagio for strings, op. 11)
[ame=“Samuel Barber - Adagio for Strings, op.11 - YouTube”]YouTube - Samuel Barber - Adagio for Strings, op.11[/ame]

Johann Pachelbel: Canon in D Major
[ame=“Pachelbel's canon in D Major - Very nice version - YouTube”]YouTube - Pachelbel’s canon in D Major - Very nice version[/ame]

Camille Saint-Saëns: Carneval des Animaux - Aquarium
[ame=“Camille Saint-Saëns - Aquarium - YouTube”]YouTube - Camille Saint-Saëns - Aquarium[/ame]

Går lige i tænkeboks lidt igen…

Dette er mit favoritnummer - jeg får nærmest gåsehud, når jeg hører det.

[ame=“Cavalleria Rusticana - Intermezzo - YouTube”]YouTube - Cavalleria Rusticana - Intermezzo[/ame]

[ame=“Romance - YouTube”]YouTube - Romance[/ame]

Hvis man vil lytte til et stykke aldeles henrivende klassisk musik ,så brug et par min. på dette klip :inlove: