Klatre / springer

Jeg har en kat som er begyndt på at enten springer han op på nakken af mig eller også bruger han mit lår til at klatre på ( det gør sindsygt ondt.
For at tage et godt eks. Den anden dag da jeg stod og var ved at.tage overtøj på, pludselig kom han bagfra og sprang op på nakken af mig jeg ingen ting at se før han er der.
Dette er noget han er begyndt på. Han har mulighed for at ligge på noget som er højt og han har kradsetræ.
Nogen gode forslag til hvordan man vænner ham af med det igen? For det første gør det pisse ondt og for det andet ser min ben forfærdelige ud pga klør der har været i.

Nej, jeg har ingen gode råd - andet end at holde kløerne klippede:) Vi har selv en skulderkat - hun springer op forfra, eller når vi sidder:)

Syntes bare at selvom kløerne holdes nede giver det nogle gevaldige mærker på mig, han vejer immervæk 6 kg :slight_smile:

Ja, kyl ham ned - og gerne lidt “hårdt” så han forstår det (nej, ikke kaste med ham til dem der tænker det, men meget bestemt).
Klatrer han op af benet, så “spark ud” med benet - hårdt og bestemt - så han falder af på den ublide måde.

Mine killinger har kun en meget kort periode, hvor de klatrer - ovenstående metode er meget effektiv.