[QUOTE=galath;1182678]Du kan købe en klikker på Zooplus. Jeg synes, denne her er god. Den er nem at klikke med, og lyden er behagelig.
På det seneste er jeg dog selv gået over til bare at klikke med tungen i stedet for. Lige som, hvis man vil sætte en hest i gang
Det virker ganske udmærket, og så har man hænderne fri.
Jeg havde også en masse problemer med at få dem skilt ad, når jeg skulle træne med dem. Det kan man jo også træne dem til, men til sidst fandt vi en opdeling, som alle mere eller mindre accepterede: Chili og Lillen blev lukket fra i stuen, Asani i soveværelset, og så gik Magic og jeg ind i badeværelset 
Magic elskede det! Han spandt og spandt og spandt. Han var så glad for at have mig for sig selv, at jeg tror, han ville have arbejdet for kæl og nus alene. Men han var også glad for godbidder, så selvfølgelig fik han sådan nogle. Bagefter gik både han og jeg ind i soveværelset til Asani, som jeg så trænede med, mens Magic ind imellem fik en lille godbid for at være derinde og opføre sig pænt 
Så hvis jeg var dig, ville jeg arbejde på at få de andre lukket fra et sted, hvor de ikke kan forstyrre. Kan du ikke lukke dem ude i løbegården? Du kan jo sørge for at belønne dem bagefter, så de ikke tror, det er en straf.[/QUOTE]
Ih tak for ideen med tungeklikket :), hvis det er nok, tror jeg næsten det vil fungere bedst for mig, på grund af mine dumme gigt fingre.
Jo jeg vil da prøve forskellige muligheder for at få ro til arbejdet sammen med Mille. Og måske er problemet ikke så stort længere.
Mollie elskede at lege da hun var lidt yngre. Så snart der var den mindste lille lyd, som kunne have relation til leg, det kunne feks. være at jeg lukkede legetøjsskabet op, så krattede hun øjeblikkeligt på vinduet, hvis hun var ude eller døren, hvis hun var på 1. salen.
Og så snart Mille hørte hende, gik hun hen til vinduet/døren og ventede på jeg skulle lukke Mollie ind, for så efterfølgende at blive sur på hende, fodi hun var tilstede. Og det var jo synd for dem begge.
Siden er det blevet til, at når de andre møder op, når vi leger, så går Mille sin vej og det er jo synd for hende, når det nu var hende der gerne ville lege.
Det betyder ikke at der ikke bliver leget med de andre, men det er Mille der beder om at lege, og når de andre så kommer, trækker hun sig væk. Det har jeg det lidt svært med.
Men det skal da prøves af, og måske er problemet ikke så stort længere. Selvom vi nu efterhånden, har alle seks katte herinde:D.