Klipning af kløer

Jeg klipper aldrig kløer på bagpoterne… Men Whiskey har en ret lang en på den ene bagpote… Ville I klippe den af?
Jeg klipper kun forpoterne når de hænger fast i sofa osv. Og det gør bagpoterne jo aldrig…

[quote=Lone;447089]Jeg klipper aldrig kløer på bagpoterne… Men Whiskey har en ret lang en på den ene bagpote… Ville I klippe den af?
Jeg klipper kun forpoterne når de hænger fast i sofa osv. Og det gør bagpoterne jo aldrig…[/quote]

Når jeg klipper drengene, tager jeg alle poter på én gang.

Når jeg klipper Fanny, tager jeg, hvad jeg kan få :smiley: Hun er blevet meget bedre med tiden, men er ikke nær så nem som dem, så det går i etaper - men jeg tager også bagpoterne :slight_smile:

Her får hele banden osse klippet samtlige kløer med meget jævne mellemrum …Og de nyder det faktisk :slight_smile:

Jeg ville klippe den… :slight_smile:

Jeg klipper bagpoterne ca. hver 3. gang jeg klipper forpoterne, da de ikke bliver helt så spidse og lange så hurtigt, synes jeg :slight_smile:

Jeg plejer at klippe efter en ordentlig gang mad, for her går de nærmest i koma og opdager sjældent hvad det er jeg har gang i:rock::p.

Hmm, mon ikke vi skal have gang i klipperen herhjemme så… Jeg tror jeg har fået ind i mit hoved et eller andet sted fra, at det ikke var særligt smart at klippe bagkløerne. hvorfor husker jeg ikke??? Så jeg har aldrig gjort det.

Det er heldigvis overhovedet ikke noget problem at få det gjort - jeg holder og manden klipper :smiley:

Jeg klipper også bagkløerne, når jeg synes de trænger - det er ikke lige så ofte som forkløerne …

Jeg plejer også at klippe alle klør på én gang :slight_smile:
Charlie skal bare have klippet klør når han ligger og slapper af i sin hængekøje, så gør han ingen modstand, han ligger bare og det hele kan overståes på 2 minutter. Prøver man derimod når han er oppe, så kæmper han sin kamp for at slippe… :tihi: Bailey er ret ligeglad, men allerbedst er det hvis Christian kan nusse imens - men jeg kan også sagtens klippe hans klør alene, han finder sig i det! :ok:

Jeg klipper også alle klørene. Men jeg bliver nød til at passe lidet på med at klippe for meget ned, mine briter er ret tunge, så de kan ikke komme op i toppen af træet hvis de har for korte klør.

Generer den ham, så ja…
Jeg klipper ikke på min ene pige, der går frit, der er intet behov. Men jeg gør på de andre, da deres kløer godt kan blive for lange, især Diegos begynder så at blive meget runde :slight_smile:

Jeg klipper aldrig kløer på mine katte… men hvis de havde gener af de var for lange, ville jeg tage spidsen.

Mine render meget i haven og klatrer i træerne så jeg tror de får dem slidt ad den vej… selvom de er sylespidse… mærkes især når de er ved at falde ned af ens skød -what

Hvordan får i katten til at sidde stille imens? :?

Oliver er bestemt ikke vild med at få klippet klør, og indtil videre har jeg gjort det mens jeg har leget med ham, og det er også fungeret fint… Men nu gider han overhoved ikk… Jeg får allernådigst lov til at klippe en negl også går han sin vej…

Skal jeg prøve at finde nogle godbider og træne med ham? Altså så han får godbider mens jeg klipper klør?

Ja, det synes jeg, er en god idé - det er altid bedst at kunne gøre de mest simple ting ved katten selv :slight_smile:

Ja jeg har ikke rigtig noget valg eftersom jeg bor alene… :tihi: Så der er kun mig til at gøre det… Så må jeg på jagt efter nogle godbider… :slight_smile:

Jeg har samme udfordring, så jeg føler med dig :wink: Her i huset er drengene supernemme, selvom Sander krævede lidt træning i sin tid, mens Fanny absolut mener, jeg kan passe mine egne kløer, så skal hun nok sørge for sine - TAK! Hun er dog blevet bedre med øvelsen :slight_smile:

Det er jo noget lettere hvis katten er vænnet til det fra helt lille. Jeg begynder altid at klippe kløer på mine killinger når de er omkring 5 - 6 uger.

Jeg gør følgende, sætter mig på en stol, tar’ katten op, så den sidder ( halvvejs ligger ) på måsen med ryggen mod mig. Så starter vi stille og rolig med at blive nusset lidt på maven, og derefter tar’ jeg den ene forpote op i hånden, og klemmer blidt på trædepuden, så kløerne kommer frem, og så snupper jeg spidsen på alle kløerne med en 3’er i ener. Bagpoterne er vist altid dem der volder mest besvær, men her i hjemmet spørger vi ikke kattene om de ønsker at få klippet kløer - Her er det os der bestemmer, så de fornemmer straks hvis vi tager dem med et fast greb, så ved de, at det ikke nytter noget at stritte imod.

På samme måde vænner jeg mine killinger til at få munden lukket op, og få en ‘pille’ …Her starter jeg osse når de er omkring 5 - 6 uger, og klart at jeg ikke giver mine killinger en rigtig pille, jeg tager som regel en lille nip tun eller reje …Det er næsten ligegyldigt hvad, bare det er småt, og på den måde opfatter de ikke det med at få munden åbnet og noget stoppet ind, som særlig ubehagelig :slight_smile:

[quote=Alice;447638]Det er jo noget lettere hvis katten er vænnet til det fra helt lille. Jeg begynder altid at klippe kløer på mine killinger når de er omkring 5 - 6 uger.

Jeg gør følgende, sætter mig på en stol, tar’ katten op, så den sidder ( halvvejs ligger ) på måsen med ryggen mod mig. Så starter vi stille og rolig med at blive nusset lidt på maven, og derefter tar’ jeg den ene forpote op i hånden, og klemmer blidt på trædepuden, så kløerne kommer frem, og så snupper jeg spidsen på alle kløerne med en 3’er i ener. Bagpoterne er vist altid dem der volder mest besvær, men her i hjemmet spørger vi ikke kattene om de ønsker at få klippet kløer - Her er det os der bestemmer, så de fornemmer straks hvis vi tager dem med et fast greb, så ved de, at det ikke nytter noget at stritte imod.

På samme måde vænner jeg mine killinger til at få munden lukket op, og få en ‘pille’ …Her starter jeg osse når de er omkring 5 - 6 uger, og klart at jeg ikke giver mine killinger en rigtig pille, jeg tager som regel en lille nip tun eller reje …Det er næsten ligegyldigt hvad, bare det er småt, og på den måde opfatter de ikke det med at få munden åbnet og noget stoppet ind, som særlig ubehagelig :-)[/quote]

Oliver elsker at ligge på den måde, men ligeså snart klo saksen kommer frem, så gider han bestemt ikke ligge der mere… Han er ikke van til det fra det hjem han voksede op i, så jeg tror jeg må prøve med bestikkelse :tihi:
Han er van til at jeg rør ved hans poter osv… Det har jeg gjort meget ud af, så han netop ville være til at komme til når der skulle klippes klør… Men her efter hans kasteration, ja så er saksen åbenbart blevet dum… Hvorfor aner jeg ikke… Så nu må jeg igang med godbiderne :slight_smile:

:tihi: Tak…

Jeg håber at vejen til kløerne, går igennem hans mave… :stuck_out_tongue: