Klippet pels, udvokset hvornår?

Hvor lang tid tager en klippet MCO pels om at vokse ud? Diego blev jo klippet i forbindelse med hans sygdom, og ser derfor sådan her ud pt.
Men hvor lang tid tager det ca. for sådan en pels at vokse ud?
Vi skal nemlig til det årlige tjek nu her slut september, og hvis det alligevel tager et års tid, så vil jeg ikke belaste ham med en overflødig vaccine.

Om ca ½ år skulel han være klar…
Tjalfe blev klippet helt i bund her i juni måned… han har allerede en hårlængde på et par cm :slight_smile:

Ann - Tak :slight_smile: Jeg kan også allerede se at den er vokset en del, men det er jo også temmelig mange cm den skal vokse, han er jo ret langpelset for en coon :slight_smile:

Eva, sikke en fin klipning han har fået :slight_smile:

Birthe - faktisk ikke -tihi den er ret skæv, uregelmæssig osv.

He, ja vi venter også med længsel på Mercedes’ pels vokser ud igen, men hun er ikke klippet helt så meget som Diego, og kun på den ene side :slight_smile:

Leo blev klippet helt ned i marts og ser sådan her ud nu:

Lige før-billedet også:

Buffy - Tak for billederne, ja, det har da ikke taget ret lang tid :slight_smile:

Jo, synes faktisk, at det har taget lidt længere tid dennegang, for han havde en fældeperiode lige efter, så synes han var skaldet lidt længe. :høhø:
Normalt ser han jo gerne pæn og mere jævn ud efter ca. 1 til 1½ måned.

Buffy - Det lyder da bare endnu mere forhåbentligt fuldt for Diego. Ville især også gerne at han fik noget mere pels til nu her det begynder at blive koldere udenfor :slight_smile:

Rumle blev trimmet i stil med Diego (dog ikke så stort et område). Mener at det var i februar. Først nu har pelsen nogenlunde normal længde igen. Han er også rød og har en stor pels som Diego.

Øhh hvad-what

Jeg syntes, det er så synd når de ikke bliver klippet jævnt og i bund…et er, at det stakkels kræ, ser fjollet ud…de kan i det mindste se ordentlig fjollet ud:høhø:

Finne blev klippet d. 23/8 og så sådan ud da han kom hjem, der går ca. et halvt år, så står pelsen i fuldt flor igen…flot og jævn…i meget kort tid, så er ‘klumperne’ der igen:S…2 billede er fra sidste weekend, hvor han fik sin nye nullerput fra Brita…den klæder ham:tihi:

Jeg tror det tager et halvt års tid, plus/minus, før pelsen er klar igen. :slight_smile:

Anne P - NØJ, han er skaldet! :smiley:

Det her blev så gjort på en rigtig syg kat, så det var mere at få det overstået og lade ham få fred igen. Tror katten er lidt ligeglad med om den er klippet i totter og hakker eller ej -tihi (den anden side end på billedet er forresten pænere, for det var sådan han helst ville ligge, så han er klippet meget forskelligt, hehe…

Edit: Er din klippet under narkose eller hos en anden, eller? Siden du skriver “da han kom hjem” :slight_smile:

[quote=anne p;444018]Øhh hvad-what

Jeg syntes, det er så synd når de ikke bliver klippet jævnt og i bund…et er, at det stakkels kræ, ser fjollet ud…de kan i det mindste se ordentlig fjollet ud:høhø:

Finne blev klippet d. 23/8 og så sådan ud da han kom hjem, der går ca. et halvt år, så står pelsen i fuldt flor igen…flot og jævn…i meget kort tid, så er ‘klumperne’ der igen:S…2 billede er fra sidste weekend, hvor han fik sin nye nullerput fra Brita…den klæder ham:tihi:[/quote]

Får da helt lyst til at ae på ham…han ser så blød og lækker ud. Eller har han skægstubbe ?

[quote=Eife;444264]Anne P - NØJ, han er skaldet! :smiley:

Jep, skaldet er smukt:rock: og nemt at holde:tihi:

Det her blev så gjort på en rigtig syg kat, så det var mere at få det overstået og lade ham få fred igen. Tror katten er lidt ligeglad med om den er klippet i totter og hakker eller ej -tihi (den anden side end på billedet er forresten pænere, for det var sådan han helst ville ligge, så han er klippet meget forskelligt, hehe…

Edit: Er din klippet under narkose eller hos en anden, eller? Siden du skriver “da han kom hjem” :)[/quote]

Ja, han bliver trimmet helt i bund ca. 2 gange om året i narkose…en kat på over 9 kg, der ikke vil børstes og som får et hysterisk anfald bare han tror du kommer med børsten er ikke liiiige sårn at danse med…av:besvimer:

Han ER blød, lækker og dejlig varm at røre ved:wehuu:…lige de første par dage, kan han føles meget skægstubbe agtig men det forsvinder meget hurtig og så er han bare bløøøøøød-love

Anne P - Årh, ja det tror jeg gerne på slet ikke er spor nemt. Diego her er heldigvis super til at blive børstet og ruller selv om så man kan tage maven -tihi Men han var syg, hvor han ikke kunne styre sin blærefunktionen ordentligt = tis i pelsen = stank og adr! Dvs. han fik en hurtig klipning -høhø

Jaah, er helt enig. Diego er også sååå fantastisk blød, varm og lækker at røre ved :smiley:

Hihi, Diego… Hvor ser han sjov ud Eva! Ej, det er synd for den lille kat, men godt du fik noget af al den pels af.

Da Basil blev barberet på halsen gik der 3 mdr. før det var vokset helt ud, og så ordentligt ud. Men han er selvfølgelig også korthåret.
Hvordan går det med at få nogle muskler på bagpartiet igen?

Laina - Det går bare rigtig godt. Der er sket en masse (og det er jo nemt at se pga. klipningen, hehe). Han hopper, springer, leger og gør ved :slight_smile:

Anne P, jeg kan huske da Charlies pels begyndte at vokse ud - det var ligesom at røre ved et stykke velourstof - meget soft :høhø: