Kløer på trædepuderne?

Jeg har også en kat med samme dimser.
De vokser, og bliver klippet ned engang imellem. Hun mærker det slet ikke.

Jeg har lige været hos vores dyrlæge, og i den forbindelse spurgte jeg ind til disse “dimser”.
Jeg skal lige sige, at jeg ikke havde min kat med, men ud fra min beskrivelse, mente dyrlægen, at der var tale om horndannelse.
Altså hud der fortykker sig.

[QUOTE=DK Lindvig;747095]Jeg har lige været hos vores dyrlæge, og i den forbindelse spurgte jeg ind til disse “dimser”.
Jeg skal lige sige, at jeg ikke havde min kat med, men ud fra min beskrivelse, mente dyrlægen, at der var tale om horndannelse.
Altså hud der fortykker sig.[/QUOTE]

Er det så rimelig normalt? Sagde han/hun om der skulle gøre noget ved det?

Dyrlægen sagde at de “ofte” ser det hos hunde, men ikke så ofte hos katte.
Så kan man spørge sig selv om, hvorfor de ikke ser det så ofte hos katte? Er det mon fordi vi som ejere ikke gør opmærksom på det, lægges der bare ikke mærke til det hos dyrlægen eller er det noget der sjældent findes hos katte :?:?

Så længe det ikke generer katten, skal der ikke gøres noget ved det, sagde dyrlægen. Hvis det generer katten, kan det klippes af.

De der små dimser, som Xander har, generer ham overhovedet ikke, og de vokser ikke. Derfor lader jeg dem blot være.
I fald det er horndannelser, er Xanders (endnu) så små, at der er nerver i dem. Sådan tolker jeg dét, at han trak poten til sig, da jeg forsigtigt nippede i dem. Endnu en grund til, at jeg ikke vil klippe/pille i dem.