Klog Killing

Dengang vi fik Victoria fik vi at vide at hun var vaccineret første gang og havde fået ormekur.

Det første hun gjorde var at smitte vores Sophie med orm så de fik begge kur og kom på skånekost bestående af fisk og ris, rejer og ris, kylling og ris. Det var dyrelægen der anbefalede det.

Inden i råber op skal i tænke på at det ikke var så længe efter at Rusland åbnede op for fremmede udefra så det var altså ikke alt der kunne købes af kattemad.

Sophie var altid en meget renlig og pertentlig kat.

Victoria derimod var en lille gris. Når hun spiste rejerne ville hun da ikke have risene, så det lille myr fangede en reje og rystede så helt vildt på hovedet så de fleste ris faldt af rejen.

Den gode Sophie kiggede selvfølgelig overbærende på den lille og når hun var færdig med at spise, gik Sophie i aktion. Hun spiste alle de ris som lå og flød ved tallerknen.

Sådanne en grissebasse kunne mor altså ikke være tjent med -tihi

Dejlig historie :slight_smile:

…mon jeg kan lære mine at rydde op omkring madskålen :?

Hende vil jeg gerne låne, ku være mine 4 grisebasser kunne lære et og andet. Leopold er den eneste der spiser pænt her i huset. Ved alle de andre ligger der mad rundt om tallerknen. Jeg har prøvet med forskellige skåle, godt der findes genbrugsbutikker, og har efterhånden fundet en skål der passer til hver enkel kat, så de ikke spilder alt for meget.
Men at have sådan en sød lille missepige, der sørger for bordskik, det ville jeg da gerne have.
Knus Elin