KMR til nyfødt

Takker for de :kryds:
Uha…det er hårdt at blive mor i min alder :tihi:
Jeg har ikke mange minutters ro…så er Lou Lou nemlig smuttet igen…
Men alligevel virker hun meget glad for den lille og nøj hvor hun “snakker” til den :tihi:

Jeg har nu aldrig brugt at fortynde KMR-mælken - heller ikke til nyfødte.
Pas nu også på, at der ikke er for varmt for mormis, for hendes stofskifte og temperatur er lettere forhøjet efter fødslen.

Tillykke med mipseungen.

PS: Og så er det jo set flere gange, at der er kommet endnu en eller et par killinger 2 døgn efter den sidst fødte.

[QUOTE=Mega;792017]Jeg har nu aldrig brugt at fortynde KMR-mælken - heller ikke til nyfødte.
Pas nu også på, at der ikke er for varmt for mormis, for hendes stofskifte og temperatur er lettere forhøjet efter fødslen.

Tillykke med mipseungen.

PS: Og så er det jo set flere gange, at der er kommet endnu en eller et par killinger 2 døgn efter den sidst fødte.[/QUOTE]

Tak :slight_smile:
Måske er det defor hun ikke vil være der så meget.
Hun ligger sig lige uden for kassen når hun kan slippe af sted med det.

Kassen er pakket godt ind.
Flere cm flamingo i bunden, to tæpper og et dynebetræk.
Og så står den på et vattæppe som der er lagt mere flamingo over :tihi:
Og så ellers op af radiatoren.
Jeg syntes nemlig at den lille bliver kold :frowning:

Det ville jeg blive glad for hvis det skete her, men jeg tror ikke at der er flere i mavsen.

Det kunne godt lyde til at være ret varmt for sådan en langpelsen mco?

:kryds: for at det hele går godt dog

[QUOTE=Coon Danica;792029]Tak :slight_smile:
Måske er det defor hun ikke vil være der så meget.
Hun ligger sig lige uden for kassen når hun kan slippe af sted med det.

Kassen er pakket godt ind.
Flere cm flamingo i bunden, to tæpper og et dynebetræk.
Og så står den på et vattæppe som der er lagt mere flamingo over :tihi:
Og så ellers op af radiatoren.
Jeg syntes nemlig at den lille bliver kold :frowning:

Det ville jeg blive glad for hvis det skete her, men jeg tror ikke at der er flere i mavsen.[/QUOTE]
Jeg ville i hvert fald flytte kassen væk fra radiatoren. Tænk også på, hvor megen kropsvarme hun i forvejen selv afgiver inde i kassen + hendes pels også varmer hende.

Jeg har haft killinger (også kun én) i et rum med alm. gulvvarme og en rumtemperatur på 17 grader, men når jeg stak hånden ind i fødekassen, var der meget varmt, men jeg lukkede selvfølgelig ikke låget op til kassen i tide og utide.

PS: Korthårede vildmisser føder deres killinger i en kvasbunke under en busk eller et uopvarmet skur og de overlever som regel.

Lisbeth prøv at lægge et termometer ned i fødekassen, og er den godt over normale temperatur for kat så kan du roligt sige til dig selv at mormis har det lidt for varmt i den kasse :slight_smile:

Killingen skal have kropstemperatur fodrer du den!

Jeg har megret lidt varme på i soveværelset når jeg har killinger - men der ligger altid en heat pad i den ene ende - så kan de selv søge væk bliver det for varmt

Det er ikke sjældent et problem med enlige killinger, at mormis ikke er så engageret som hvis der var flere, instinkterne vil hellere at hun bruger ressourcer på et større kuld. Hvis det er muligt at finde en ekstra killing er det ofte nok til at morkatten lægger sig hos dem.

Marina

Jo, jeg kommer nok til at rykke kassen væk fra radiatoren igen.
Men syntes at den lille bliver kold så snart Lou Lou forlader den.

Jo Lis, jeg varmede den lille godt inden jeg gav hende flaske, kunne nemlig huske at du har sagt at de ikke må være kolde når de skal fodres.
Og også det med at der skal være ret lunt i sådan en fødekasse :slight_smile:

Held og lykke med den lille. :kryds: