Knirke vil ikke spise

Altså, min Athea har lige kastet op i forgårs aftes og igår nat/morgen. Hun begyndte først at spise igår aftes… men virker nu til at være frisk igen…
Det er ikke unormalt…

Grovæderen Diego kastede også en ordentlig hårbolle op i morges, og ville ikke have sin vådmåd her i formiddags. Det er ikke unormalt.

Jeg havde skrevet om det igår aftes, men det kom ikke med pga den banning/hackning der var der…

Jeg synes også jævnligt, at de forskellige katte har en off-day - uden at det har nogen særlig betydning.

Der hvor man for alvor skal være bekymret, er hvis de fortsætter med at kaste op når man har taget mad og vand fra dem - tager man det fra skal de gerne stoppe opkastning. Appettiten kan godt først komme efterfølgende dag.

noget nyt med Knirke?

Jeg ved godt, det ikke hjælper dig nu, men skulle behovet opstå igen i løbet af jule/nytårsperioden på helligdagene, så vil jeg gerne køre med jer. Jeg er hjemme fra julebesøg i morgen engang sidst på eftermiddagen.

Hun var som sagt ved dyrlægen i formiddags, fordi hun stadig ikke ville spise. Der fik hun noget antibiotika og noget kvalmestillende og sørgede for, at dyrlægen heller ikke får kvalme foreløbig :tihi: Hun sprællede nemlig sådan da hun fik det kvalmestillende, fordi det svier, så kanylen røg ud af hendes nakke og ind i hans finger :ups: Hun vil i øvrigt stadig ikke spise, så i øjeblikket får hun i/d dåsemad via sprøjte. Det er altså ikke rart at skulle tvangsfodre, men hellere det end at hun får fedtlever. Hun vil godt drikke lidt, men giver hende lidt vand alligevel i maden, for hun var dehydreret da vi var ved lægen pga. opkastningerne. Hun skal så have antibiotika i 5 dage og forhåbentlig begynder hun snart at spise af sig selv igen, så jeg slipper for at skulle mishandle hende sådan. Hun får tilbudt lidt af hvert, og killingerne synes det er suuuuuperfedt, for alt det hun ikke gider spise får de i stedet. Vi har blandt andet fundet ud af at de er helt åndssvage med kylling, både rå og kogt. De ser ufatteligt målrettede ud, når det kommer frem :klapper:

Dyrlægen mente det nok var en virus af en art, sikkert en bebserne har haft med fra internatet, så ud over antibiotika og mad og vand er der ikke så meget andet vi kan gøre, virussen må hun selv slå ned.

Mange tak for tilbuddet, Ingrid, jeg håber sådan jeg ikke får brug for det fordi hun bliver rask af sig selv igen :hjerte:

God bedring til Knirke. :kryds::kryds::kryds:

håber hun snart får det godt igen!

Håber Knirke har det bedre idag.

Mange tak allesammen. Der har faktisk været lidt fremskridt i dag, for hun har selv spist to godbidder helt frivilligt. Men det kan hun jo ikke leve af alene, og rigtig mad gider hun ikke spise, så vi er stadig på tvangsfodring. Håber virkelig hun snart begynder at spise selv, for det er ikke rart at skulle være bussemand :frowning:

Det håber jeg også… Håber det hjælper at hun får lidt mad i maven… Det får dem ofte igang igen, synes jeg :kryds:

Håber Knirke snart får det bedre!

Jeg har også een, der umotiveret blev dårlig i går aftes, min Amira. Kattene havde intet andet end deres egen mad fået, men den blev så lige leveret adskillige steder på svigermekanikkens gulvtæpper. Nogle timer senere kunne hun stadig ikke holde natmaden i sig, så de to andre fik lov at spise hvad de sådan lige ville have, og så blev maden fjernet i nat.
Her til morgen fik de så mad igen, og efter nøje overvågning og påpasselighed omkring gulvtæpperne, kunne Amira heldigvis igen frikendes for ondt i maven.

Dobbeltpost.