Knuder i pelsen

Hejsa
Jeg har gennem vinteren haft en del problemer med at holde min Norske skovkat(blanding)Agnes pels.Selvom hun er blevet plejet har hun fået store områder med total knudret pels -uh -tænkekitty .Nu er jeg jo frisør,så jeg har brugt min saks og har efterhånden fået bugt med de meste.Mon det kan være pga. det fugtige vejr pelsen er blevet sådan?Jeg tror det,for det ser ikke ud til at der pt. er kommet mere.Nu vil jeg gerne spørge om der er nogle der har forslag til hvilke børste/kamme der kan bruges,da jeg jo vil undgå at problemet opstår igen?Det har været en sej omgang for hende-og mig,så jeg håber der er nogle der har gode forslag.
Mange hilsner fra Gitte og Agnes

Tak Troldemor.Det med at lægge kammen under lyder som en rigtig god ide.Det burde jeg da have tænkt på -lyside .
hilsen Gitte

Jeg vil mene det samme som Troldemor. Jeg plejer aldrig at have problemer med at holde kattene fri for knuder i pelsen. Men det har været meget meget vanskeligt de sidste uger, så nu investerer jeg i en god trimmer og så bliver de trimmet forebyggende i “armhulerne” her i sommer. Så slipper jeg for at gøre pelsplejen til noget det hader værre end pesten … det er ved at blive sådan med et par af dem og de plejer at synes, at det er vældig hyggeligt at blive børstet.

-tak Det ser heldigvis også ud til at problemet er ved at være løst ellers må jeg igang med trimmeren,hvis det sker igen.Hun er heller ikke særlig vild med det,så jeg fik lige en klo i hånden en dag,som tak -vred .Men det er der jo ikke noget at sige til.