Knurhår?

Jeg sad lige og så på dagens billleder af Ozzy og Stevie…

Og det slog mig… Stevie har jo ultrakorte knurhår. Og de ser endda ud til at være vældig tynde osse…

Er det bare “killingeknurhår” eller hvad? Han er jo ikke så gammel som Ozzy
(Stevie er næsten 5 måneder og Ozzy er 8 måneder)

Der er ikke noget jeg vil lægge hovedet på blokken over, men jeg tror at de brune har kraftigere knurhår end andre… Roses er også væsentligt tyndere end Sugiehs

:tihi: måske en af de andre klipper læs (bider) dem :?

Der er os stor forskel på mine herhjemme. Min store hankastrat har lange knurhår, men mine to andre drenge har sådan nogle fine studsede nogle :høhø: Aladdin er nemli sød at “ordne” dem når drengene os lige skal vaske i hoved og hale, og ligger de ikke stille og fint, får de lige et potedask :smiley: Aladdin ved nemli ikke han er hankastrat, nej ifl ham er han drengenes mor:rock:

Hm jeg synes ikke Ozzy har vasket Stevie SÅ meget… men nu vil jeg da prøve at holde øje med om det måske er ham der studser dem så… :?

Stevies knurhår ser bløde og tynde ud - og ikke stive (som de normalt er?)

Ja netop :?

Faktisk har jeg lige, for mindre end et MINUT siden kigget på dem igen og undret mig omver at de er så tyne (eller fine… det lyder pænere L) og det er de altså endnu.

Men jeg ved jo ikke om det bare er fordi Ozzy har skiftet den del af pelsen over til voksenudgave og stevie stadig har killingeknurhår? Det ser nemlig stadigvæk spøjst ud i forhold til Ozzy (og for den sags skyld Phumba og Delle)

Ibs knurhår har jeg egentlig ikke lagt mærke til… og lige nu sover han så jeg vil lade ham være :wink:

Jeg tror ikke nødvendigvis det har noget at gøre med at han er killing? Fandt et billede af Tullen som 8 uger gammel, og hun har masser af knurhår :gruble:
(foto Susanne Qvick)

Ih altså Ann… nu skal du da bare gøre mig bekymret L

Hm Det ER sgi da egentlig spøjst han ikke har ordentlige knurhår…

Altså, kan katte ikke bare være forskellige? Ligesom der kan være forskel på pelskvalitet?
Det var ikke min mening at gøre dig bekymret, jeg blev bare nysgerrig…

Her er Creamy, 4,5 mdr…

Tror heller ikke det har noget med alderen at gøre :slight_smile:
Min Isabell (fra 20. Maj i år) har masser af flotte tykke knurhår.

Mikki og Waldo har en normal mængde, hvor Odin har nogle store kraftige nogle der næsten krøller helt op i hans øjne :høhø:

Og tror bestemt heller ikke der er noget at være bekymret for,
det er ganske forskelligt fra kat til kat :slight_smile:

Jo selvfølgelig er det nok bare en naturlig variation. Men det er da egentlig underligt. Jeg har ikke før set en kat der ikke havde ordentlige knurhår…
Og nej jeg er ikke sådan bekymret. Bare forundret :slight_smile:

Tjaa… Det er også sjældent man ser mennesker med VIRKELIG tyndt hår, men det sker da :slight_smile: