Knurrer !? hjælp

hejsa folkens

Jeg har lige fået en lille mis hjem som en fra min familie fandt ude på gaden vi tog den ikke med det samme så vi afleverede den hos Inges kattehjem mens vi lovede at tage han hvis han var sund og rask. Det var han og vi har nu fået ham hjem han er meget modig af en lille mis at være og leger glad med hans “storebror” (Bastian er ca. 4 mdr.) men Bastian tager lille Sofus (det hedder den lille) legetøj og når den lille så vil lege med knurrer Bastian… Jeg ved ikke om der er nogen former for opdragelse der duer? de har haft det fint i noget tid og leget rigtig godt sammen…

håber i kan hjælpe.

syntes du skal læse de andre tråde som der er med sammen føring.

Det er meget normal de skal lige havde lov og se hinanden an og det kan tage 2 dage måske en uge det tager tid at fører katte sammen.
Bland dig kun i det når det bliver for vildt ellers lad dem selv finde ud af det

Hvor længe har du haft den lille?
Det er meget normalt, at den “gamle kat” knurrer og hvæser af den nye de første par dage :slight_smile:

Det er HELT normalt …Bastian fortæller da bare den lille ny, at han er kongen - To killinger er altid let at sammenføre :slight_smile:

det var godt :slight_smile: vi har ikke haft den lille særlig længe vi fik ham d. 3 december. Men igår da min mor skulle aé Bastian hvæser han også af hende … er det også normalt?

Ja det er osse normal …Bastian er lidt forvirret over den nye beboer, og derfor kan han godt opføre sig lidt mystisk …Bare giv tid, og lad dem selv finde sammen - Prøv at undgå at blande dig. Jo mere naturlig du er og opfører dig, des mere rolig bliver Bastian :slight_smile:

okay :slight_smile: tusind tak for hjælpen

Min hunkilling på 6 måneder hvæsede imorges af hendes “onkel”, da han kom for tæt på hendes nyerobrede karklud (ja, jeg ved det - klog er hun ikke ligefrem :høhø:). Så jeg vil gætte på, Bastian har forsvaret det legetøj, han mente at have erobret. Det er helt normalt, at killinger knurrer og hvæser, når de har fat i noget godt :slight_smile:

Killinger bliver let usikre i starten, da deikke har mosmis til at ordne verden mere og skal selv - så længe de store respekterer hans sprog så er det fint.

Giv ham ro med mellemrum - en ny killing er spændende, men små dyr har ebhov for ro også

MVH