Hej søde mennesker ved katttegale.dk jeg står og mangler et nyt kradsetræ til min kat. men da jeg har en rimlig stor kat (en main coon kat ), skal det være et som der kan holde til en del. jeg har kigget lidt rundt for at finde et som er stort nok og ikke koster det helt vilde. Jeg overvejer også lidt om jeg skal købe et kradsebrat som jeg kan hænge på vægen i stedet, eller rigtig flotte mig og købe begge. hvad syntes i og hvad har i erfaringer med selv. :)
jeg har kigget på dem her
vi har 4 stks mco og derfor har vi osse erfaret at man er nød til at finde ret kraftige klatremiljøer, så vi har købt kattens no 1, de er så i den dyre ende, men til gengæld yderst stabile og holdbare og så kan alt købes i løsdele.
jeg syntes osse man skal købe klatremiljøer som er høje nok til at katten rigtig kan strække sig og virkelig kradse igennem.
vi har osse erfaret at det er bedste med sisal på klatremiljøet, da det der reb de tit sætter på ikke holder ret længe og tit går op her og der.
Jeg har selv det træ og det holder virkelig godt - også til min Maine Coon
Din kat vil elske dig for at have købt et gulv-til-loft kradsetræ! Det er simpelthen uundværligt herhjemme
holy moly det er godt nok nogle flotte katte møbler de har bed petfun.dk og zooplus, jeg tror nok lige jeg skal overveje at vælge en af de 2 i stedet (det bliver nok en af dem ) og så som lidt ekstra så købe et billigt kradsebratogså, Nu er det jo også snart jul … mange tak for hjælpen søde mennesker
[QUOTE=Christa;1261526]Når nu du alligevel er oppe i den prisklasse, synes jeg du skulle investere i et petfun kradsetræ! F.eks. Dette her: http://shop.petfun.de/en/kratzbaeume/jacky-o.html (ca. 500kr i forsendelse)
[/QUOTE]
Forsendelse til Danmark koster 25 euro = 186,50 kr.
Nåååh ja det er fordi jeg huskede forkert for ikke så længe siden overvejede jeg at bestille en seng til st hænge på væggen, og det ville blive ca 500kr i alt, så det forvekslede jeg lige. Og så var jeg for doven til lige at tjekke op på det
[QUOTE=Lis Dahlstrøm;1261606]Robusta - det er kram - har et der er 15 år gammelt - bare vendt kradsesøjlen - så holder det 15 år mere http://www.robusta-kratzbaeume.de/
Køb træ der har lange søjler frie så katten kan strække helt ud og kradse - den gider ikke ligge hen ad gulvet
Vælg hænge køjer frem for huler - jeg undgår huler - dumme at gøre rene - og ikke så kønne heller[/QUOTE]
Helt enig!
Robusta kan ikke slides op - jeg har lige foræret det væk til en veninde, fordi jeg syntes 2 fyldte for meget i soveværelset. Jeg har haft det i 14 år og vendte kradsesøjlen for et par år siden - Robusta er så perfekt.
De høje frie søjler er det, kattene kan lide - de kan strække ud…
Jeg beholdt Joy fra Petfun - her er også høje frie søjler - og køjer.