Køb eller vi afliver

Så tråden med dårlige undskyldninger for at sælge dyrene.

er det kun mit pis der bringes i kog over annoncer ala de her:
http://www.guloggratis.dk/dyr/katte/katte/huskat/annonce/6084440
Køb os eller DU er skyld i vi aflives

http://www.guloggratis.dk/dyr/katte/katte/blandingskat/annonce/6158851
Jeg bliver aflivet hvis ikke DU redder mig er det ikke synd for mig

Jeg har “reddet” den her hund fra aflivning giv mig lige 2500 ikk.

http://www.guloggratis.dk/dyr/katte/katte/norsk-skovkat/annonce/6046641
igen jeg har reddet hende fra aflivning jeg er en martyr

http://www.guloggratis.dk/dyr/katte/katte/huskat/annonce/5978817
Køb dem eller jeg afliver dem selvom jeg nødigt vil(det koster jo også penge:doh:)

http://www.guloggratis.dk/dyr/katte/katte/blandingskat/annonce/6030596
Hvad med at neutalisere dine katte istedet for :thumbdown:

En hver VED jo at hvis katten ikke kan finde nyt hjem og ejer ikke gider have den mere aflives den for det meste. Det der er da en dybt usmagelig måde at få sine dyr solgt på. Synes især de der jeg er en martyr der har reddet dyrene fra døden hjælp mig af med dem er -brækkesig :fryser: Er jeg eneste der bliver forarget.

Nej, du er ikke den eneste, der bliver forarget.

Forarget bliver jeg ikke mere - må indrømme jeg efterhånden er blevet så iskold at min kommnetar er: Gør det istedet for at belemre os andre med det.

Sådanne mennesker kan man alligevel aldrig nå - så hvorfor hele tiden rydde på efter deres uansvarlighed?

Jeg opfordre også folk til at lade dem brænde inde med dyrene og så skulle ofre en aflivning. Hvis de hjælper folk af med dyrene får de jo bare nye :doh:

Jeg må indrømme, at jeg ikke har noget behov for at sidde og svælge i den slags annoncer. Ja, de eksisterer, men jeg behøver ikke at få dem smidt i hovedet. Det er ikke muligt at redde alle katte, sådan er det bare.

Syntes nærmer det er sørgelig, at folk har det forhold til dyr …

Nej, jeg bliver ked af det…og dybt skuffet,selv om jeg ved,j eg ikke kan forventet at alle har det på samme måde som jeg…

Fatter ikke at annonce stederne ikke forbyder folk at skrive de trusler :thumbdown:

De kan jo ikke blive ved med at aflive. :frowning:
Med mindre - de har “skufferne fulde af penge”.

Jeg tror, at de helt bevidst skriver, som de gør - for så sparer de jo netop pengene til en aflivning.

Jeg bliver også forarget over sådan nogle annoncer - nogle gange kan jeg dog godt forstå dem lidt…men kun lidt.

Vi har f.eks. Freja vi skal af med. Vi har haft annoncer overalt (kattefora, annoncesteder, vildkat, ny-kat, fakta, brugsen, netto, dyrlægen) og har endda overvejet at gå på kompromis med den måde vi mener man skal holde kat på, men har fundet ud af vi bedre kan leve med en kat der er blevet aflivet ved dyrlægen end tanken om vi har placeret hende foran en kattemishandler eller en bil og hun er kommet af dage på en måde vi gerne vil beskytte hende imod. Der skal ikke herske tvivl om at aflivning er det absolut sidste og at vi stadig forsøger at sælge hende - men tiden begynder at løbe ud og det er voldsomt frustrerende. Min pointe er at hvis man virkelig holder af sin kat, så kan jeg godt forstå man i desperation skriver annoncer i stil med “køb mig eller jeg bliver aflivet” - men jeg ville aldrig selv gøre det på den måde (selvom jeg ved det virker) fordi jeg finder det usmageligt.

Jeg ved det virker fordi det er set f.eks. herinde, at sidder der en med et nødråb, så bliver der hurtigt fundet en ny ejer til katten. Jeg fik f.eks. hjælp til at omplacere Frejas bror Filur - hvilket skulle gå stærkt pga. den familie han var blevet solgt til (tråden kan du sikkert finde herinde). Så det er en god “taktik”, hvis man gerne vil af med sin kat og ikke vil have den aflivet, men som sagt ikke en taktik jeg kunne finde på at benytte mig af (og ovenstående er ikke skrevet som en annonce, men for at vise at man kan gå hen og blive ret frustreret over at aflivning ser ud til at være eneste udvej for en ellers sund og rask kat.)

Edit: men for at man kan blive så frustreret at man bruger den slags annoncer, så kræver det man først har gjort en indsats - jeg giver intet for den slags annoncer som førstegangsannoncer eller folk der tror det tager to dage at omplacere en kat.

Det gør mig på den ene side forarget for det er så hjerteløst uansvarligt…

MEN

omvendt gør det mig så glad for alle jer herinde fordi vi har den standard vi har… det er jo så op-siden af det hvis man overhovedet kan kalde det det…

At fokusere på ulykken gør den ikke mindre… så hellere fokusere på det gode…

[quote=Battlestar;260439]Det gør mig på den ene side forarget for det er så hjerteløst uansvarligt…

MEN

omvendt gør det mig så glad for alle jer herinde fordi vi har den standard vi har… det er jo så op-siden af det hvis man overhovedet kan kalde det det…

At fokusere på ulykken gør den ikke mindre… så hellere fokusere på det gode…[/quote]

Jeg kan ikke være mere enig :ok:

Den JEG bliver mest harm over er den sidste.

citat ‘‘Udekatte bortgives, hjællllpppp - vi har efterhånden fået for mange katte og skal nu have ryddet op i bestanden’’

Det forstår de fleste katteejere selvfølgelig, men så kommer man ned i bunden af teksten

citat ‘‘Der kommer løbende nye katte til så hvis du ønsker en 12 ugers killing så ring, mail el. sms’’

:doh::doh::doh::doh::doh::doh::doh::doh::doh::doh::doh::doh::doh::doh::doh::doh:

:censur: sådan nogle :censur:

:argh::argh::argh::argh::argh::argh:

Den sidste annonce er godt nok styg :frowning: Få så de stakkels katte fixet, så er problemet løst :argh: Hader annoncer, der truer med aflivning, men bliver mere irriteret/vred end ked af det…

Det gør mig sur og synes sådan annoncer bare skal slettes med det samme.
Man må være ligeglad med sine dyr når man kan skrive sådan for det ender jo med et medlidenheds køb måske og måske dermed dyr til uvisse skæbner.

Hanne: Hvorfor er aflivning på tale mht Freja? Jeg forstod det ikke helt, da jeg læste det…

Fordi der ingen henvendelser har været på hende og jeg vil hellere aflive hende end at gå på kompromis med hvordan jeg synes hun bør leve (jeg har f.eks. mulighed for at gøre hende til luksus-staldkat hos mine forældre, det synes jeg bare ikke hun skal fordi hun hele sit liv har levet som indekat og trives godt med at være indekat). Jeg kan ikke holde ud at se hende og Daisy slås meget længere - især fordi Daisy bliver mere og mere ængstelig og Daisy er mit hjertebarn, jeg synes ikke det er fair Daisy skal være forskanset i soveværelset bare fordi vi godt kan lide Freja. Freja er kun dominerende over for Daisy og det er fordi Daisy er en mærkelig kat, det ændrer bare ikke på det er Freja der skal væk. Hvis der ikke melder sig nogen købere - har lige prøvet med den blå avis også - ja så kan vi ikke holde til det ret mange måneder mere her i huset. Så enkelt er det at skrive, men det er bestemt ikke en let beslutning at tage, hvilket er grunden til hun endnu ikke er aflivet - fordi det netop ikke er en brug og smid væk genstand og fordi jeg ikke “reddede” hende fra et liv som vildkat og investerede mange timer i at gøre hende til den dejlige kat hun er i dag, blot for at aflive hende - men nogle gange går tingene ikke som planlagt desværre.

Det påvirker hele flokken at der er denne anspændthed mellem de to damer.
F.eks. i går: Freja jagtede Daisy, Daisy skreg, Sookie blev forskrækket og slog Vincent, som blev forskrækket og slog Frigg, som så jagtede Sarafina - kun Sarabi gik fri (hvilket hun næsten altid gør, da hun godt kan lide at putte for sig selv). Det er en kædereaktion, der startes af Freja og Daisy stort set hver dag. Det kan vi ikke leve med.

Jeg synes ikke, det er en skam at aflive en kat, hvis man har gjort, hvad man kan for enten at finde nyt hjem eller hjælpe katten.

Jeg havde en huskat (min første kat), som vi var nødt til at aflive for snart et år siden, da han pga savn og dårlig psyke var blevet urenlig. Vi havde prøvet stort set alt, og omplacering havde da også været på tale, men alligevel syntes jeg ikke, at jeg kunne forsvare at sende ham ud i et nyt hjem pga. hans specielle behov - han var generelt ikke stærk psykisk. Det påvirkede også flokken negativt, at han havde det sådan, selvom vi egentlig sjældent så ham interagere med de andre.
Men da han først kom væk, så blev flokken utrolig harmonisk igen, så bagefter kunne vi heldigvis se, at det var den rigtige beslutning, vi havde taget.

Har lige fundet endnu en åndsvag annonce…

http://www.kattegalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=13316

Tåben burde da ha’ sat sig noget ind i det inden købet… :doh:

[quote=Anne K;261193]Har lige fundet endnu en åndsvag annonce…

http://www.kattegalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=13316

Tåben burde da ha’ sat sig noget ind i det inden købet… :doh:[/quote]

Kors i rø*en! Hvad med at tænke bare lidt ud i fremtiden?? :doh: