Køb eller vi afliver

Et liv som luksusstaldkat er altså intet dårligt katteliv.

Jeg kender det Hanne - Thomas har jeg mere eller indre opgivet at finde et hjem til nu. Jeg har to herude nu. En smuk rød FERTIL (lidt endnu:-)) hankat med blå øjne ved navn Nikolas Katman og Thomas. Den røde er for vild til at omplacere, så nu fodre jeg dem begge. De har lært at undgå hinanden.

Men de kender heller ikke til andet liv end dette…

Sikke en skam med Freja-pigen. Hun er en pige Tip kat er hun ikke? Kan du ikke poste et par friske fotos af hende? Jeg husker hende som en fantastisk smuk kat, og at jeg undrede mig over, at ingen lavede stormløb på hende.

Desværre ser det ud til, at jo ældre jo sværere…

Ønsker jer det bedste med dette. I har handlet af et godt hjerte, men jeg kender også Daisy, så jeg forstår jeres tanker.

MVH

[quote=Anne K;261193]Har lige fundet endnu en åndsvag annonce…

http://www.kattegalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=13316

Tåben burde da ha’ sat sig noget ind i det inden købet… :doh:[/quote]

Ja-what - og hvilken opdrætter sælger til en ny opdrætter på den anden side af kloden uden at undersøge baggrund, kontakter og erfaring først??:uha:

[quote=Jane;260971]Jeg synes ikke, det er en skam at aflive en kat, hvis man har gjort, hvad man kan for enten at finde nyt hjem eller hjælpe katten.

Jeg havde en huskat (min første kat), som vi var nødt til at aflive for snart et år siden, da han pga savn og dårlig psyke var blevet urenlig. Vi havde prøvet stort set alt, og omplacering havde da også været på tale, men alligevel syntes jeg ikke, at jeg kunne forsvare at sende ham ud i et nyt hjem pga. hans specielle behov - han var generelt ikke stærk psykisk. Det påvirkede også flokken negativt, at han havde det sådan, selvom vi egentlig sjældent så ham interagere med de andre.
Men da han først kom væk, så blev flokken utrolig harmonisk igen, så bagefter kunne vi heldigvis se, at det var den rigtige beslutning, vi havde taget.[/quote]

Jeg er enig Jane - men jeg synes det er en svær beslutning, når der er tale om en sund og rask kat…hvis bare der var noget galt så var det nok lettere.
Jeg håber at når vi får styr på situationen herhjemme, så vil der falde ro på hele flokken.

Enig, hvis katten er født ude og ikke kender til andet.

[quote=lenschow;261313]Jeg kender det Hanne - Thomas har jeg mere eller indre opgivet at finde et hjem til nu. Jeg har to herude nu. En smuk rød FERTIL (lidt endnu:-)) hankat med blå øjne ved navn Nikolas Katman og Thomas. Den røde er for vild til at omplacere, så nu fodre jeg dem begge. De har lært at undgå hinanden.

Men de kender heller ikke til andet liv end dette…

Sikke en skam med Freja-pigen. Hun er en pige Tip kat er hun ikke? Kan du ikke poste et par friske fotos af hende? Jeg husker hende som en fantastisk smuk kat, og at jeg undrede mig over, at ingen lavede stormløb på hende.

Desværre ser det ud til, at jo ældre jo sværere…

Ønsker jer det bedste med dette. I har handlet af et godt hjerte, men jeg kender også Daisy, så jeg forstår jeres tanker.

MVH[/quote]

Det er frustrerende at andre ikke kan se det dejlige i de katte som vi kan - jeg synes jo også Thomas ser fantastisk ud, men det er åbenbart ikke så let at støve egnede familier op.
Jo hun er en pige Tip :slight_smile:
Det er heller ikke for at male fanden på væggen, for hun bliver ikke aflivet i morgen, men vi bliver nødt til at komme af med enten Daisy eller Freja på den ene eller anden måde og det kan ikke vare flere år før det sker.

Ja, jeg skulle ikke have lyttet til Nikolaj da hun var killing, men han forelskede sig i hende - så hvad kunne jeg gøre…han har jo også lidt at skulle have sagt :wink: Jeg kunne ikke forudse at Freja og Daisys forhold ville ændre sig når Freja blev voksen, da Freja var killing havde de det godt sammen ellers havde vi ikke beholdt hende. Vi synes jo også Freja er fantastisk - vi skal bare have overbevist nogle andre om det også.

Jeg kan da lige lave en tråd i galleret, så du kan se hende - tager lige lidt nye billeder :slight_smile:

Tak for dit indlæg.

og til jer allesammen - beklager jeg har nu har været skyld i noget OT, håber I kan bære over med mig :ups:

3 generationer er det overhoved en raceren så lyder af rimelig lidt for en racekat i mine uerfarne øre -what Sikke da en tåbe mon ikke han har giver 7000 alt incl og bare vil spinde guld nu :doh:-LOL

Enten en ignorant eller en der tilsyneladende er ligeglad med sine dyr… :doh:

Det er faktisk meget let at få en avlskat fra USA sådan. Jeg er tilbudt op til flere SNO - men aldrig med en tavle, der kun dækker 3 generationer… 8 er mere normalt eller som min. 5.

Jeg har også undret mig over dette. Hende vi køber Fie hos har godt nok tjekket os i hoved og r*v - heldigvis - hos mig vidner det om seriøsitet.

Men vi har oplevet at få avlskatte - hunner og hanner tilbudt. Nogle kunne "desværre ikke scanne tavlen ind men den var så fin "bla bla bla…

Så man skal godt nok holde øjnene åbne selv!
I USA er der tilsyneladende hos nogle en helt anden indstilling til det at sælge avlsdyr ud til import.

MVH

[quote=lenschow;261586]Det er faktisk meget let at få en avlskat fra USA sådan. Jeg er tilbudt op til flere SNO - men aldrig med en tavle, der kun dækker 3 generationer… 8 er mere normalt eller som min. 5.

Jeg har også undret mig over dette. Hende vi køber Fie hos har godt nok tjekket os i hoved og r*v - heldigvis - hos mig vidner det om seriøsitet.

Men vi har oplevet at få avlskatte - hunner og hanner tilbudt. Nogle kunne "desværre ikke scanne tavlen ind men den var så fin "bla bla bla…

Så man skal godt nok holde øjnene åbne selv!
I USA er der tilsyneladende hos nogle en helt anden indstilling til det at sælge avlsdyr ud til import.

MVH[/quote]

Hmmm - det kan være det er racebestemt.

De opdrættere i USA der har de interessante katte i den race jeg opdrætter, skal du virkelig have bevist at du har formået at tage vare på racen i mange, mange år, kunne bakkes op af andre opdrættere, osv. før de overhovedet slipper noget som helst - slipper de noget - så er det belagt med restriktioner.

Der er opdrættere i USA, præcis som i Europa, alle kan købe bare der betales - helt uinteressant …

[quote=Lis Dahlstrøm;261593]Hmmm - det kan være det er racebestemt.

De opdrættere i USA der har de interessante katte i den race jeg opdrætter, skal du virkelig have bevist at du har formået at tage vare på racen i mange, mange år, kunne bakkes op af andre opdrættere, osv. før de overhovedet slipper noget som helst - slipper de noget - så er det belagt med restriktioner.

Der er opdrættere i USA, præcis som i Europa, alle kan købe bare der betales - helt uinteressant …[/quote]

Næppe. USA er kendt for ikke at ville sælge deres SNO linjer ud. Jeg tror måske nærmere vores mange tilbud skyldes, at vi har en mentor, der er formand for TICAs avlsråd - nu jeg tænker over det. Hun har banet vejen derovre for os. Så jeg var nok for hurtig ude der med min kritik egentlig…

Men jeg undres stadig over det - nok mest fordi jeg ikke kunne sende en kat tværs over Atlanten selv:-) Ikke umiddelbart i hvert tilfælde.

Men der er altså en stor kulturforskel i måden at opdrætte på hos nogle i USA og så DK. Meget stor. Fx måden at have kattene…

Der er steder jeg ikke ville handle, selv om de derovre betegnes som seriøse:-)

Det ér en virkelig svær beslutning. At aflive Neelix var nok den sværeste beslutning, jeg nogensinde har taget. Han var i øvrigt også sund og rask fysisk. Men når alt kommer til alt, så var det den bedste beslutning for både ham og flokken. Men jeg håber, at du finder et godt hjem til Freja, inden det kommer så langt.

Det er helt normalt at nøjes med en 3 generationers stamtavle, og 3 generationer er også nok til, at katten kan overføres til Felis Danicas hovedstambog.

Jeg har aldrig selv haft brug for mere end tre generationer på mine importer; jeg har jo i forvejen researchet anerne 15-20 generationer bagud. :stuck_out_tongue:

[quote=lenschow;261586]Det er faktisk meget let at få en avlskat fra USA sådan. Jeg er tilbudt op til flere SNO - men aldrig med en tavle, der kun dækker 3 generationer… 8 er mere normalt eller som min. 5.

Jeg har også undret mig over dette. Hende vi køber Fie hos har godt nok tjekket os i hoved og r*v - heldigvis - hos mig vidner det om seriøsitet.

Men vi har oplevet at få avlskatte - hunner og hanner tilbudt. Nogle kunne "desværre ikke scanne tavlen ind men den var så fin "bla bla bla…

Så man skal godt nok holde øjnene åbne selv!
I USA er der tilsyneladende hos nogle en helt anden indstilling til det at sælge avlsdyr ud til import.

MVH[/quote]

Det må være sådan indenfor SNO, fordi man gerne vil have racen udbredt - sådan er det ikke indenfor KOR eller ABY/SOM eller andre racer, jeg er bekendt med.

[quote=Lis Dahlstrøm;261593]Hmmm - det kan være det er racebestemt.

De opdrættere i USA der har de interessante katte i den race jeg opdrætter, skal du virkelig have bevist at du har formået at tage vare på racen i mange, mange år, kunne bakkes op af andre opdrættere, osv. før de overhovedet slipper noget som helst - slipper de noget - så er det belagt med restriktioner.

Der er opdrættere i USA, præcis som i Europa, alle kan købe bare der betales - helt uinteressant …[/quote]

Sådan er det også for KOR i USA - bortset fra vi ikke bruger så mange restriktioner…