Kødrester

Er der nogle der giver deres katte kødrester - tilberedt som rå - uden selvfølgelig krydderier på…

Mine får både vådfoder og tørfoder - men da jeg den anden dag kom til at tænke på jeg synes 10 kilo foder ret hurtigt forsvinder, vejede jeg det tørfoder de plejer at få hældt om - omkring 400 gram om dagen + de får vådfoder - det er jo alt for meget og ikke så sært jeg synes der altid skal ordnet katte wc :yikes:
Så nu får de hver sin skål 3 gange om dagen og det går så fint - før da det bare stod åd de nærmest konstant og får jo for meget - Misse Møghe er buttet - ja hun ligner en gyngehest sommetider som maven svejer :tihi:
Efter maden ikke altid er tilgængelig leger de meget mere også, som om der er mere energi :thumbup:

Jeg kom til at købe en kæmpestor oksefilet idag i Brugsen. Den vejede lige under 5 kilo. Nu er den skåret ud til vi tobenede Og alle de firebenede og tre tallerkner er fyldt med kød. Om lidt vil jeg tro det er spist. Sådan en omgang oksefillet erstatter meget tørkost fordi næringsværdien er megastor og i den anden ende kommer der nærmest intet ud.
Fryseren fik også nogle poser for selvom vi er mange munde at mætte, skal det jo ikke overdrives

vil alle dine spise råt?
3 af mine vil godt men Misse Møghe vil ikke - men gad godt hun kunne læres til det

De fleste gør. De der ikke gør kan spise deres vådmad eller tørkost. Det er tydeligt der i katteracen er smagsløg som der er i menneskeracen. Cedille er parat til at slå ihjel når her serveres fisk. Det skal lige skrives Cedille er en meget venlig kat…skrevet blot for at beskrive hvor fedt hun syntes fisk er. Hele hendes krop ryster nærmest af velvære. Findus elsker også fisk og lige nu er han en pistilens fordi han fylder foran skærmes. Nogle kunne leve af kyller alene (hvad de ikke får lov til) og andre spiser mest tørkost. Her i huset spiser man hvad man vil. Nye Savannah 62 elsker A38 så det får hun med tørkost i. Det sidstnævte ved hun nemlig ikke hvad er, så det skal læres. bettemusen Savannah 61 bliver en løve når man kommer med en reje.

Mine er sære

Kittemit ÆLSKER alt hundene får

Raksha spiser kun dåser med kylling og tørkost

Mille ja Mille hun vil vist spise alt bare det er mad - tror hun her i julen får lov at få tilbud om and og flæskesteg blot for at få prøvet min påstand

MIne katte får også altid afskæringer af det kød vi skal have og så køber jeg så også mad specifik til dem.

Hvad bruger du af tørfoder?

Her har jeg jo 5 kattekræ.

Og bruger ca. 10 kg. tørfoder om måneden.

De spiser ca. 800 g vådfoder om ugen og 2 kyller.

Jeg får det til ca. 335 g tørfoder om dagen til 5 katte.

Mine får Arion - 400 gram er ca. en del mere er der nok røget også :slight_smile:

uhh det er da farligt at regne på hvor meget kattene spiser… tror der ryger 10-15 kg tørkost pr. måned herhjemme lige nu, hvor her er 13 stk. (4 killinger der spiser godt)
Ingen overvægtige, så for meget får de ikke.
Hver dag spises 800gram vådkost, og der falder ofte rester osv. ned til dem også :slight_smile: Hvis de da ikke selv stjæler… i et uopmærksomt øjeblik :wink:

vejledningen på posen er omkring 50 gram om dagen pr. kat

jeg ville aldrig tage en ps. vejledning for gode varer - som regel er der afsat rigeligt.

Mine spiser efter behov.

De er af passende vægt

Så er Mille flyttet ind, hun har helt sikkert sultet. Hun spiser og meget og så meget hun ind imellem ser gravid ud

Men jeg satser på det aftager med tiden når hun finder ud af at det høre til de usandsynlige sjældenheder at skålen er tom her

[QUOTE=Rikke N;1219693]Er der nogle der giver deres katte kødrester - tilberedt som rå - uden selvfølgelig krydderier på…
[/QUOTE]
Vores får alt tiloversblevet kød fra middagsbordet, inkl. de krydderier der nu måtte være tilsat :slight_smile: Det kan være rent kyllingekød fra en helstegt kylling eller kylling i tern fra kylling i karry - det glider ned lige hurtigt! Eller frikadeller, der som regel ikke har ret meget mel tilsat her men til gengæld altid revet gulerod! Alt kan bruges - stjålet mad smager allerbedst, men ting der serveres på en tallerken der kommer lige fra spisebordet er altid i høj kurs. Det MÅ jo være godt når det har været “forbudt” i bare en halv time :wink:
VH
Susanne

Det bedste mad er jo det vi andre får,— kød/salat/kartofler/dressing o.a. så ja, ofte venter de ikke engang til der bliver sagt " værs’go’ . så det er jo dagens højdepunkt uanset menuen [:D](javascript:void(0))

Cats og Conni

Her stjæler de også ungernes morgenmad, som er havregryn eller yougurt - pyt med ungerne sidder og spiser… poterne slaskes gerne i tallerkenen alligevel

[QUOTE=Susanne W;1219810]Vores får alt tiloversblevet kød fra middagsbordet, inkl. de krydderier der nu måtte være tilsat :slight_smile: Det kan være rent kyllingekød fra en helstegt kylling eller kylling i tern fra kylling i karry - det glider ned lige hurtigt! Eller frikadeller, der som regel ikke har ret meget mel tilsat her men til gengæld altid revet gulerod! Alt kan bruges - stjålet mad smager allerbedst, men ting der serveres på en tallerken der kommer lige fra spisebordet er altid i høj kurs. Det MÅ jo være godt når det har været “forbudt” i bare en halv time :wink:
VH
Susanne[/QUOTE]

Det gør mine også :slight_smile: Det er YDERST sjældent jeg oplever en dårlig mave - jeg har ikke dokumentation men jeg tror på at variation giver en stærk mavse. Min mor fodrede også sådan og på et tidspunkt gik jeg over til det.

Mine får osse rester, og det har ALLE mine katte igennem årene fået, og 7-9-13 så oplever jeg faktisk MEGET sjældent dårlig/løs mave. Noget jeg dog aldrig giver dem er mad med løg i da jeg mener løg i alle afskygninger er gift for katte - om det er en skrøne ved jeg ikke, men det har sat sig fast på rygraden af mig.

Det er ikke direkte gift, heldigvis. Men de kan ikke tåle løg som en fast del af deres føde, da det giver anæmi. Et par udkogte løgstumper i et par stjålne mundfulde gryderet en gang imellem sker der dog ikke noget ved.
VH
Susanne

DERFOR står jeg op og spiser ymer :høhø:

Ang løg - ja der skal meget til, men jeg lever med samme “myte” :smiley: På samme måde flegner jeg hvis mine dyr får chokolade, selvom jeg godt ved, at det ikke er al chokolade, mængde osv osv… Jeg døde næsten en gang en gav Nanoq en chokomouse :smiley: Men der er vist ikke ret meget “choko” i sådan en fra Lidl - men ja jeg er hysterisk med det og jeg ved det - :smiley:

Åh det havde jeg helt glemt :smiley: Det gjorde jeg også, da jeg havde Eddie :smiley: