Koikarper, stør og fræk sten

Var lige en tur nede i haven…skulle lige have et par foto af karperne og de to nye albino-stør :slight_smile:
Vi har også alm. stør, men de er ikke nemme at se i vandet .

Det er så hyggeligt at sidde i hankattegården og kigge ud på bassinet, der kommer nemlig utrolig mange forskellige fugle og bader i det lille vandfald :slight_smile:

Kom lige til at tage et par foto af den frække sten også :tihi:

Hvor ser det godt ud :ok:

Vi har også bassin m koi’er, guldfisk mv i haven, men er godt nok ikke nær så flot rundt om med sten-sætning mv som jeres har.

Har i ikke besøg af fiske-hejren?
Vi har desværre haft det et par gange, så det er ‘hegnet’ ind med fiskesnører i 4 højder, dem maser den sig ikke igennem.
:slight_smile:

[QUOTE=danpia;871635]Hvor ser det godt ud :ok:

Vi har også bassin m koi’er, guldfisk mv i haven, men er godt nok ikke nær så flot rundt om med sten-sætning mv som jeres har.

Har i ikke besøg af fiske-hejren?
Vi har desværre haft det et par gange, så det er ‘hegnet’ ind med fiskesnører i 4 højder, dem maser den sig ikke igennem.
:)[/QUOTE]

Tak :slight_smile:
Vi har ikke set den, men frygter den.:uha:
Vi har haft en lille el-hegn rundt om men har pillet det ned igen og så har vi stillet en stor plastik-hejre op der.
Vi har fået at vide at det skulle kunne holde hejren væk da den så skulle tro at der allerede er en som er landet der…men om det passer…det ved jeg ikke…men håber :tihi:

[QUOTE=Coon Danica;871642]Tak :slight_smile:
Vi har ikke set den, men frygter den.:uha:
Vi har haft en lille el-hegn rundt om men har pillet det ned igen og så har vi stillet en stor plastik-hejre op der.
Vi har fået at vide at det skulle kunne holde hejren væk da den så skulle tro at der allerede er en som er landet der…men om det passer…det ved jeg ikke…men håber :tihi:[/QUOTE]

Plastik-hejren kan lige skimtes under det røde træ på det tredjesidste foto.:tihi:
Der står en mindre en af sten foran bassinet og så håber vi at det holden den rigtige hejre væk :kryds:

Hvor ser det bare kanon godt ud :slight_smile:
He he - Karsten kan godt lide jeres sten :stuck_out_tongue: Hans kommentar var “Det var da ellers noget af en sten … duttelut”

[QUOTE=Coon Danica;871642]Tak :slight_smile:
Vi har ikke set den, men frygter den.:uha:
Vi har haft en lille el-hegn rundt om men har pillet det ned igen og så har vi stillet en stor plastik-hejre op der.
Vi har fået at vide at det skulle kunne holde hejren væk da den så skulle tro at der allerede er en som er landet der…men om det passer…det ved jeg ikke…men håber :tihi:[/QUOTE]
Det holdte i hvert fald hejren væk hjemme hos mine forældre i deres gamle hus :slight_smile:
Der fløj en hejre rundt hele foråret og sommeren hos alle naboerne og hos dem - og snuppede fisk… efter de købte en plastikhejre så nøjedes hejren altså med at komme hos naboen :tihi: så selvom de plastikdimser er frygteligt grimme (det synes jeg i hvert fald), så kan de være fiskenes redning :slight_smile:

[QUOTE=Annette O;871698]Hvor ser det bare kanon godt ud :slight_smile:
He he - Karsten kan godt lide jeres sten :stuck_out_tongue: Hans kommentar var “Det var da ellers noget af en sten … duttelut”[/QUOTE]

Tak :slight_smile:
Ja…det er noget af en…sten :tihi:…hvem ved…måske endda en forstening :klapper:
Sjovt man lige skulle finde sådan en :høhø:

[QUOTE=PiaB;871737]Det holdte i hvert fald hejren væk hjemme hos mine forældre i deres gamle hus :slight_smile:
Der fløj en hejre rundt hele foråret og sommeren hos alle naboerne og hos dem - og snuppede fisk… efter de købte en plastikhejre så nøjedes hejren altså med at komme hos naboen :tihi: så selvom de plastikdimser er frygteligt grimme (det synes jeg i hvert fald), så kan de være fiskenes redning :)[/QUOTE]

Ja, har hørt flere sige det og vi har haft den stående i nogle år…godt gemt…for nej, køn er den ikke…men bare den hjælper :slight_smile:

Skønne billeder :thumbup:

Der ser helt vildt fredfyldt ud :slight_smile:

[QUOTE=Temple Bar;871750]Skønne billeder :thumbup:

Der ser helt vildt fredfyldt ud :)[/QUOTE]

Tak :slight_smile:

[QUOTE=PiaB;871737]Det holdte i hvert fald hejren væk hjemme hos mine forældre i deres gamle hus :slight_smile:
Der fløj en hejre rundt hele foråret og sommeren hos alle naboerne og hos dem - og snuppede fisk… efter de købte en plastikhejre så nøjedes hejren altså med at komme hos naboen :tihi: så selvom de plastikdimser er frygteligt grimme (det synes jeg i hvert fald), så kan de være fiskenes redning :)[/QUOTE]

Der har de været heldige :slight_smile:

Min erfaring er præcis den samme som min ‘fiske-pusher’ fortalte, “Den virker ikke en skid, især ikke hvis hejren allerede har været der”.

En morgen for en del år siden opdagede jeg kræet stod og fiskede :mad:
Jeg fik jaget den væk, havde ikke plastic-hejre eller noget, så jeg forsøgte mig med sølv-papir strimler, tænkte det ville forskrække den.
På vej hjem fra arbejde kørte jeg forbi ‘fiske-pusheren’ (for at købe plastic-hejre), som fortalte at det nok havde modsatte effekt, det ville tiltrække den, sådan noget spændende sølv-papir:S

Det havde han så ret i, da jeg kom hjem var der blod på sølv-papiret :ups:

Hejren blev sat op OG der blev sat tynde grønne metal-pinde hele vejen rundt, hvor jeg har bundet fiske-snøre fast i 4 højder.

Plastic-hejren (+ en nytilkommen i noget grønligt metal) er den fløjtende :fløjte: ligeglad med, hvilket forståes, når man der ‘real-life’ hejren ved siden af fake.
Fake er altså meget lille ved siden af, kunne være en fræk unge i dens øjne vil jeg tro.

Men snøren har indtil nu (7-9-13 :kryds: :kryds: :kryds:) holdt den væk :cool:

Men indrømmet, den er smart er den; den ‘brækker sig’ :brækkesig:i vandet for at lokke fiskene til, når de så kommer og tror der er mad, haps, så er de selv mad.

[QUOTE=danpia;871785]Der har de været heldige :slight_smile:

Min erfaring er præcis den samme som min ‘fiske-pusher’ fortalte, “Den virker ikke en skid, især ikke hvis hejren allerede har været der”.

En morgen for en del år siden opdagede jeg kræet stod og fiskede :mad:
Jeg fik jaget den væk, havde ikke plastic-hejre eller noget, så jeg forsøgte mig med sølv-papir strimler, tænkte det ville forskrække den.
På vej hjem fra arbejde kørte jeg forbi ‘fiske-pusheren’ (for at købe plastic-hejre), som fortalte at det nok havde modsatte effekt, det ville tiltrække den, sådan noget spændende sølv-papir:S

Det havde han så ret i, da jeg kom hjem var der blod på sølv-papiret :ups:

Hejren blev sat op OG der blev sat tynde grønne metal-pinde hele vejen rundt, hvor jeg har bundet fiske-snøre fast i 4 højder.

Plastic-hejren (+ en nytilkommen i noget grønligt metal) er den fløjtende :fløjte: ligeglad med, hvilket forståes, når man der ‘real-life’ hejren ved siden af fake.
Fake er altså meget lille ved siden af, kunne være en fræk unge i dens øjne vil jeg tro.

Men snøren har indtil nu (7-9-13 :kryds: :kryds: :kryds:) holdt den væk :cool:

Men indrømmet, den er smart er den; den ‘brækker sig’ :brækkesig:i vandet for at lokke fiskene til, når de så kommer og tror der er mad, haps, så er de selv mad.[/QUOTE]

Øv, den er godt nok snu.:surrender1:
Jeg håber ikke at vi ser den…dammen er lige ved siden af kattegården, måske det hjælper også…ved det ikke og måske den har været her før, sommetider forsvider der jo en fisk og måske er det så hejren som har været der.

Vi har en ven som havde været ude at købe nye fisk, han stillede dem i en spand og gik lige ind for at hente noget inden han skulle sætte fiskene i vandet.
Da han kom ud stod hejren og åd fiskene i spanden…øv hvor blev han gal, men det hjalp jo desværre ikke :tihi:

Hvor ser jeres have godt ud for tiden. Kan hundene ikke holde hejren væk? :slight_smile:

Tak :slight_smile:
Det ku’ de nok…men de kan ikke komme ud i haven uden at vi er med.
Man skal nemlig gennem hankattegården for at komme ud i haven…og der er jo net :tihi:

Åh, det ser simpelthen så hyggeligt ud!

Vi anlagde havedam sommeren 2010, og vi har vist ikke mistet nogen fisk til hejren - eller MÅSKE en enkelt, den var forsvundet efter en vinter. Men den kan vel ligeså godt være død og rådnet op på bunden af dammen under isen…

Jeg har ÈN gang set hejren i vores have - jeg fik den heldigvis skræmt væk. Jeg ved, at flere af vores naboer får taget deres fisk af hejren, men ikke os.

Gad nok vide, om det er fordi vi har tre katte til at ‘patruljere’ i haven…? :?

[QUOTE=Diana F;871825]Åh, det ser simpelthen så hyggeligt ud!

Vi anlagde havedam sommeren 2010, og vi har vist ikke mistet nogen fisk til hejren - eller MÅSKE en enkelt, den var forsvundet efter en vinter. Men den kan vel ligeså godt være død og rådnet op på bunden af dammen under isen…

Jeg har ÈN gang set hejren i vores have - jeg fik den heldigvis skræmt væk. Jeg ved, at flere af vores naboer får taget deres fisk af hejren, men ikke os.

Gad nok vide, om det er fordi vi har tre katte til at ‘patruljere’ i haven…? :?[/QUOTE]

Tak :slight_smile:
ja, den kan sagtens være forsvundet på den måde.
Men…når der har manglet en her pludselig…så tænker jeg også gerne, er det hejren eller er den bare forsvundet helt efter den er død…vi har 7-9-13 ikke set nogen hejre her endnu og jeg håber at de holder sig væk.
Vi bor lige ved siden af et naturreservat så håber at der er bedre føde der end hos os :tihi:

Skøøøn have . sig mig, er den frække sten naturskabt eller er det en der har “kælet” for den?

Tak :slight_smile:
Den er naturskabt…vi elsker at gå og finde mærkelige sten :slight_smile: