Kolloid sølv

Hej alle.

Her nogen ef jer erfaring med at bruge kolloid sølv til behandling af sygdomme ved katte, for eksempel øjebetændelse på grund af virus?

Hilsen,
Khito

Ja, jeg har en veninde der har brugt det med held (på anbefaling af Ann-Dorrit så vidt jeg husker) ved det og bumser på hagen (pga foder)

Har ikke hørt om det før - så følger spændt med :slight_smile:

Knus Gitte

Tak for svaret. Hvilken korzentration / potenz har hun brugt det? Og hvor fik hun det fra / hvor kan man det købe? Hvordan har hun anvendt det? Hvor mange gang omdagen?

Kigger lige med da jeg heller ikke kender det :slight_smile:

Jeg prøvede det for nogle år siden til rødt tandkød.
Jeg syntes ikke at det rigtig havde nogen virkning.
Hilsen Lisbeth

Khitomer - Alt det ved jeg så desværre ikke. Jeg mener Ann-Dorrit sælger det, men er ikke helt 100. Du kan jo evt. skrive og spørge, hvis du ikke får svar her i tråden :slight_smile:

Mysterycoon Petshop

søg på det - der er masser af info især i USA

Tak. Jeg fik også et par oplysninger fra tyskland men vil gerne have nogen fra en med egen erfaring. Også er der spørgsmålet, hvor jeg bedst får det fra… :slight_smile:

Hej det er mig der er veninden :tihi: Det har taget 5 øjenbetændelser her i huset :slight_smile: Samt (Ja undskyld hvis det bliver lidt for privat) Døjer sådan med kløe efter intim barbering det var jo nærmest mirakel agtigt.

Sidste gang vidunder midlet var i brug her i huset, var da min MEGET katte allergiske lillebror var her. Han havde fået 2 antihistaminer og han var fuldstændig rød i øjnene. Så fik han lige to pift med søllet, der gik 10 min så var han frisk igen. Jeg var selv fuldstændig paf!

www.mysterycoons.dk Ann-Dorit hun har det og kan vejlede med mængde osv. Hun bruger det selv som kosttilskud. Så vidt jeg lige har forstået det så skal det kun blandes hvis det skal indtages eller i slimhinder fx. øjne. jeg blander selv med saltvand.

Mange Tak! Så skal jeg ringe til Ann-Dorit en af de næste dage.

Rico har jo en langt historie med øjebetændelse bag sig med 4 forskellige salver og dråber med antibiotika og kortison og til sidst fik han en ny tablette mod herpes, som endelig hjalp.

Men han har stadigvæk nogen gang lidt skid i øjene og siden lidt mer end en uge har han betændelse i mundvigen, som jeg kan forstille mig at det kan have en virus som årsag, eventuelt calicivirus.

Nogen tysk opdrættere har så anbefalet kolloid sølv.

Her er Ricos øjne nu

og mundvigen

Hmm, det med mundvigen kender jeg ikke nogen virus der gør? Det er måske en rift eller sprække, der er gået lidt betændelse i?
Eller det kan evt. være eosinofilt granulom undervejs? :slight_smile:

Hans øjne ser nu da pæne ud nu? Det er bare lidt søvn ligner det? :slight_smile:

Ja, hans øjne ser pænt ud. :slight_smile: Det med mundvigen kan vare calicivirus. Den har blandt andet det som symptom samt lidt løbende øjne og betændelse i mundslimhenderne. Det har de tyske opdrættere sagt og min øjendyrlage, som jeg har talt med i dag har bekræftet det.

Hvis det bare var en rift skulle den hele i løbet af en uge og ikke bare blive sådan.

Khitomer - Plejer det ikke bare at være på tungen og/eller evt. i ganen? Har ikke hørt om det i mundvigen? :slight_smile:

Dyrlægen har sagt at det også kan vare på læberne.

Khitomer - Det er bare mig som er uoplyst :ups:
Men jeg håber at kolloid sølvet så hjælper :slight_smile:

Uanset så er min opfattelse at det kan buste immunforsvaret, ved at Ann-Dorit kommer det i drikkevandet hos hendes misser. Man kunne jo self også prøve immuncare.

Jeg har købt mit ved nutrion-trade… Hurtig og nem levering. Der er også en liste over hva det kan virke på… Jeg bruger det til mange ting både til os selv og diverse dyr…

Har søgt lidt på nettet, og fandt et tilbud til første bestilling som ny kunde, er det rette produkt ? http://nutrion-trade.co.uk/kolloidt-soelv-rengoering-47/kolloidt-soelv-1-sprayflaske-intro-tilbud-for-ny-kunde-101.html

MVH
Gitte

Har I også tjekket mistankerne imod kolloid sølv?
Det her er det mest nuancerede, jeg har kunnet finde: Danmark undgår sølvresistente bakterier | Ingeniøren
At sølvresistens ikke er et problem i Danmark generelt, men længere nede står der, at der er dokumentation for, at sølvnitratholdige salver på brandsårspatienter giver sølvrestistens.