Kolloid sølv

Ja det deler vandene. Nogle siger det kan helbrede de mindst helbredelige sygdomme… Jeg ved ikke hvad jeg tror.

Andet end at mennesker, der tager det vælger selv. Mine katte vælger jeg for - derfor er jeg lidt ekstra varsom.

Sagt på en anden måde: Jeg ville hellere eksperimentere med mig selv end mine dyr… Men måske virker det. Måske har det ikke bivirkninger.

Det er bare dette lille måske, der får mig til at afvente lidt…

Jeg vil rigtig gerne høre om det virker

Tak for svarene!

@ pivnu: Når jeg kan se, at man kan købe sølvvand i 10 liters dunke til rengøring, så er jeg også sjokeret over, med hvor lidt omsor mennesker bruger det. Iser når man tænker på danning af resistents.

Jeg vilel ikke tør at købe sølvvand hos linket fra GitteS. Der ved jeg ikke, hvad jeg får. Kolloid sølv skal vare frisk for at den virker rigtig. Og der har jeg mine tvivle. Og så fandt jet ikke lige, hvilken koncentration det er.

Jeg har forsket lidt i nettet også og er snart klar at behandle min kat. Jeg skal lige lidt mere læse om koncentrationen…

@ lenschow: Jeg ved fra 3 tyske opdrættere som jeg tro på og som siger at de har brugt kolloid sølv med succes. Så jeg tør godt give det til min kat, når jeg så har samlet alt viden jeg skal have til det og når jeg kan få fat i kolloid sølv af god kvalitet og med den rigtige koncentration.

Men et produkt, der ser ud til udelukkende at blive solgt af sådan nogle naturprodukt-butikker, og som der ingen kontrol er med - hvordan finder man ud af, at kvaliteten er ‘god’?

Enden man kender en, som laver det frisk selv, eller man finder en forretning, som siger, at de laver det frisk for hver bestilling og kender en, som har prøvet det og siger, at det var af god kvalitet.

Den tysk forretning jeg fandt. laver også præcis denne koncentration man vi have, hvid dem de har ikke passer.
http://www.lucky-land.de/

3 opdrætteres erfaringer ville ikke være nok for mig. MEn sådan er vi forskellige.

Jeg håber det har en effekt. Selv ville gerne drikke det, men når det er noget jeg gir misserne, så skal jeg være ekstra sikker, som jeg skrev. Der vælger jeg jo for dem

Når jeg står med en kat som har nogen problemer og med hvilken jeg var hos mere end en dyrlæge og problemen er stadigvæk der, så starter jeg at søge for alternativer. Jeg kan jo ikke bare sige, så er det og man kan ikke gør noget og han er ikke helt rask.

Jeg har nu bestilt et fagbog om kolloid sølv samt en lille maskin til at lave det selv. Så er jeg helt sikker med dennes kvalitet. Desuden er min chef lage og kan også vare med at rådgive mig - kolloid sølv er jo en slags antibiotikum. Og så vil jeg nok også tale med min dyrlæge som kender til homøopati men ikke (endnu) til kolloid sølv.

Jeg er sikker at jeg kan have styr på det. Jeg har også selv behandlet mine katte mod Tritrichomonas foetus, en tarmparasit som ikke er meget kendt i Danmark og mod den man ikke kan få medicin her. Jeg har skaffet medicinen fra udlandet med hjælp af en dyrlæge der og behandlet kattene med succes.

I kan se, at jeg ikke bare prøver ting med mine katte men skaffer mig kvalificerede råd før jeg går i gang.

Jeg kunne da godt tænke mig at vide, hvilken dyrlæge det er… er det Stig

[quote=Khitomer;515672]Jeg er sikker at jeg kan have styr på det. Jeg har også selv behandlet mine katte mod Tritrichomonas foetus, en tarmparasit som ikke er meget kendt i Danmark og mod den man ikke kan få medicin her. Jeg har skaffet medicinen fra udlandet med hjælp af en dyrlæge der og behandlet kattene med succes.
.[/quote]

Nu er det såmen heller specielt svært idag at få konstateret om katten har TF - der er kun een behandling så det er heller ikke svært - der er forsket så meget i det så dossering, den er heller ikke svær - det svære består i at fínde ud af hvordan man får fat i det. Men det er nu heller ikke svært, følger man bare lidt med …

Hvordan du kan sammenligne en tarmparasit man kan teste for og man ved hvad der skal behandles med - med behandling for diverse lidelser med Kolloid sølv - det forstår jeg ikke?

[quote=Khitomer;512104]Hej alle.

Her nogen ef jer erfaring med at bruge kolloid sølv til behandling af sygdomme ved katte, for eksempel øjebetændelse på grund af virus?

Hilsen,
Khito[/quote]

Jeg har god erfaring med euphrasia til små ting i øjnene - fås som ampuller (sikkert også dråber) på www.versandapo.de

Jeg ville i hvert fald strække mig meget langt, før jeg ville begynde at give mine dyr pulveriseret metal opløst i vand indvordes eller i slimhinder/øjne. Uanset om det så lyder fint som “sølv”.
Mine plejemisser havde også alle sammen øjenbetændelse, da de kom her og reagerede ikke synderligt på behandling. Dyrlægerne syntes egentlig de så fine ud efter behandlingen, men man har jo ligesom selv fingeren på pulsen og kan se afvigelsen i det daglige. Hos de to af kattene gik det dog simpelthen bare over med tiden og med skyldning af øjnene med saltvandsampuller. Og den sidste, hun har så deciderede gamle skader fra herpes, så det er ligesom ikke reverserbart og behandles derfor ikke.

Det skal på ingen måde tages som en kritik. Jeg fortæller bare, at jeg ikke ville turde bruge det. Og jo, at jeg også kender til ‘kroniske’ eller langvarige øjenproblemer.

Mener du dyrlægen med kendskab til homøopati eller den som hjalp at skaffe medicinen? Den første er Kirsten Brock fra Højby og den anden er Barbara Willi fra Universitets Dyrehospitalet i Zürich, Schweiz.

Kan vi blive enig om at denne tråd skal dreje sig om kolloid sølv og erfaringer dermed og ikke om man tør eller ej give det til sin kat…? Tak. :slight_smile:

Dette er et debat forum - debatter bevæger sig.

Jeg finder det usmageligt at nævne navne på dyrlæger der er medvirkende til der importeres medicin der er forbudt at indføre i DK - så jeg anbefaler navnene slettes!

Det er rigtignok men ingen dyrlæge har hjulpet med importen. Den schweizisk dyrlæge har kun rådgivet mig med hvordan jeg bruger medicinen fordi de har en del erfaring med det der. Og som privat må man godt bringe en substans in i landet, som man kan frit købe i udlandet.

Nope - det må du ikke. Du må ikke indføre noget der ikke er godkendt i DK

Jeg ved en del om det - også at Rondiazole er receptpligtigt i Sweitz