Konkurs og bindingsaftale

Nu er vi jo så uheldige at vi lige havde fået Skyline, da vi kunne spare en masse penge på internet og telefon den vej igennem.

Nu er de jo så gået konkurs, og vi kan ikke huske om vi er bundet i de 6 mdr. Vi kan ikke komme ind på Skylines hjemmeside, hvor vi ellers kan logge ind og finde de oplysninger. Den stiller bare direkte videre til Elro, som er deres EL hjemmeside.

Hvordan fungerer sådanne aftaler vi har indgået med dem, når nu de er erklæret konkurs. Kan man regne det som en opsigelse af vores aftale?

Vi har ingen informationer fået fra Skyline, så det er kun hvad der er kommet ud i pressen, og pressemeddelse på Elros hjemmeside vi har kunnet finde.
Og der står at de arbejder på at finde en aftager, men der er ikke givet nogen garantier, så vi ved ikke om netforbindelsen bliver lukket i morgen.

Vi vil så ikke stå uden internet, da vi er rimelig afhængig af det med hensyn til skolekontakt og mit arbejde.

Men kan man regne med konkursen som en opsigelse fra deres side? Eller hvordan er vi stillet?

Jeg kan se, at der endnu ikke er afsagt konkursdekret - medmindre de som selskab hedder noget andet end Skyline - for ellers ville jeg henvise jer til at kontakte kurator.

Umiddelbart vil jeg dog mene, at det kan betragtes som en opsigelse (på linie med, at Cimber Sterling heller ikke honorerede deres solgte flybilletter efter konkursen).

[QUOTE=Temple Bar;850519]Jeg kan se, at der endnu ikke er afsagt konkursdekret - medmindre de som selskab hedder noget andet end Skyline - for ellers ville jeg henvise jer til at kontakte kurator.

Umiddelbart vil jeg dog mene, at det kan betragtes som en opsigelse (på linie med, at Cimber Sterling heller ikke honorerede deres solgte flybilletter efter konkursen).[/QUOTE]

Tak Mette

Jeg aner ikke en dyt om konkurser, jeg ved dog at det er dem selv som har været ude og erklære sig konkurs.

Nå men Brian fik opringning fra Telenor her for lidt siden, og de vil meget gerne hjælpe. Vi vil få sendt 2 mobile internet sticks, så vi kan klare os hvis det bliver lukket fra dag til dag. Og så vil vi indenfor 14 dage få besøg af en tekniker som kommer og stiller udstyret op. Og vi skal ikke betale for forbruget af de 2 sticks, men hvis vi så vælger at beholde dem, skal vi betale et månedligt beløb. Og den pris de normalt har er 20 kr dyrere, men vi får den til den pris som vi normalt betaler for hos Skyline :thumbup:

Om ikke andet så har jeg fået dannet mig et rigtig godt indtryk af Telenor, så dem vil jeg ikke være bange for at anbefale til andre.

[QUOTE=KKH;850558]Tak Mette

Jeg aner ikke en dyt om konkurser, jeg ved dog at det er dem selv som har været ude og erklære sig konkurs.

Nå men Brian fik opringning fra Telenor her for lidt siden, og de vil meget gerne hjælpe. Vi vil få sendt 2 mobile internet sticks, så vi kan klare os hvis det bliver lukket fra dag til dag. Og så vil vi indenfor 14 dage få besøg af en tekniker som kommer og stiller udstyret op. Og vi skal ikke betale for forbruget af de 2 sticks, men hvis vi så vælger at beholde dem, skal vi betale et månedligt beløb. Og den pris de normalt har er 20 kr dyrere, men vi får den til den pris som vi normalt betaler for hos Skyline :thumbup:

Om ikke andet så har jeg fået dannet mig et rigtig godt indtryk af Telenor, så dem vil jeg ikke være bange for at anbefale til andre.[/QUOTE]

Super, at de kunne hjælpe med så kort varsel :slight_smile:

Uanset hvem der begærer et selskab konkurs, skal begæringen formelt behandles i en skifteret og af en kurator. Ellers har kreditorerne ikke en chance for at finde ud af det, før det er for sent.

[QUOTE=Temple Bar;850559]Super, at de kunne hjælpe med så kort varsel :slight_smile:

Uanset hvem der begærer et selskab konkurs, skal begæringen formelt behandles i en skifteret og af en kurator. Ellers har kreditorerne ikke en chance for at finde ud af det, før det er for sent.[/QUOTE]

Ja hvad ved jeg. :tihi:

Hvor længe går der normalt i sådanne sager, før den kommer for skifteretten og man så ved hvordan og hvorledes?

[QUOTE=KKH;850560]Ja hvad ved jeg. :tihi:

Hvor længe går der normalt i sådanne sager, før den kommer for skifteretten og man så ved hvordan og hvorledes?[/QUOTE]

Sø- og Handelsretten har temmelig lang behandlingstid for øjeblikket, så det kan jeg forestille mig, de andre også har. Regn med 1 - 1½ måned, men du kan holde øje via www.statstidende.dk under “Konkurser” og “Dekret” (det var den side, jeg tjekkede før jeg skrev det første indlæg). Der vil det fremgå, hvilken advokat, der bliver udpeget som kurator og som derefter repræsenterer selskabet over for kreditorer.

Skønt med noget hjælp fra Telenor, dem har jeg også overvejet at skifte til, når de igen kører kampagne tilbud :slight_smile: