Kontant om Bankerne?

Så I Kontant udsendelsen om Bankerne og deres måde at “fordele renter på”?
Det var godt nok tankevækkende synes jeg… Og ikke på den gode måde

Det er jo ingen nyhed, at gode kunder får bedre renter. Hvad er det forkerte i at gøre det systematisk (prissætte ift. risikoen ved en kunde)? Banken er også en virksomhed, der skal tjene penge.
Det irriterer mig da, med de service-mæssigt dårlige historier om “min bank”.
Men ift. priserne, der synes jeg da ærlig talt, at folk skal gennemsøge markedet, hvis de er utilfredse. Det er vi alt for dårlige til :slight_smile:
Det er ingen overraskelse at Swedbank tilbyder langt lavere rente på andelsboliglån - lavere end alle de danske. Danske banker “rates” automatisk dårligere end de svenske, fordi den danske stat har ladet banker gå konkurs.
Og bemærk så Swedbanks strategi, hvor de i stedet for højere rente helt afviser “B-kunderne” - er det en bedre metode?

Jeg synes ikke det var noget nyt. Men som med alle andre produkter, så skal man altid tjekke priserne på det man køber :slight_smile:
Jeg er vanedyr og jeg har Danske Bank. Jeg har kun et billån, og jeg er i den lave ende af deres renteinterval. Jeg kunne spare 200 kr om ugen ved at skifte bank, men det gider jeg ikke for så lidt - fordi jeg er vanedyr :cool2: For mig tæller det også om min bankrådgiver forstår mig og mine ønsker. I forbindelse med at vi fik et boligkøbsbevis var min kæreste og jeg i flere banker. Den bankrådgiver vi bedst kunne lide er hende jeg har i Danske Bank. Nu er vi gået fra at købe hus, da vi åbenbart er for kræsne til at kunne finde noget, men når vi om nogle år skal gøre alvor af det, så skal det da igen undersøges om vi kan få noget bedre i andre banker når man ser på den samlede pakke :slight_smile:

Det eneste som var tankevækkende for mig, var at kun to banker turde at være ærlige om deres A- og B-hold - de fik et plus i min bog :slight_smile: Jeg synes det er helt fair, at bankerne opdeler på den måde, men de skal turde stå ved det.

Og så blev jeg på ny forarget over de ansattes lave renter, selvom jeg udmærket godt ved det, da min kæreste og jeg har flere venner som er bankansatte - jeg synes stadig det er urimeligt lave renter i forhold til de almindelige kunder.

[QUOTE=Nevadaisy;938151]Det eneste som var tankevækkende for mig, var at kun to banker turde at være ærlige om deres A- og B-hold - de fik et plus i min bog :slight_smile: Jeg synes det er helt fair, at bankerne opdeler på den måde, men de skal turde stå ved det.

Og så blev jeg på ny forarget over de ansattes lave renter, selvom jeg udmærket godt ved det, da min kæreste og jeg har flere venner som er bankansatte - jeg synes stadig det er urimeligt lave renter i forhold til de almindelige kunder. [/QUOTE]

1. Helt enig! Måske skulle de have spurgt noget andet end bankrådgiverne.

2. Jeg vil så pointere, at der er ret mange grænser på de rabatter. Og meget strikse krav til orden i ens økonomi som ansat. Det er fyringsgrund at misligholde sin økonomi som bankansat.

Nej, det er ingen stor nyhed, men jeg er alligevel overrasket over både hvor stor forskel der er, og hvor mange stabile kunder, der ryger i B-kunde-kategorien…

Og jeg er ikke lige nået til hverken bolig- eller billån, så det der med at undersøge markedet, har jeg ikke haft det store behov for endnu, så jeg har ikke været voldsomt omkring bankerne og hvad de kan tilbyde endnu…

[QUOTE=pivnu;938156]
2) Jeg vil så pointere, at der er ret mange grænser på de rabatter. Og meget strikse krav til orden i ens økonomi som ansat. Det er fyringsgrund at misligholde sin økonomi som bankansat.[/QUOTE]

Det ved jeg godt - men vi har i hvert fald lige så godt styr på vores økonomi, som vores venner, der tilfældigvis arbejder i en bank. Jeg synes det er ok, at de får en rabat svarende til en butiksansat som får nogle procenter, men jeg er forarget over satsen - for hvem betaler gildet? Personalegoder til privatansatte har jeg det helt fint med, men der skal være en balance i forhold til kunderne, og det synes jeg ikke at der er pt. i bankerne. Men andre kan jo have en anden holdning :slight_smile:

Jeg er rigtig glad for min bank! Jovist min mor er ansat i selv samme bank, og får bedre procenter end mig. Men renteprocenterne på mit andelslån er faktisk faldet de senere år. Og derudover har jeg et renteloft på 2% så jeg ikke ender med samme uhyrlige procenter som de fremviste på tv.

Min bank er Arbejdernes Landssbank. Og min renteprocent er 5,75%
Men jeg vil så også sige at lån og kassekredit ikke er noget som de bare “slynger” ud til højre og venstre. Det skal man fortjene nærmest. :tihi:

[QUOTE=Barky;938218]Jeg er rigtig glad for min bank! Jovist min mor er ansat i selv samme bank, og får bedre procenter end mig. Men renteprocenterne på mit andelslån er faktisk faldet de senere år. Og derudover har jeg et renteloft på 2% så jeg ikke ender med samme uhyrlige procenter som de fremviste på tv.

Min bank er Arbejdernes Landssbank. Og min renteprocent er 5,75%
Men jeg vil så også sige at lån og kassekredit ikke er noget som de bare “slynger” ud til højre og venstre. Det skal man fortjene nærmest. :tihi:[/QUOTE]

:uha: Det gik lige op for mig, at den søde dame jeg har talt med RIGTIG mange gange nede i banken er din mor! :uha:

Hun er SÅ sød, og skide god til at rydde op efter (og undskylde for) min egen bankrådgiver! :slight_smile:

Vi har snakket sammen så mange gange at når jeg bare siger det er Annie, ved hun hvem jeg er :høhø:

[QUOTE=DK Thomani;938291]:uha: Det gik lige op for mig, at den søde dame jeg har talt med RIGTIG mange gange nede i banken er din mor! :uha:

Hun er SÅ sød, og skide god til at rydde op efter (og undskylde for) min egen bankrådgiver! :slight_smile:

Vi har snakket sammen så mange gange at når jeg bare siger det er Annie, ved hun hvem jeg er :høhø:[/QUOTE]

-LOL

Nå det er da altid noget at det er den søde dame så. Tænk hvis min mor var den sure dame… :tihi: :tihi:

[QUOTE=Barky;938350]-LOL

Nå det er da altid noget at det er den søde dame så. Tænk hvis min mor var den sure dame… :tihi: :tihi:[/QUOTE]

DET er hun bestemt! Hun er altid skide sød når jeg ringer med et spørgsmål :slight_smile:

Spørger altid efter hende, for min egen bankrådgiver gider ikke småtterier (vi er ikke storkunde, for vi har lånt til huset i en kreditforening) og hende praktikanten/eleven de har er komplet inkompetent, og det er desværre hende min rådgiver smider småtterier over til.

[QUOTE=DK Thomani;938365]DET er hun bestemt! Hun er altid skide sød når jeg ringer med et spørgsmål :slight_smile:

Spørger altid efter hende, for min egen bankrådgiver gider ikke småtterier (vi er ikke storkunde, for vi har lånt til huset i en kreditforening) og hende praktikanten/eleven de har er komplet inkompetent, og det er desværre hende min rådgiver smider småtterier over til.[/QUOTE]

Det vil jeg da sige videre til hende. Ros kan man aldrig få for lidt af jo.
Og jeg skulle forresten hilse fra hende og sige at dine katte virkelig er smukke og lige i hendes stil. (Hun genkendte dig igår da du kommenterede på mit hævede ansigt på FB, og så måtte jeg jo bare vise hende dine katte.) :tihi:

[QUOTE=Barky;938371]Det vil jeg da sige videre til hende. Ros kan man aldrig få for lidt af jo.
Og jeg skulle forresten hilse fra hende og sige at dine katte virkelig er smukke og lige i hendes stil. (Hun genkendte dig igår da du kommenterede på mit hævede ansigt på FB, og så måtte jeg jo bare vise hende dine katte.) :tihi:[/QUOTE]

Ihhh hils endelig igen og sig tusind tak :smiley: