Køresyge

Hejsa
jeg vil høre om der er nogen der har et godt råd vedr. køresyg kat.

Jeg har prøvet at tage maden fra ham kl. 8 om morgenen og så kørt afsted til udstilling kl 15. Kom ikke mere en 10 km væk, så havde han overskidt hele transportkassen.
Lørdag morgen gjorde han en smule i transportkassen igen på vej til udstilling.

Det er altid afføring - ingen opkast.

Han er ikke nervøs, elsker at komme med i kassen.

Gode ideer ønskes

Missebarnet lider også af køresyge. Hun kaster op efter ca 10 minutters kørsel.
Men efter hun er begyndt at få Zylkene er det fuldstændig ophørt.

[QUOTE=PiaR;590944]Missebarnet lider også af køresyge. Hun kaster op efter ca 10 minutters kørsel.
Men efter hun er begyndt at få Zylkene er det fuldstændig ophørt.[/QUOTE]

Det lyder da dejligt.
Men hvad er zylkene ?

[QUOTE=PiaR;590944]Missebarnet lider også af køresyge. Hun kaster op efter ca 10 minutters kørsel.
Men efter hun er begyndt at få Zylkene er det fuldstændig ophørt.[/QUOTE]

Hvor meget og hvor længe op til I skal afsted?

Jelly bliver også køresyg, men hun savler heldigvis kun, så det er til at have med at gøre, men det er da lidt synd.

Vi har haft et par stykker (Spotty og Ares), som blev køresyge og enten kastede op eller savlede meget. Der kom så ikke noget fra den anden ende af katten :cool2:

Spotty og Ares har vi taget ud på små søndagsture, hvor vi har kørt lidt op og ned af motorvejen - og det hjalp dem :slight_smile: De har begge efterfølgende kørt land og udland tyndt uden køresyge.

Hvor dækket er kassen, når du kører med ham? Det kan være, at du skal tildække kassen noget mere.

[QUOTE=En forhenværende bruger;590961]Hvor meget og hvor længe op til I skal afsted?

Jelly bliver også køresyg, men hun savler heldigvis kun, så det er til at have med at gøre, men det er da lidt synd.[/QUOTE]

Det er nemlig rigtig synd for dem :frowning:
Missebarnet blev så ked når vi skulle køre.

Hun får en Zylkene hver dag, der drysser vi pulveret ud i hendes vådkost.
De sidste dage op til en udstilling får hun to, og der bliver pulveret slemmet op i vand og givet direkte i munden. Hun kan godt lide det.

Crazy har også været køresyg 1 gang med meget opkast og siden har jeg sat ham så han sidder i kørselsretningen og så han kan se ud. Der har intet været siden :slight_smile:

[QUOTE=Ribemis;590951]Det lyder da dejligt.
Men hvad er zylkene ?[/QUOTE]

http://www.zylkene.dk/

[QUOTE=Dorte;590963]Vi har haft et par stykker (Spotty og Ares), som blev køresyge og enten kastede op eller savlede meget. Der kom så ikke noget fra den anden ende af katten :cool2:

Spotty og Ares har vi taget ud på små søndagsture, hvor vi har kørt lidt op og ned af motorvejen - og det hjalp dem :slight_smile: De har begge efterfølgende kørt land og udland tyndt uden køresyge.

Hvor dækket er kassen, når du kører med ham? Det kan være, at du skal tildække kassen noget mere.[/QUOTE]

Vi har også kørt rigtig meget med Jelly bare for at vænne hende til det - i dag har hun været med i Petworld for at hente lakseolie :wink: - men uanset hvordan og hvorledes, så savler hun altså bare :frowning:

Vi må prøve med zylkene…

Vi har en linje, hvor de bliver køresyge med savl og opkast, pt. er det Don Atello, der bliver det, når vi er afsted. Ekker rettere blev det, for vi fandt ud af af hvis han sad foan, så sker der ingenting. Så nu har vi købt en sikkerhedssele til katte. Når vi skal afsted f.eks på udstilling, så bliver Don Atello placeret i selen på forsædet mellem os (vi har 3 sæder foran), spændet stikkes ned i sikkerhedsselelåsen, og så sidder han der og venter mens vi sætter de andre katte i burene bagi bilen.

Det er så sjovt at se ham sidde der og trone som en anden konge, men undersåtterne placeres på 2. klasse :wink: resultatet er at han ikke bliver køresyg. Når jeg sætter mig, ligger han halvt på mig og nyder køreturen.Af og til skal han lige lægge poten over på Jesper, der kører, det er så kært. Er turen lang tager vi selen af og han går om i kattebakken, der står bagi ligesom mad og vand osse er tilgængelig i det bur vi har med til ham, men som står åben på turen. Af og til foretrækker han at blive derinde, og så lukker vi bare lågen.Det gør han oftest når vi har kørt længe, og han har vænnet sig til det.
Det er en løsning som jeg varmt kan anbefale.Vi har brugt selen på 3 af vores katte som nemt bliver køresyge, og før denne selel’øsning har vi købt os fattige i alle former for medikamenter, som skulle kunne hjælpe,- uden held. Men selen virker. Den koster omkring 75 kr, og vores er fin rød :wink:

Jeg har også haft succes med kat i sele på skødet (men kræver selvfølgelig, at man er mindst 2 i bilen). Placering i stort bur a la en Sturdi fungerer også bedre end i transportkasse.
Min dyrlæge anbefalede i sin tid nogle køresygepiller (de hedder vist Postafen), og de virkede faktisk ret godt. :ok:

Konrad bliver meget køresyg efter 500 meter og kaster op, men kun hvis han sidder i en transportkasse. Hvis han sidder på skødet af en er der ikke nogen problemer.
Vi har prøvet at sætte ham i transportkassen indenfor på gulvet og lukket gitteret for, og her ligger han sig bare helt roligt.
Han viser altså ikke tegn på at være bange for transportkassen eller noget.

Eva hvor køber du sikkerheds-seler til kat henne ?

[QUOTE=zalethco;591022]Vi har en linje, hvor de bliver køresyge med savl og opkast, pt. er det Don Atello, der bliver det, når vi er afsted. Ekker rettere blev det, for vi fandt ud af af hvis han sad foan, så sker der ingenting. Så nu har vi købt en sikkerhedssele til katte. Når vi skal afsted f.eks på udstilling, så bliver Don Atello placeret i selen på forsædet mellem os (vi har 3 sæder foran), spændet stikkes ned i sikkerhedsselelåsen, og så sidder han der og venter mens vi sætter de andre katte i burene bagi bilen.

Det er så sjovt at se ham sidde der og trone som en anden konge, men undersåtterne placeres på 2. klasse :wink: resultatet er at han ikke bliver køresyg. Når jeg sætter mig, ligger han halvt på mig og nyder køreturen.Af og til skal han lige lægge poten over på Jesper, der kører, det er så kært. Er turen lang tager vi selen af og han går om i kattebakken, der står bagi ligesom mad og vand osse er tilgængelig i det bur vi har med til ham, men som står åben på turen. Af og til foretrækker han at blive derinde, og så lukker vi bare lågen.Det gør han oftest når vi har kørt længe, og han har vænnet sig til det.
Det er en løsning som jeg varmt kan anbefale.Vi har brugt selen på 3 af vores katte som nemt bliver køresyge, og før denne selel’øsning har vi købt os fattige i alle former for medikamenter, som skulle kunne hjælpe,- uden held. Men selen virker. Den koster omkring 75 kr, og vores er fin rød ;)[/QUOTE]

Min mor har også en pige som bliver køre syg med savl op kast og afførring . det går ikke mere en 10 til 20 min . inden hun kaster op og laver . Vi har så valgt hun ikke skal med på udstilling mere også når det ikke er noget problem med hende når hun er der.

Men vi har fundet ud af , som ved Eva hvis hun ligger i skødet hos en af os så bliver hun ikke køre syg . Vi har bare ikke mulighed for det når vi skal på udstilling pga pladsmangel.
Men når hun en gang skal op på hr. besøg . så bliver det på den måde at hun får sele på og ligger i skødet på en af os. det er mere behageligt og mindre stressende for alle parter. :slight_smile:

Jeg mener det var Loppetjansen, men det kan osse have været Zooplus

De har den ihvertfald hos zooplus:

[QUOTE=HeroldDesign;591296]De har den ihvertfald hos zooplus:
http://www.zooplus.co.uk/shop/cats/cat_carriers_travel/cat_carriers_kennels/78255[/QUOTE]

tak for linket, sådanne må jeg have helt sikkert.

[QUOTE=HeroldDesign;591296]De har den ihvertfald hos zooplus:
http://www.zooplus.co.uk/shop/cats/cat_carriers_travel/cat_carriers_kennels/78255[/QUOTE]

Ja, det er lige netop den! Og fordelen er at selen ikke er så lang at katten kan genere chaufføren.

[QUOTE=Dorte;590963]Vi har haft et par stykker (Spotty og Ares), som blev køresyge og enten kastede op eller savlede meget. Der kom så ikke noget fra den anden ende af katten :cool2:

Spotty og Ares har vi taget ud på små søndagsture, hvor vi har kørt lidt op og ned af motorvejen - og det hjalp dem :slight_smile: De har begge efterfølgende kørt land og udland tyndt uden køresyge.

Hvor dækket er kassen, når du kører med ham? Det kan være, at du skal tildække kassen noget mere.[/QUOTE]

Hej Dorte.
Kassen er en almindelig atlas transportkasse. Det virker ikke til at han er bange, men det er så træls at køre til udstilling og vide at der sker ulykker bagi.
Tror jeg vil prøve at køre nogle “prøve ture” med ham.

jeg må have fat i sådan nogle seler også