KorZhik's N & JeaTri's U kuld forår 22

Tillykke med kuldet. :flag: :flag: :flag: :flag:

1 Synes om

Tillykke med de 4 :flag:

… og ja trist med de to. Men bare det at hun har fået dem ud selv trods alt så I slap for kejsersnit er jo i den grad positivt.

5 Synes om

Tillykke med de 4 små :flag: :hjerte: :flag: :hjerte: :flag: :hjerte: :flag: :hjerte:

:kram: :lys: :lys:

1 Synes om

Tusind tak. Ja vi er også glad for at vi slap for kejsersnittet, mormis er jo selv kommet til verden ved kejsersnit, så var noget nervøs for om det ville gentage sig

3 Synes om

Tillykke med de fire :flag:

:lys: til de to, der ikke klarede det

1 Synes om

Det kniber med at Oda vil ligge, så de kan knappe ordentlig på, kun en enkelt af killingerne har taget på
Hun er i soveværelset med killingerne, men virker som om hun hellere ville være ude ved os.

5 Synes om

Så lad hende tænker jeg.
Jeg har for længst opgivet at fortælle mine hvor de skal være- Så fødekassen er i sofaen, der hvor jeg er. Når de så senere er mere trygge og rolige kan vi snakke om at flytte lidt.

Jeres er jo også en social race.
og hvis man så samtidig er lidt utryg, efterveerne napper og killingerne pivser, så er det jo ikke så fedt at være ny mor.

Og giv evt de små noget mad hvis i har- sutte skal de nok alligevel, for det er så dybt et instinkt. Men så er de rolige og veltilpasse, så hun kan vænne sig til dem. Og i behøver ikke bekymre jer om lavt blodsukker og dehydrering.

5 Synes om

Jeg er med på Kiras vogn her. Kunne I måske flytte hende i køkkenet eller alternativt være ved hende i soveværelset? Hvis det får hende til at falde til ro.

Jeg har jo ikke nær så meget erfaring med kuld som jer eftersom I har haft nogen flere. Men da Lathania fik sit kuld her for 1,5 uge siden - jeg kunne slet ikke forlade hende den første dag. Jeg gik i køkkenet for at fikse noget mad til hende - det kunne hun slet ikke håndtere. Jeg måtte helst ikke forlade hende, og hun begyndte at slæbe killinger med ned af trappen for at være hvor jeg var. Det kunne jeg slet ikke have for hun transporterede dem ikke særlig godt. Så jeg blev oppe ved siden af hende på badeværelsesgulvet på en madras og indkaldte forstærkning til den første dag (min mor). Så kom hun op og hjalp mig et par timer så katten ikke var alene (når hun nu ikke ville)

For hver dag der er gået er hun blevet lidt mere selvstændig, og jeg kunne holde mindre og mindre i pote i takt med at hun voksede med opgaven. Ca en uge senere kan jeg godt forlade hende og killinger uden problemer så de andre katte i stueetagen også kan få lidt kærlighed (for de savner deres menneske, det er meget tydeligt).

Jeg ville helt sikkert også få dem tanket op med lidt mælkeerstatning hvis ikke de snart får knappet sig på.

De er jo alle sammen forsk katte med hver deres sind, og det er vel en del af gamet at få dem til at føle sig trygge idet at være mor og have killinger?

Krydsede fingre herfra :slight_smile:

5 Synes om

Tusind tak for jeres råd, har vejet dem igen og de er gået et par g op.

Normalt er vores katte i stuen, køkken eller badeværelse, hvor dørene altid står åbne, når de har killinger.
Vi valgte at lade hende blive i soveværelset, da knud børnebørn skal overnatte her næste weekend og vi ved at vores katte ikke kan lide drengene og altid forsvinder ind på værelset når de er her. Derfor tænkte vi det var bedst hun var i soveværelset indtil den weekend var overstået. istedet for at skulle flytte dem til den tid.

men vi holder skarpt øje og tager et par ekstra vejninger, har KMR stående for en sikkerhedsskyld

6 Synes om

Siden kl 14 har døren stået åben til soveværelset og det har passet hende godt, der er ingen reaktion på de andre katte, de har alle været inde og kigge til hende og killingerne.
De har endnu ikke fået knappet ordentlig på, og holder kun vægten, så lidt får de.
men vil ikke ricikere de går død i løbet af natten, så jeg har lige givet dem KMR (optyndet selvfølgelig) Ingen tvivl om at de var sultne og tog flasken med det samme, de drak 15 ml til samme.

9 Synes om

Vægten ser pt sådan ud på dem
Orange pige 78g. 77g. 87g.
Grå dreng 85g. 89g. 97g.
Gul pige 95g. 94g. 102g.
Grøn dreng 85g. 83g. 84g.

Jeg har støttefodret igen og det vil jeg fortsætte med, nu jeg har åbnet dåsen

9 Synes om

I går inden sengetid var det kun ganske lidt mælk de ville have og her til morgen var der ingen af dem der ville have den tilbudte mælk. Det sidste døgn har de taget 11g. - 11g. - 23g og 11 g. på :hjertehop:

Oda/mormis er også blevet fortrolig med rollen som mor og ligger nu ved killingerne hele tiden :hjertehop:

17 Synes om

Åh det er godt at høre. :slight_smile:

1 Synes om

Det er sådan noget, det glæder mig og læse :blush:,

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Efter første døgn uden støttefodring, har jeg virkelig været spændt på dagens vejning :s:
Men alle mine bekymringer er gjort til skamme :tihi: De har tage godt på 19g. - 15g. - 13g. - 14g. :tihi:

Knud har også fået sat tema og navn på dem.
Nordiske guder
DK KorZhik’s Sif, KBL/KBS f(s) 03 23
DK KorZhik’s Loke, KBL/KBS n(s) 03/09, har hageplet og plet ved næsen
DK KorZhik’s Freja, KBL/KBS fs 02 21 øjnfarven, må vi lige afvente
DK KorZhik’s Frej, KBL/KBS n(s) 03/09

12 Synes om

Dejligt :thumbup: vil i beholde dem alle ?

Med venlig hilsen beimis ejer

Tusind tak, nej vi beholder kun en af pigerne, moderen har en dårlig pelskvalitet, så vi håber på at pigernes er bedre

3 Synes om

Dejligt at det går så fint :+1:

Jeg glæder mig til at se individuelle billeder, og spændende om de bliver kort- eller langhårede :wink:

Helt enig, det er skønt, når det køre naturligt :slight_smile:
Åh ja, vi er også spændte på hårlængden, men bare de alle har en fin blød pels, så er vi ekstra glade :tihi:

4 Synes om

Loke tror Han er KBL ns 03

Sif KBS fs 03 23

Frej KBS ns 09

Freja KBL fs 02 21 6x, håber hun udvikler sig rigtig, så skal hun blive hjemme.

10 Synes om