Koster det at betale i anden valuta via ens visakort?

Jeg kan se at amazon at man nu kan vælge enten at betale i deres valuta (i dette tilfælde pund) eller i ens egen valuta.
Er der nogen fordel i at vælge betalingen i kr fremfor pund? Altså betaler man (endnu) et gebyr til banken, hvis de trækker i pund? :slight_smile:

Ikke mig bekendt. Men tjek Amkazon’s vekslekurs. De kører formentlig med en fast kurs (som måske justeres hver mnåned) og som typisk er lidt højere end bankens, for at tage højde for evt. kurstab. Hvis det er en valuta der svinger meget kkan ddet somme tider betale sig at betale i kr og andre gange i originalvalutaen :slight_smile:

Jeg tjekkede nemlig deres valuta, og der bliver det 651 kr, mens hvis jeg bruger danske banks omregner (der bør være ret opdateret) så er det 642 kr…

Det kan meget sjældent betale sig i forhold til euro og pund (som er de valutaer, jeg primært handler med) at få sælger til at omregne til kroner. Du vil også se det i visse fysiske butikker, hvor de skal spørge dig, hvis der er den mulighed. Jeg siger helt konsekvent nej tak :slight_smile:

Mette - Tak… Det var også det jeg tænkte (derfor jeg lige tjekkede)…
Og nu har jeg bestilt ordren i pund også :slight_smile: