Kradsemiljøet der fik nyt liv

Utroligt hvor lidt der egentlig skal til for at gøre ellers uinteressante ting interessante for kattene.

Sidste sommer købte jeg hos Zooplus et nyt kradsemiljø der blev stillet op i stuen hvor det tidligere mølædte - og højt elskede/meget brugte - miljø var blevet kasseret fra. Til at begynde med havde det stor nyhedsværdi:

Men lige så hurtigt som interessen var opstået, lige så hurtigt fes den ud i sandet igen og miljøet stod og glanede tomt i hjørnet. En sjælden gang blev det besøgt af Devi, men tilsidst gad hun heller ikke mere og efterhånden som ugerne gik blev jeg mere og mere irriteret over det der tydelige spild af plads når det nu ikke blev brugt.

Men i takt med at altansæsonen nærmede sig udklækkede min skumle hjerne en plan: kradsemiljøet skulle flytte. Så jeg brugte ventetiden med at måle hist og her og rundt omkring og notere. Og da jeg ikke kunne vente længere rokerede jeg lidt rundt på altanen og slæbte miljøet igennem hele lejligheden derud. Og så gik jeg igang med miljøombygning.

Så den ene ende af altanen gik i løbet af en time fra sidste års look:

til at være endnu mere kattevenlig:

Missernes altansæson er allerede skudt igang, når solen skinner er der allerede en god bage-temperatur til flydekatte og de suger varmen til sig.

Og hvad så med det tomme hul i stuen? Ja det fik - typisk mig - ikke lov at være tomt mere end en halv dag. Så havde jeg ført endnu en skummel plan ud i livet og fået mig et nyt hyggehjørne komplet med total omrokering af samtlige billeder på væggen og investering i et ekstra møbel :tihi:

Kattene er glade og jeg er glad og så bliver det ikke meget bedre. Nu mangler vi bare lige en smule mere varme så der kan komme grøntsager og sommerblomster i altankasserne og så skal vi nyde livet hele sommeren :høhø:

Det var dog en super løsning :ok:

Total win-win :høhø:

God ide :wink:

Hvor ser det godt ud :slight_smile:

Måske var grunden til, at de ikke brugte træet, at det stod i et hjørne uden vindue i nærheden?

Nu har de i hvert fald fået en god udsigt fra det. :smiley:

Begge arrangementer er både godt fundet på OG funktionelle.
Det ser rigtigt godt ude på altanen og misserne siger det da også med al tydelighed

[QUOTE=FinnFrode;1050905]Måske var grunden til, at de ikke brugte træet, at det stod i et hjørne uden vindue i nærheden?

Nu har de i hvert fald fået en god udsigt fra det. :D[/QUOTE]

Jeg har faktisk tænkt samme tanke selvom det ikke helt passede med hvor meget det der stod i hjørnet før blev brugt. Men måske det var fordi det primært blev brugt til at sove i.

Under alle omstændigheder er det i hvert fald kommet på altanen nu - og så har de stadig deres gode gamle gulv-til-loft træ helt henne ved stuevinduerne hvor man på varme dage kan ligge på øverste hylde og sniffe den friske luft fra de åbne vinduer :wink: