Kradsen i tapet

Otto har fået den fantastiske idé at kradse i tapetet på reposen :dokdok:

Han gør det heldigvis ikke ekstremt meget, men det kan ses. Jeg så det første gang nok en uge før fødslen, så det er ikke det nye familiemedlem, der har trigget det.

Min spørgsmål: hvad gør vi?

Jeg har søgt lidt herinde, men det gode svar med at stille et kradsetræ på stedet er ret umulig, da det er lige for enden af trappen og foran døren til børneværelset…

Er der mulighed for at hænge et fladt kradsebræt på væggen, hvor han gør det?

image

https://www.dyrenesbutik.dk/kradsebraet-jumbo-sisal-vaeg-17-x-70-cm?gclid=EAIaIQobChMIpIP30tWb4AIVylQYCh1McQ25EAQYBSABEgKEcvD_BwE

Hvis ikke plads til et fladt, så ville jeg i en periofe have sølvpapir på væggen.

Jeg har ikke selv prøvet det sølvpapirtrick, men ved fra andre at der virker.

Jeg tænker også, at det må være et spørgsmål om at hænge noget op på stedet. Enten noget, der er beregnet til at kradse i, eller noget, som ikke KAN kradses i.

1 Synes om

Anne har gjort noget snilt i mine øjne :wink: Hun har købt de billige måtter i IKEA og skruet dem op på et hjørne. De er billige, gode at kradse på og lette at skifte ud :slight_smile:

4 Synes om

Er der ikke risiko for, hans krads på vægge bliver værre med sådan en oppe?

Vi har en liggende, så kan heldigvis snildt sætte den op… Men på langs eller tværs?
De to ramte områder har en cirkel.

Om det bliver værre skal jeg ikke kunne sige, men hvis han bare fremover holder sig til kradsebrættet er det vel også okay. Det bedste ville nok være to ved siden af hinanden, lodret. Dem jeg har er hængt op lodret, og mine katte kan godt lide at strække sig på dem. Også dem jeg har liggende på gulvet, bliver brugt lodret. Ellers start med at hænge et lodret, i midten af der hvor han har kradset, og se om det er nok.

Jeg satte en plexiglasplade op på et tidspunkt, fordi Bastian altid liiige skulle markere med kløerne. Det hjalp og man kunne stort set ikke se pladen.

1 Synes om