Kradser i vores nye læder møbler hjælp!

Hej alle sammen :slight_smile:

Ja vi har lige købt nye lædermobler, men vi har desværre et problem med at pixie kradser sine klør i dem, det har også været et problem ved vores gamle sofaer og vi har prøvet alt!
Vi har prøvet købe forskellige slags krassebrætte til hende og vi har prøvet det som man kalder “katte parfume” sprøjte vand :?

Men nu har hun allerede fået sat kløerne i vores nye møbler :frowning: og det gør os rigtig kede af det…

Er der nogen, som har nogle rigtig gode råd hva man kan gøre ved det? :wehuu: En god måde at opdrage hende til hun ikke skal gøre det…

Mange hilsner herfra :slight_smile:

http://honnibonni.dk/kategori.php?itemId=158

Jeg så noget et eller andet sted der er beregnet til at sætte på hjørnerne af sofa og stole, men kan simpelthen ikke komme i tanke om hvor :?

Jeg brugte i sin tid Feliway spray for at stoppe kattene og det virkede, blot skal man nok prøve et sted der ikke er så synligt for at se om det påvirker farven.

Ja men tror det er sådan noget lignende jeg har brugt og det hjal ikke ;(

Katten kradsede i de gamle møbler, og så kradser den selvfølgelig også i de nye…og sikkert endnu mere, for der skal katten jo rigtigt ha’ afsat sine duftmærker ;-))))

Jeg tror ikke på, at du kan vænne katten af med det hvis det er noget den har gjort i længere tid, sådan noget skal tages i opløbet.

Man kan også være grov, og sige at det er den slags ting man skal regne med når man har kat…og især hvis det er indekatte, der klart nok bruger hjemmet og betragter det som sit territorie som den ellers ville gøre det ude i naturen…

Men du kan selvfølgelig altid forsøge at vænne den af med det…men det hjælper ikke noget at skælde ud mens, eller efter den sætter kløerne i møblerne…det skal være før den gør det.
Så du skal simpelt hen være så obs på katten, at hver gang den nærmer sig møblerne og ligner sådan en der skal til at kradse i dem, så skal du stoppe den.

Og hvis det ikke hjælper efter kort tid…så glem det, og glæd dig i stedet over, at du har en helt naturligt fungerende kat, der afmærker sit territorium …i stedet for at fortsætte med at skælde den ud og ende op med en nervøs kat ,-)))))

Bla hos mig :wink:
Sofa Savers - klar plast, som ikke skæmmer møblerne… og nemt at montere…

[quote=Ann K;227241]Bla hos mig :wink:
Sofa Savers - klar plast, som ikke skæmmer møblerne… og nemt at montere…[/quote]

Har du evt et link? :slight_smile:

Klik på mit banner :slight_smile:

Ja men kan ikke finde det:?

Tak Ann, det var på din side jeg så det :slight_smile:

Det er under diverse

[quote=birtheras;227263]Tak Ann, det var på din side jeg så det :slight_smile:

Det er under diverse[/quote]

Okay jeg kan altså ikke finde det :S

http://annk-butik.dk/diverse.html

De er da smarte - skruges de på ?

Kunne forstille mig at de klistre :?

nu skriver du “noget lignende” Feliway er syntetiske katteferomoner og mig bekendt er der ikke noget lignende, kun de 3 forskellige Feliwayér og det er sprayen der er beregnet til det. Katte kradser bl.a for at afsætte duftmærker og sprayer man med Feliway så snyder man katten til at tro at den allerede har mærket der, det skal i starten bruges mindst hver anden tredie dag, efterhånden en gang ugentligt og til sidst har man brudt mønstret.

Man kan godt bryde vanen, jeg tog det ikke så tungt når især 2 af mine kræ gjorde det, men da jeg så købte ny sofa ville jeg gerne stoppe det og det havde jeg altså held til med hjælp af Feliway og selvfølgelig osse at være opmærksom på det når de “lige” skulle prøve, så selv flere års vane kan brydes :thumbup::thumbup:

[quote=Poly-Cats;227275]

De er da smarte - skruges de på ?[/quote]

Der medfølger noge små “skruer”, som ikke skader stof og heller ikke skind/læder så særligt meget (et par små “huller” som i en god kvalitet ikke ses særligt tydeligt, når/hvis profilerne fjernes)…
Havde jeg lige ofret en halv formue på gode lædermøbler, ville jeg helt klart forsøge mig med sådan nogle!
(Har dårlige erfaringer med brug af feliway på spray… Saga blev aggressiv af duften, Namacooola afmærkede endnu mere på de sprayede steder (sic!) og Tjalfe kradser på dem :S Aske, Leo og Ting er revnende ligeglade… til gengæld har Feliway til stikkontakten haft god effekt herhjemme som stressdæmper, når der er indført nye katte)

Jeg fik nye katte sidste år og de ville selvfølgelig kradse i sofaen de steder, hvor de gamle havde gjort det.
Jeg sprøjtede sofaerne med feliway spray nogle gange og så holdt de op med det, dejligt :thumbup:

Prøv at købe et kradse træ i steder for et kradse brædt :slight_smile: