Kradser krisen på killingekøb?

Er det svært generelt at sælge killinger pt pga krisen?

Jeg er nysgerrig, for vi har jo vores bamser til salg, men vi får ikke rigtig nogle henvendelser af betydning.

Jeg er derfor nysgerrig efter om der simpelthen ikke er interesse for SNO i DK, eller om det er en generel tendens hos flere, at killinger er svære at sælge?

Jeg ved, at mange brænder inde med hvalpe…

Hvis de ikke sælges, så løser vi naturligvis det, da vi kendte risikoen med en helt ny race, men jeg er lidt nysgerrig efter om andre kan genkende tendensen til at købere sidder lidt på pengene pt eller om det er vores race der ikke fænger.

MVH

Ja, den kradser meget derude. Det har alle dage været svært at sælge killinger i juni og juli, men i gamle dage da ferien så var slut i starten af august, tøede det op der. Men de sidste par år har krisen virkelig kradset - og det til trods for at antallet af stambogsførte killinger falder. Har også kun haft ubetydelige henvendelser på mine europeer. Bimserne har jeg ikke gjort så meget ud af at annoncere endnu, skal lige se hvor vi bevæger os hen i udvikling.
VH
Susanne

Jamen, jeg troede da at kuldet på det nærmeste var solgt, fordi I havde så mange interesserede længe før ja både fødsel og parring…

Jeg tror ikke, at det er fordi, det er en ny race, - - jeg fik i sidste og i denne måned ønsker om 3 Singapura killinger fra forskellige købere ( har desværre ingen:()

Cats og Conni

Vi har haft en laaaang periode næsten uden henvendelser (flere år), men heldigvis er der mange henvendelser på Yippies fem og Flacas syv, så det ser ud til, at det endelig er ved at vende. :slight_smile:

Jeg ved ikke om killingekøb kan være race bestemt, altså om det er på mode med den og den race lige pt…

Jeg kender jo kun opdrættere af norske skovkatte endnu, og den ene har 10 killinger pt, hvoraf de 9 er solgt/reseveret :wink:
Den anden har 6, hvoraf jeg mener de 4 er solgt allerede…

[QUOTE=conninissen;679035]Jeg tror ikke, at det er fordi, det er en ny race, - - jeg fik i sidste og i denne måned ønsker om 3 Singapura killinger fra forskellige købere ( har desværre ingen:()

Cats og Conni[/QUOTE]

Jeg tror så det er en blanding af, at krisen kradser og at det er en ny race, som der ikke rigtig er gjort så meget reklame for, i form af udstillinger, racefremvisninger osv. Tror virkelig at der skal gøres et benarbejde med sådan en “middel-kat”. Og jeg mener altså intet negativt med dette ord, men det er ikke en kat som springer i øjnene, som f.eks. en singapura gør med sin størrelse/udseende, der har folk noget at forholde sig til.

Jeg er heldig at det lige var abyen jeg faldt for, der var benarbejdet gjort, så der er det “bare” at vedligeholde interessen, og forhåbentligt få tændt et lys i endnu flere øjne når snakken/øjnene falder på abyssinier.

Ved hjælp af udstillinger/fremvisninger, kan du måske ikke nå direkte ud til køberne, men du kan få gjort andre opdrættere opmærksom på dig og racen, så kan de meget nemmere henvise købere, som måske passer bedre sammen med din race, fremfor den de har sat deres hoved efter.

Jeg synes det svinger meget i øjeblikket.
Mit seneste kuld var hurtigt solgt - kuldet før gik der lang tid med.

Har man en ny race, er det jo ikke noget folk bare lige “opdager”.
Der skal virkelig gøres et benarbejde, med at dukke op på udstillinger, fremvisninger osv, for at vise folk kattene.

Alene det dengang jeg begyndte at lave blå abyssiniere, krævede det en del udstillinger (fra alle, der lavede blåt).

Kælekattekøbere kommer sjældent ud af busken før killingerne er 12 uger. Jeg syntes ikke det er sværere end det har været længe.

Med så ny en race tror jeg der er en masse benarbejde der mangler for at gøre opmærksom på racen eksisterer.
Os på katteforummerne har stort set de katte vi skal ha, og i er nødt til at nå længere ud for at ramme eventuelle købere. Racefremvisninger, udstillinger, hobbyudstillinger osv.

Måske det er racebestemt - tidligere var killingerne reserveret inden de var salgsklare og køberne kom og besøgte flere gange inden aflevering. Sådan oplever jeg det ikke idag. Jeg har ofte killinger gående der er nået over salgsalderen og er fixet og det hele. På et eller andet tidspunkt lykkedes det som regel at finde det rigtige hjem.

Men det koster at have dem gående de har både ind og udtag - og jo ældre de bliver jo billigere kan jeg sælge dem.

Krise tror jeg ikke så meget på mere - nærmere et mættet marked?

:rock::rock:

Nu har du heller ikke ligefrem gjort det nemt for dig selv at få dem solgt, Elle :høhø:

Både her og på FB, har du fortalt om hvor slemme de er :wehuu:

Men skulle du stå tilbage med dem - så napper jeg hele kuldet - med glæde !

:hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;679079]
Krise tror jeg ikke så meget på mere - nærmere et mættet marked?[/QUOTE]

Og jeg er helt enig. Der er generelt alt for stort udbud på alle racer og efterspørgslen er ikke tilsvarende. Rigtig mange har store usolgte killinger på 5-7 mrd gående.

Nu må du ikke tage det ille op - men når jeg ser en snowshow tænker jeg “blanding” - dette er jo nok fordi jeg ikke er bekendt med racen… men jeg tænker at mange andre har det på samme måde!
De jeg kender som har perser/exo killinger har ikke haft svært ved at komme af med dem - og har endda haft flere købere til hver killing…

Jeg tror der er noget om at de ligner blandinger for udenforstående. De er sådan hverken fugl eller fisk :slight_smile: De er utroligt søde men fordi man ikke har hørt om dem før ser man billederne og ser en kat der ikke ligner hverken det ene eller det andet. Det er lidt som med singapuraen som mest ligner en “forkert abyssinier” (altså dette er IKKE ment nedladende, de har jo netop noget specielt)

Men det er af samme grund som det er svært at sælge Europeerne. de ligner jo “bare katte” af den slags man kan få for 25 kr på en seddel i Brugsen.

Jeg har måttet lede efter vores to siamisser. De hænger ikke på træerne, slet ikke når man har bestemte maskefarver i tankerne, som vi havde. Og selv med Ib er det jo et kompromis (af de bedre, ganske vist) for Manden var jo opsat på at få en ny havana og ikke en kanelsnegl L

Det er som med alt liebhaveri 8som racekatte dybest set er) - er du heldig at finde lige den køber der står og mangler DET du har, så er det nemt solgt. Men ellers er det en ret speciel ting der ikke nødvendigvis tiltaler den første Fru Hansen der kommer forbi :slight_smile:

Selvfølgelig skal man ikke lade være med at opdrætte sjældne racer. Det kan nemlig gå begge veje. Nogle mennesker vil ha’ alt, bare det er sjældent (den type er jeg så ikke sikker på jeg ville sælge til) mens andre helst vil ha’ noget velkendt. Og før eller siden bli’r det sjældne jo velkendt. Det ta’r bare tid.

Tjaaaa her i huset er der forespørgsler inden killingerne er født og folk skriver og ringer TIT så vi har INGEN 5-7 mdr. killinger gående og de sprøjter bare derudaf.
Joee vi er ikke så mange opdrættere som Birma, Norsk Skovkat osv. men jeg har bare i år haft/har 6 kuld så joeee jeg har mættet markedet men der har nu også været andre kuld.

Jeg tror også at der er flere ting, der spiller ind.
Racen er endnu ikke kendt hos Hr. og Fru Danmark, så på den side har I et stort arbejde foran jer.

Så sidder jeg lige og tænker (som nyslået kredsleder af Kattekreds-Fyn) at det måske kunne være en mulighed, at I kom og præsenterede racen hos os ?
Det ville blot være én mulighed for at sprede budskabet om denne smukke kat.

Jeg har oplevet noget “spøjst” mht. flertallet af interesserede killingekøbere til vores nuværende kuld.
Det virker som om, det er økonomisk velstående personer.

Dette er ikke noget jeg “drøner på enden over”, blot noget jeg har bemærket.
Penge kan købe meget, men ikke altid en killing fra DK Lindvig :slight_smile:

4 ud af mine 6 killinger er allerede afsat - det er mere eller mindre som det plejer at være.
Der er som regel et par stykker tilbage, som får æren af at tilbringe lidt mere tid her hos os end de andre.
Det bekymrer mig ikke. Først og fremmest elsker jeg at have killinger, dernæst bruger jeg tiden til at observere dem og lære …
hvordan udvikler de sig i tiden efter de 12 uger … størrelse, vægt, adfærd, pels osv. osv.

Og lur mig om de HELT rigtige hjem ikke venter - sådan plejer det at være :slight_smile:

Moderacer er efterspurgte - i øjeblikket især Bengal og Ragdoll til en vis grad også Hellig Birma og MCO - der er så også temmelig mange om budet - altså opdrættere.

De bedste salg er jo til dem der kender en race - de er ikke så vilde med at eksperimentere men vælger samme race igen endda også helst i samme farve:-)

hov, hov:høhø: Nu er der ingen af dem der kontakter mig ang. Singapura, der synes ,at de overhovedet minder om Abyer!! ,
Det jeg mest hører er hvofor folk gerne vil eje en er, at de yndige fordi de er så små, og har en delikat farve:)og store øjne, og så har de næsten alle set dem på video

Cats og Vonni

[QUOTE=TrekkieGrrrl;679170]Jeg tror der er noget om at de ligner blandinger for udenforstående. De er sådan hverken fugl eller fisk :slight_smile: De er utroligt søde men fordi man ikke har hørt om dem før ser man billederne og ser en kat der ikke ligner hverken det ene eller det andet. Det er lidt som med singapuraen som mest ligner en “forkert abyssinier” (altså dette er IKKE ment nedladende, de har jo netop noget specielt)

Men det er af samme grund som det er svært at sælge Europeerne. de ligner jo “bare katte” af den slags man kan få for 25 kr på en seddel i Brugsen.

Jeg har måttet lede efter vores to siamisser. De hænger ikke på træerne, slet ikke når man har bestemte maskefarver i tankerne, som vi havde. Og selv med Ib er det jo et kompromis (af de bedre, ganske vist) for Manden var jo opsat på at få en ny havana og ikke en kanelsnegl L

Det er som med alt liebhaveri 8som racekatte dybest set er) - er du heldig at finde lige den køber der står og mangler DET du har, så er det nemt solgt. Men ellers er det en ret speciel t ing der ikke nødvendigvis tiltaler den første Fru Hansen der kommer forbi :slight_smile:

Selvfølgelig skal man ikke lade være med at opdrætte sjældne racer. Det kan nemlig gå begge veje. Nogle mennesker vil ha’ alt, bare det er sjældent (den type er jeg så ikke sikker på jeg ville sælge til) mens andre helst vil ha’ noget velkendt. Og før eller siden bli’r det sjældne jo velkendt. Det ta’r bare tid.[/QUOTEoo

[QUOTE=conninissen;679249]hov, hov:høhø: Nu er der ingen af dem der kontakter mig ang. Singapura, der synes ,at de overhovedet minder om Abyer!! ,
Det jeg mest hører er hvofor folk gerne vil eje en er, at de yndige fordi de er så små, og har en delikat farve:)og store øjne, og så har de næsten alle set dem på video

Cats og Vonni [/QUOTE]

Tja, jeg syntes jo også de ligner en aby noget - er godt klar over det sikkert især er størrelsen folk finder attraktiv.

Jeg har aldrig fattet hvorfor mange vil have enten en kæmpe kat - eller en meget lille - måske fordi ingen af delene tiltaler mig