[quote=feydk;511718]
Generelt er det meget småt med danske leverandører af den slags. Altså, der er masser der sælger miljøer, men der er ikke megen variation i udvalget sådan for alvor, og jeg har endnu ikke fundet noget jeg selv ville investere i.[/quote]
Der er i Dk to forhandlere, der sælger klatremiljøer af en kvalitet, som jeg vil anbefale…
Den ene er naturligvis mig selv -engel den anden er Unimati, der forhandler de tyske PetFun-miljøer…
Vores altoverskyggende problem er dog danskernes vægren sig imod at købe dansk, når nu man kan få noget billigt hejs fra en eller anden tysk hjemmeside 
Skidt med om det indkøbte er noget værd - bare det er stooort og ser ud af en masse!
Jeg kunne sagtens hjemtage disse miljøer - og nok også sælge dem til en konkurrencedygtig pris… Men jeg har altid bestræbt mig på at min butik stod for noget så kedsommeligt som kvalitet og funktionalitet!
Hvis du vidste, HVOR enerverende det er den ene gang efter den anden, at blive spurgt til råds ang indkøb af klatremiljø… svare pænt og oplysende… og så se at indkøbet alligevel sker gennem en tysk hjemmeside og i en kvalitet, som ligger under den anbefalede…
Det ville være dejligt, hvis blot en eneste stillede spørgsmålet om, hvorfor jeg fx har valgt kun at tage et begrænset udvalg af et produkt… et produkt, hvor man kan købe noget via denne tyske hjemmeside…
Det er generelt svært at finde nogle med virkeligt store køjer, så det er lige før man med fordel kunne fabrikere noget selv. Så skal man egentlig “bare” bruge nogle solide præfabrikerede stammer med sisal (for det er af erfaring nemmere at købe færdigt) og så lege lidt med nogle spånplader og passende stof. Ja, jeg får det til at lyde nemt 
Det er faktisk ikke så vanskeligt igen - med mindre at man vil bruge sisalreb på stammerne, det skulle være ret svært at fæste, men ikke umuligt.
Men i udlandet er der selvfølgelig et noget større udvalg. Prøv at google cat tree, cat tower, cat gym og lignende, og du vil støde på et væld af fantasifulde og til tider fantastiske miljøer.
Tja… man kan også nøjes med at gå på E-Bay, hvor rigtig mange af modellerne fra den tyske hjemmeside sælges til under halv pris… og så kan man jo spørge sig selv om det nu også er en kvalitet, man har lyst til at investere i 
Men det kan være lidt af en jungle at finde rundt i alle de træer…
Nja… ikke hvis man forholder sig til det faktum at klatremiljøet skal tilfredsstille kattens behov og ikke menneskets