Kradsetræer....hvad bruger I

[quote=Lis Dahlstrøm;225853]Nu bliver jeg ikke populær, det bliver jeg aldrig når jeg siger Kattens No1 er noget bras - det holder ikke længe. Betrækket er bare noget tyndt plysagtigt bras - stolperne er gennemkradset i løbet af ingen tid.

Robusta, ja det er dyrt - men det er det ikke i forhold til hvad det holder - kvalitet hele vejen igennem - og løsdele kan selvfølgelig købes

http://www.robusta-kratzbaeume.de/[/quote]

Måske det også kommer an på, hvilke alternativer kattene i øvrigt har. Når
jeg tænker over det, så bruger mine kirsebærtræet i haven rigtig meget, og
det gør måske så, at det indendørs kradsetræ skånes lidt mere :?

Kattens no.1 holder i hvert fald ok her i huset.

Vi har også fra petfun.de, og det er rigtig godt :slight_smile:

[quote=antocat;225893]Hold da op…det kan da godt nok udbygges…

Er det mon også et kradse/klatre træ som kan holde til tunge katte…jeg tænker på det i væggene ??

anna[/quote]

Hvis du mener Pet Fun vægtræet, så kan det i hvert fald holde til skovkatte :ok:

Og det holder også til 9 kgs MCO’er :rock:

[quote=antocat;225873]Poly…

Er det også din erfarring at kattens nr. 1 ikke holder…er det sisallen eller betrækket …eller ??

Det små Igloer - holder ikke hos os…kattene ligger sig oven på dem…så de bliver helt flade…:-([/quote]

Det er sisallen på stammerne, den flosser helt vildt.

Jeps, både vi og kattene er rigtig glade for vores Petfun træ. Det er en laaang satan, som er fastgjort til væggen øverst oppe og står på en plade på gulvet. Jeg har lakeret træstykkerne, for at de skal holde sig pæne længere samt være nemmere at rengøre end det rå træ, som bliver leveret.

Her ses Bugatti i den øverste hængekøje, som er ca. 175 cm over gulvet samt Ochta helt oppe under loftet på træstykket, som er fastgjort til væggen - det er vel. ca. 270 cm over gulvet.

/Flemming

[quote=Flemming;225941]

/Flemming[/quote]

Det er samme model, jeg har - og her i huset bruges den øverste plade også som udkigspost :thumbup:

[QUOTE=Charlotte Oeh.;225910]Måske det også kommer an på, hvilke alternativer kattene i øvrigt har. Når
jeg tænker over det, så bruger mine kirsebærtræet i haven rigtig meget, og
det gør måske så, at det indendørs kradsetræ skånes lidt mere :?

Kattens no.1 holder i hvert fald ok her i huset.[/QUOTE]

Jeg vidste det - der var noget kattene manglede - et kirsebærtræ:-)

Jeg har faktisk også kun hørt dårligt om Kattens no. 1, men jeg har aldrig selv haft et træ derfra. Men næste gang vi skal have nyt, så vælger vi nok petfun igen.

Hmmm måske en stor potte med et kirsebærtræ i indendørs…vi har jo højt til loftet :høhø:

Alt hvad her er af klatremiljøer, 9 stk. incl. Kattens No.1 og Medved fra Katz, ser ikke pæne ud efter 2 år. Betrækket (plys) på Kattens No.1 og Medved er ikke alene slidt, men direkte hullet, og rebet på de nederste stammer på samtlige miljøer hænger i løse ender, da de er revet helt over.

I haven både klatrer og hvæsser kræene ellers flittigt i fem høje, gamle træer.

Vinterprojekt: Sætte rigtig kokostæppe på de nederste stammer. Er gjort et par steder med succes.

Jeg har en model Mogens:)
Vi har beklædt den med måtter vi har købt i Jydsk. Selve træet har Mogens lavet af nogen rester fra forskellige ting han havde liggende. Hulen er fra et kradsemiljø han blev bedt om at brænde, da det var faldet fuldstændig sammen.
Så det er godt at klatre i og kradse i.
Betterøv mener hun har eneret på øverste hylde, hvor hun altid sover eftermiddagssøvn og jævnligt giver os dårlige nerver, fordi hun hænger udenfor og er lige ved at drysse ned.
Træet er skruet fast i væggen, da vi har ca 4½ m til loftet hvor der er højest.
Knus Elin

Glemte billedet:)

[quote=antocat;225871]Ja - et kradsetræ fra Robusta står helt klart på min ønske seddel…det er af ret lækker kvalitet SSS

Ellers kan jeg anbefale Tortosa et kradsetræ
anna[/quote]

Nu kan jeg altså ikke holde mund længere… ville ellers ikke have blandet mig…

Tortosa er et Katzmiljø, så selvfølgelig er det velegnet til de store katte! Det er jo hele ideen/tanken bag Katz - der for øvrigt produceres af en MCOopdrætter :wink:
Og ja… jeg er grossist på dem! Også dem fra Naughtycoon… slæbte selv hele Helles forsyning hjem fra Tjekkiet :thumbup:

Robusta har jeg undersøgt lidt om… samme producent som Katz :wink:
Bare lidt dyrere…

Kattens no1 er ikke længere hvad det har været… synd, for det var engang et virkelig godt produkt!
Og don’t even get me started ang Likita/jekas!!!

Pet-funs træer er nydelige og holdbare… de er bare ikke helt tilstrækkelige til min Bandes behov - hylderne er for små :smiley:

Vi har et gulv til loft fra avifauna, som ikke er den bedste kvalitet, men det fungerer udmærket til vores små kræ.

http://www.avifauna.dk/kradsetræ-madrid-beige-p-10015.html

Vi har ikke højt nok til loftet, til den øverste plade med rullen, så den er ikke på.

Udover det har vi en sisaltønde med 3 huler, som de også bruger meget.
Vi har også en kradsemåtte, som de ikke rigtig gider.
Til gengæld synes de vores alm måtte er fantastisk , selvom den ingen effekt har, skøre kræ.

[Til gengæld synes de vores alm måtte er fantastisk , selvom den ingen effekt har, skøre kræ.[/QUOTE]

Nej jeg ved ikke hvad der stikke de katte ind i mellem…vi har også et lækkert - og ret dyrt tæppe som de overfalder - hvis de kan komme i nærheden af det…ikke at det virker på deres klør…men mums - de ville flænse det hvis de fik lov…hahaha

anna

Kradsetræer er der rigtig mange af…
kvaliteten skal være i top, sovepladserne komfortable, har man store eller små katte, en enkelt eller flere…
Det er alt sammen afgørende og meningerne er mange, det jeg skeler til er mine katte… De er den bedste vejviser for om træet duer til noget eller ej.

Vi har prøvet forskellige producenters kradsetræer gennem årene…
Og modellerne “Ibarra”, “Estrella” og nyeste hjem tagne “Tortosa” er kradsetræer mine katte og jeg mener er kvalitet. Kattene fordi de er gode at slænge sig i, jeg fordi de er stabile, holdbare, har en diameter på 14,5 cm på søjlerne der samtidig er lange nok til at selv de store katte kan strække helt ud og kradse… At puder og hængekøje kan vaskes, er bare et plus oveni…

Jeg tog kradsetræer hjem sammen med Ann K sidst (Tak for du tog turen ned efter dem, Ann…) da de første træer var solgt tog jeg kontakt til producenten, der har valgt at lave forbedringer på modellerne, så jeg glæder mig til at få kigget nærmere på sidste sending jeg fik for et par dage siden…

Mange hilsner Helle

VI benytter et kradsetræ som går helt til loftet, da vores kat elsker at komme højt til vejrs. Det består af en kraftig stamme, som har en tykkelse på ca. 20 cm.
Vi har haft stor glæde af det siden vi overtog det fra en bekendt. Jeg har dog ikke set det i nogle butikker efterfølgende, så ved ikke om det er udgået eller har været købt specielt.