Kradsetræer mm, hvad har i? og hvor glade er misserne for dem?

Da mine katte slider godt på deres kradsetræer er det snart tid til at udskifte dem, og i webbutikkerne ser jeg store advancerede træer med hængekøjer, huler osv og helt op til loftet, som ser spændende ud.
Men er det det, som kattene vil have: bruger de alle plader, huler osv eller vil de bare have en hængekøje.
Hvad er erfaringerne?

Mine 3 gider ikke huler - De elsker hængekøjerne, så sådan en har de i toppen af hvert træ. Så er der en rund seng som næste som de kan hoppe og og ned i/fra, den benyttes også ind i mellem. Andet gider mine ikke. :slight_smile:

PETFUN!!!

de er dyre - men de holder og kattene elsker både huler, køjer og senge :slight_smile:

og det kan vaskes :slight_smile:

Her bruger vi også Petfun og så Kirstins kradsetræer.
Vores er mest glade for hængekøjer og platforme.
Huler bruger de ikke rigtig og derfor har vi ikke så mange træer mere hvor der huler og andre udnødvendige ting på .

Vi har Petfun og misserne elsker dem, især hængekøjerne er de glade for.
Og jeg er glad for at de kan vaskes.:slight_smile:

Jeg gad rigtig godt have et petfun træ, men jeg har ikke lige råd til sådan en investering :slight_smile:

Jeg har et relativt stort gulv-loft med 2 køjer og en hule. Køjerne bruges flittigt…hulen bruges ikke til andet end opbevaring af legetøj. Så har jeg en stolpe med én hylde på, som står op af en reol, så de kan kravle derop og videre over på en radiator-seng, som er hængt på en dør :tihi: Det arrangement bruges også rigtig meget. Derudover har jeg en stor sisal-tønde, hvor toppen er eftertragtet sove+udkigsplads…den står nemlig henne ved vinduet ud til vejen :slight_smile: Hulerne i den bruger de i ny og næ. Både til leg og til at sove…

her er link:

Kratzbaum Atlas günstig kaufen | zooplus (hvor jeg så bare har byttet lidt om så hængekøjerne er oppe i stedet for nede, som på billedet)

Kratzbaum Orion günstig online kaufen | zooplus (og her har jeg så bare undladt den ene hylde…og piller nok også hulen af og erstatter med et stykke “pæl” )

Vi har sådan et her

Thea bruger alt undtagen det nederste (som hunden Tjalfe så tilgengæld bruger meget). Theas 2 mest brugte er øverste hylde og hængekøjen i midten. Øverste når hun sover igennem (og snorker), køjen når hun hygge putter og vil snakke.

Jeg startede for mange år siden med Kattens No.1 - det holdt i mange år, indtil jeg flyttede i hus med mindre loftshøjde…
Derefter blev der indkøbt Katz træer - bedre finde ikke:ok:
Når der igen skal skiftes ud i træerne, vil jeg forsøge at finde noget med brede stammer og sisal eller “sejler-tæppe” og hylder/hængekøjer uden “stof”, da vores katte har en forkærlighed for at kradse i netop stoffet på træerne.

jeg har så hulekatte, de elsker deres huler :slight_smile:

Jeg har pt en klatretønde med 3 huler fra CatWalk (Kirsten Madsen) og et Katz træ. Det næste træ er bestilt og bliver et amarkat.

Jeg har haft Kattens No 1, da det blev slidt op gik jeg over til Katz træer men de bliver ikke lavet mere så når de her køjer jeg har nu er slidt op så bliver det PetFun som er rengøringsvenligt hvilket er et stort plus i min bog :slight_smile:

Mine vil have noget der går i højden… som har lange stammer de kan strække sig op af, når de kradser… som har liggepladser, der er store nok… og som er STABILT!
indtil videre klarer vi os med de gamle Katz-miljøer… Det næste bliver formentlig igen et af de miljøer, jeg selv forhandler - hvilket ved jeg ikke helt endnu…

Pet Fun også her. Det er bundsolidt med tykke stammer af massivt træ og en tung bundplads, lækre senge og hængekøjer, og så synes jeg, det er rigtig pænt at se på. Mine katte er helt sikkert glade for hængekøjen, men ikke mere end sengene. Jeg har en tønde også, og en af dem kan godt lide at ligge i den nederste hule. De andre to bruger ikke hulerne.

Mine missere har sådan et her http://www.cen-maine-coon.dk/3618555

De bruger alle huler og platforme… det er fint i holdbarhed og passer godt i størrelse til mine missere …
De har en rigtig god kundeservice - og heldigvis for det… Jeg var nemlig så uheldig at rende ind i en del bøvl - først en flækket bundplade og en hule uden understøtning… Da de nye dele så kom var de i en forkert farve/nuance… Det endte ud i et afslag i pris …

Jeg har en Atlas - den fra zooplus, som Tine linker til. Her bruges hulen også til legetøj og en sjælden gang ligger den ene derinde og gemmer sig for den anden. Hængekøjen eeeeeeeelsker de - men efter jeg fik nullerputterne hjem, har de faktisk ikke brugt den. Er ret sikker på det kommer igen. De har det jo med at bruge tingene i perioder. Hylderne er de super glade for. Jeg har måttet bygge lidt om på det, da jeg ikke har så højt til loftet her - men alt bruges og nydes af kattene…

Hvis jeg ikke skulle kigge på pengene vil jeg have sådan et som Ingrids… Just loooooove it! Og så vil jeg have sådan en tønde ting som Tine har… Jowjow - inspiration er der masser af, når man lurer på hvad andre har… AAAAAAAAAAAALT for meget inspiration - hihi :slight_smile:

Vi har selv bygget vores… Det slap vi rimelig billigt fra, så hvis du kender en der har skruet hænderne godt på, så kan du få det lige som du vil have det.
Vores er et naturligt stykke træ - dvs en stor afbarket gren - en god solid bundplade købt i Harald Nyborg, 3 plader som er pakket ind i plysset tæppe (såkaldt hundetæppe fundet i netto til 100 kr stk), og så selvfølgelig nogle ordentlige beslag - der skal ikke gås på kompromis med beslaget, hvis hylderne skal sidde ordenligt fast!



Selvom det er rigtig flot og min kæreste har været dygtig - overvejer vi alligevel at købet et næste gang :slight_smile:
Men misserne er glade for at sove på det øverste niveau og så bruger de det til at klatre op på mit vetrineskab, hvor deres ene kurv står.

[QUOTE=Sussi;731711][…] Selvom det er rigtig flot og min kæreste har været dygtig - overvejer vi alligevel at købet et næste gang :slight_smile:
Men misserne er glade for at sove på det øverste niveau og så bruger de det til at klatre op på mit vetrineskab, hvor deres ene kurv står.[/QUOTE]

Sandra - så dygtig, som din kæreste er, kan du roligt sætte ham til at bygge det næste også. Det er bare flot - og personligt! :ok:

I kan evt. supplere med et par hængekøjer til træet - flere mærker sælger nemlig også løsdele. Køjer monteret højt oppe er et hit hos mange katte. :slight_smile:

Vores 2 træer er fra Kattens No.1.

Det ene er Milly’s træ - en modificeret udgave af den model, der hedder Gigant:

Det andet er et Rundetårn, som fungerer som Snehvides adgangsvej til de højere luftlag.

Bortset fra prisen er vi tilfredse med systemet. Men man må nok påregne at skulle skifte de nederste stolper efterhånden.som de kradses i stykker (cirka hvert andet år hos os).

mine katte har lige fået dette: http://www.armarkat.com/premium-solid-wood-cat-tree-s8901/

jeg har opgivet at få Perle ned fra den øverste hul :slight_smile:

Godt med lidt inspiration. Jeg havde også en teori om, at de nok ikke ville bruge huler, da Felix hellere vil ligge i en skotøjsæske end hans fine kattehule.
Da Felix er stor og stærk, skal træet være stabilt og i øvrigt have høje kradsepæle. Hængekøjer lyder også til at kunne være interessant.
Men der er mange modeller at vælge imellem, så jeg får nok ikke besluttet mig lige med det samme.

Det ser ud til at min Felix allerede er flyttet ind i hængekøjen på Galaths kradsetræ:D