Kræsen kat

Mine katte har altid fået godt tørkost(RC, Hills, Imas og porta) De har aldrig været særligt interessert i vådkost.
Men jeg ville dog gerne have at de fik lidt vådkost. Så jeg prøvede med Porta21 og det ville de godt have, Frederik ville pludselig ikke have andet. Men fordi det kun var fiske udgaverne han ville have, prøvede jeg LUX og Bozita. Men det gad han ikke, så gav jeg ham lidt Applaws. Det skulle jeg ikke have gjort, så var det kun det der duede.-what Nu kan jeg kun få ham til at spise Porta hvis jeg blander det med Whiskas Mmmm, tørkost spiser han ikke mere.
Han går totalt i sultestrejke, hvis han ikke får det som han vil og skriger til han får det han vil have.:brist:
Det er heldigvis kun ham der har det sådan, men jeg er ked af at han ikke får et mere alsidig foder.
Dog vil han gerne have vores tilberedte kød.
Lige nu lever han af Porta 21, Applaws og Whiskas Mmmm, men alle i fiskeudgaver.
Men han har da ikke godt af alt det fisk, så Hjælp hvad gør jeg.:?

Sådan ser deres spiseplads ud, der er intet her der kan friste ham.
Har han bare fået os godt opdraget eller hvad:S

Luk ørerne. Server det der er på menuen og ignorer ham i 12 timer. Det kan du godt tillade dig :slight_smile:

Orv, det ser da ellers fristende ud med sådan en ‘7 retters menu’…:smiley:

Jeg er med på en lytter, for min kat er også ekstremt kræsen. Han vil KUN have dåse tun i vand, og kylling med græskar fra Applaws (og sidstnævnte kun en lille smule). Men han spiser fint sit tørfoder. Whiskas nægter han, men imorgen vil jeg prøve at købe LUX fra Aldi.
Hakket oksekød vil han også gerne have, men ikke ret meget…

hvis han er vild med fisk tænker jeg shiny cat i pose den med tun det er meget stort hit her hjemme …

Jeg har også en der er kræsen… dumme katte

Rejer kan han rigtig godt lide, men det kan man altså ikke leve af, i mine øjne. Så det er ikke så tit han får det - men i morgen gør han :smiley:

Ellers har jeg prøvet en del forskelligt vådfoder. RC var godt i et par dage, så gad han sku ette det mere. Lux skulle lige smages, det var heller ikke godt nok. Osv. Så gjorde jeg det (i know er mega usundt) men købte altså en dåse fra Misses - og det blev spist, med smaske lyde :høhø:

12 timer er ikke nok, han kan blive ved med at skrige og græde og det kan jeg ikke holde til:brist::brist:
Jeg får ikke lov til at sove eller noget:wittsend:

[quote=Helene;507154]Orv, det ser da ellers fristende ud med sådan en ‘7 retters menu’…:smiley:

Jeg er med på en lytter, for min kat er også ekstremt kræsen. Han vil KUN have dåse tun i vand, og kylling med græskar fra Applaws (og sidstnævnte kun en lille smule). Men han spiser fint sit tørfoder. Whiskas nægter han, men imorgen vil jeg prøve at købe LUX fra Aldi.
Hakket oksekød vil han også gerne have, men ikke ret meget…[/quote]
Der nu “kun 5 retter +græs”

Ja, men jeg ville nu heller ikke bryde mig om, at min kat lever af nærmest ren fisk.

[quote=irene;507178]12 timer er ikke nok, han kan blive ved med at skrige og græde og det kan jeg ikke holde til:brist::brist:
Jeg får ikke lov til at sove eller noget:wittsend:[/quote]

Så du har rent faktisk prøvet så længe? :slight_smile:
Så må du være mere snedig. F.eks. blande en lille smule af en fy-ting i en nam-ting. Kun en lille procentdel. Og øge den ganske forsigtigt dag for dag, efterhånden som han spiser det. Selvfølgelig kan han omvendes. Det drejer sig om vane. Katte er ofte kræsne med både lugt, konsistens, smag osv.